Page 28 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 28

26        YEDİTEPE YEDİ RENK                                                                                                                             YEDİTEPE YEDİ RENK           27




            ya her staj günü götürüyor, gün sonuna      ni yaparken; Fatma Hanım eşinin emekli-
            kadar  o  bölgede  oturan  bir  akrabasının   lik maaşına destek olmak için çalışıyor.
            kuvözdeki çocuğuna bakarak vaktini de-
            ğerlendiriyordu.                            “Özsavunuculuk Kursu nedir? Karate fi-
                                                        lan mı?” diye gülerek soruyoruz. Gülüm-
            Okul bitip işe yerleşme zamanı geldiğin-    seyerek cevaplıyor merakımızı; çocukların
            de ise yine dernek aracılığı ile çok tanı-  kendi haklarını bilerek kendilerini savu-
            nan bir otel ile görüşülüyor; Beyza burada   nabildikleri dernek tarafından verilen
            düzenli çalışarak hem maddi ve manevi       eğitimler  olduğunu söylüyor ve devam
            olarak kendine hem de istihdam edildiği     ediyor; bu eğitimlerin 18 yaşını aşmış bi-
            otele katkı sağlıyordu. Dernek hem Beyza    reyler için kendi haklarını savunmaları-
            gibi başka öğrencilerin de bu otelde istih-  nın psikologlar tarafından öğretildiğini,
            dam edilmesine   hem de bu otel dışında     “Ben bir bireyim. Kimse bana zorla bir
            başka kurumlarda engelli birey istihdam     şey yaptıramaz. Ülkemdeki ve dünyada-
            konusunda katkısı sağlıyor. Bu şekilde      ki haklarım nelerse onları öğreniyorum.”
            Beyza psikolog gözetiminde çalışabilece-    diye yaptıkları işi özetliyor. Her cumartesi
            ği bir işe yerleşmiş oluyor. Altı ay boyunca   kursa katılıp, yurt içinde ve dışında veri-
            bazen psikolog  gözetiminde  işe giderek    len konferanslara dâhil olduklarını, en-
            ya da sorun olduğunda işyeri sorumlu-       gelli haklarını engelli bireylerin engelli
            su ile aile ve psikolog üçlüsü görüşerek    bireylere anlattıklarını, uluslararası pane-
            uyum süreci tamamlanıyor.  Beyza şim-       le dörder kişi gittiklerini, bu şekilde Ro-
            dilerde çalışmasının karşılığı olarak nere-  manya’ya ERASMUS projesi kapsamında
            deyse iki asgari ücret kadar maaşı ve bazı   katılarak  orada yaşlılar yurdunu ziyaret
            başka gelirleri de olduğunu anlatıyor.  Ay-  ettiklerini gururla anlatıyor.
            rıca işyerinde her işi tam ve eksiksiz yaptı-
            ğı için çok sevildiğini de gururla söylüyor.  Yine çalıştıkları dernek aracılığıyla AFAD
                                                        ile  birlikte  otizmli  çocuklarla  beraber  bi-
            Beyza’nın çalışmaya başladığı dönemde
            anne baba arasındaki roller de değişmiş:    linçlendirme çalışmaları içinde yer alıyor-
            Baba Beyza’nın  sabah 8.00’de başlayan      lar…
            işine yetiştirilmesi, akşam işten alınması,   Fatma Hanım Beyza’nın rehabilitasyon
            hafta sonları bir derneğin “Özsavunucu-     eğitimi için  “Beyza dışında çalışmakta
            luk Kursu”na götürülüp getirilmesi işleri-  zorlanacak  çocukların  uyumu  konusun-
































               Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33