Page 27 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 27
YEDİTEPE YEDİ RENK 25
gelirinin yarısı fizik tedavi eğitimi masraf- rından başka 15-20 Down sendromlu ço-
larına aktarılıyor. Aile için artık en önemli cuğun kaybedildiğini belirtiyor.
konu Beyza’nın eğitimidir; hesapsız ki- Beyza’yı, okul öncesi döneminde Gazios-
tapsız, her nerede bir imkân varsa oraya manpaşa Belediyesi kreşine ve anasını-
koşuluyor.
fına kayıt ettirmekte zorlanılsa da diğer
Bu aşamalarda kendilerine benzer bir- ailelerle bağları sıcak tutarak ve ilgili ki-
çok aile ile de karşılaşıyorlar. Ortak dertler şilerden yardımlar alarak bu aşamanın
ortak arayışlara götürüyor. Aileler kendi zorlukları aşılmaya çalışılmış. İlkokul dö-
aralarında bilgi paylaşımı yapıyor; kim ne neminde Dumlupınar İlkokulu öğret-
biliyorsa, kimin elinde ne kaynak varsa meninin çok destek olduğunu söylüyor
getirip birbirleriyle paylaşıyorlar. Birlikte- Fatma Hanım. Öğretmeninin “Ben kabul
lik dernekleşmeye, dernek de vakfa dö- ederim ama çocuklara uyum sağlayabilir
nüşüyor. Neden bir araya gelme ihtiyacı mi? Bilmiyorum ama bunun üzerinden
duyduklarını sorduğumuzda “Herkesin de beraber gelebiliriz.” dediğinde birlikte
bilgisi farklı. Kimi yabancı kaynaklardan diğer ailelere Beyza’nın durumu hakkın-
çeviri yapıp dağıtıyor, bilgimizi artırıyor, da bilgi verildiğini, çocuklarla; “Beyza sizin
kiminin sosyal çevresi ve bağlantıları arkadaşınız, yavaş öğrenebilir ve bazı şey-
var, kimi mesleği kapsamında yardımlar leri yapamayabilir ama siz yardım ederse-
yapıyor. Mesela marangoz olan eşi eği- niz, onunla çok iyi arkadaş olursanız, ona
tim-öğretim çalışmaları için ahşap ma- destek olursanız o sizin kardeşiniz gibi
teryaller hazırlıyor, matbaada çalışan bir olacak.” diye konuştuklarını, bu konuda
başka veli yazılı ve görsel malzemeleri ailelerden de çok destek aldığının üzerin-
basıp çoğaltıyor. O dönemlerde çocuk- de duruyor. Beyza, hâlen bu arkadaşları
ların eğitimi ve öğretimi için çalışılacak ile görüşmeye devam ediyor. Onlarla za-
materyal bulmak zor, görsel malzeme man zaman bir araya gelerek arkadaşlığı-
neredeyse yok, birçok malzeme ithal ol- nı devam ettiriyor.
duğu için çok pahalı, bunları almakta zor. Fatma Hanım, ortaokul 5. sınıfta kızı ile
Tıpkı çocuk büyütmek gibi abinin eşyala- akranları arasında eğitim düzeyi bakımın-
rını kardeşe kullandırmak misali büyüyen dan farkın giderek açılmaya başladığını
çocukların kullandığı eğitim malzemeleri fark ettiği için Beyza’nın özel eğitim sınıfı-
daha küçük çocuklara veriliyor; yani bizim na alınmasının uygun olacağını düşünü-
bütün çocuklarımız kardeş sayılır, bizde yor. Tüm bu aşamalarda, Fatma Hanım
senin benim çocuğum olmaz. Her çocu- okul aile birliği başkanlığı da dahil her
ğu kendi çocuğumuz, evladımız gibi gö- tür görevi üzenine alarak okula destek
rürüz, biz hepimiz böylece büyük bir aile olmaya devam ediyor. Lise döneminde
olduk…” diyor Fatma Hanım. ise Bahçelievler Kazım Beyaz Özel Eği-
O dönemlerden bugünlere, yaklaşık 20- tim Meslek Okuluna yerleşmek için epey
25 aile arasındaki birliktelik hâlen devam dil dökmek zorunda kaldığını belirtiyor.
ediyor. Bu çocukların yüzde 60-70’inin Özellikle ulaşım konusunda sıkıntı yaşa-
iş hayatı içinde yer aldığını duymak ol- yan Fatma Hanım, Gaziosmanpaşa’dan
dukça umut verici. Üzücü durumlar da Bahçelievler’e okul servisinin bulunma-
yaşanmış. Pandemi döneminde kendi dığını, bu problemi çözmek için servise
deyimleri ile üç “evlatlarını” kaybetmişler. hostes olarak girdiğini söylüyor. Okulun
Acılar, kayıplar ve yaslar ortak yaşanmış. üçüncü senesinde staj zamanı geldiğin-
Fatma Hanım, çocukların bağışıklık sis- de Beyza derneğin görüşmesi ile Sarıyer
temlerinin daha zayıf olmasının pandemi Hacıosman’da bulunan firmada büro iş-
döneminde daha çok kayıplar yaşanma- leri için stajyer olarak çalışmaya başlıyor.
sına sebep olduğunu söylüyor, tanıdıkla- Fatma Hanım bu aşamada Beyza’yı ora-
Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇