Page 28 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 28
26 YEDİTEPE YEDİ RENK YEDİTEPE YEDİ RENK 27
ya her staj günü götürüyor, gün sonuna ni yaparken; Fatma Hanım eşinin emekli-
kadar o bölgede oturan bir akrabasının lik maaşına destek olmak için çalışıyor.
kuvözdeki çocuğuna bakarak vaktini de-
ğerlendiriyordu. “Özsavunuculuk Kursu nedir? Karate fi-
lan mı?” diye gülerek soruyoruz. Gülüm-
Okul bitip işe yerleşme zamanı geldiğin- seyerek cevaplıyor merakımızı; çocukların
de ise yine dernek aracılığı ile çok tanı- kendi haklarını bilerek kendilerini savu-
nan bir otel ile görüşülüyor; Beyza burada nabildikleri dernek tarafından verilen
düzenli çalışarak hem maddi ve manevi eğitimler olduğunu söylüyor ve devam
olarak kendine hem de istihdam edildiği ediyor; bu eğitimlerin 18 yaşını aşmış bi-
otele katkı sağlıyordu. Dernek hem Beyza reyler için kendi haklarını savunmaları-
gibi başka öğrencilerin de bu otelde istih- nın psikologlar tarafından öğretildiğini,
dam edilmesine hem de bu otel dışında “Ben bir bireyim. Kimse bana zorla bir
başka kurumlarda engelli birey istihdam şey yaptıramaz. Ülkemdeki ve dünyada-
konusunda katkısı sağlıyor. Bu şekilde ki haklarım nelerse onları öğreniyorum.”
Beyza psikolog gözetiminde çalışabilece- diye yaptıkları işi özetliyor. Her cumartesi
ği bir işe yerleşmiş oluyor. Altı ay boyunca kursa katılıp, yurt içinde ve dışında veri-
bazen psikolog gözetiminde işe giderek len konferanslara dâhil olduklarını, en-
ya da sorun olduğunda işyeri sorumlu- gelli haklarını engelli bireylerin engelli
su ile aile ve psikolog üçlüsü görüşerek bireylere anlattıklarını, uluslararası pane-
uyum süreci tamamlanıyor. Beyza şim- le dörder kişi gittiklerini, bu şekilde Ro-
dilerde çalışmasının karşılığı olarak nere- manya’ya ERASMUS projesi kapsamında
deyse iki asgari ücret kadar maaşı ve bazı katılarak orada yaşlılar yurdunu ziyaret
başka gelirleri de olduğunu anlatıyor. Ay- ettiklerini gururla anlatıyor.
rıca işyerinde her işi tam ve eksiksiz yaptı-
ğı için çok sevildiğini de gururla söylüyor. Yine çalıştıkları dernek aracılığıyla AFAD
ile birlikte otizmli çocuklarla beraber bi-
Beyza’nın çalışmaya başladığı dönemde
anne baba arasındaki roller de değişmiş: linçlendirme çalışmaları içinde yer alıyor-
Baba Beyza’nın sabah 8.00’de başlayan lar…
işine yetiştirilmesi, akşam işten alınması, Fatma Hanım Beyza’nın rehabilitasyon
hafta sonları bir derneğin “Özsavunucu- eğitimi için “Beyza dışında çalışmakta
luk Kursu”na götürülüp getirilmesi işleri- zorlanacak çocukların uyumu konusun-
Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇