Page 27 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 27

YEDİTEPE YEDİ RENK           25




               gelirinin yarısı fizik tedavi eğitimi masraf-  rından başka 15-20 Down sendromlu ço-
               larına aktarılıyor. Aile için artık en önemli   cuğun kaybedildiğini belirtiyor.
               konu Beyza’nın eğitimidir; hesapsız ki-     Beyza’yı, okul öncesi döneminde Gazios-
               tapsız, her nerede bir imkân varsa oraya    manpaşa Belediyesi kreşine ve anasını-
               koşuluyor.
                                                           fına kayıt ettirmekte zorlanılsa da diğer
               Bu aşamalarda kendilerine benzer bir-       ailelerle bağları sıcak tutarak ve ilgili ki-
               çok aile ile de karşılaşıyorlar. Ortak dertler   şilerden yardımlar alarak bu aşamanın
               ortak arayışlara götürüyor. Aileler  kendi   zorlukları  aşılmaya çalışılmış.  İlkokul dö-
               aralarında bilgi paylaşımı yapıyor; kim ne   neminde Dumlupınar İlkokulu öğret-
               biliyorsa, kimin elinde ne kaynak varsa     meninin  çok destek olduğunu  söylüyor
               getirip  birbirleriyle  paylaşıyorlar.  Birlikte-  Fatma Hanım. Öğretmeninin “Ben kabul
               lik  dernekleşmeye,  dernek  de  vakfa  dö-  ederim ama çocuklara uyum sağlayabilir
               nüşüyor. Neden bir araya gelme ihtiyacı     mi? Bilmiyorum ama bunun üzerinden
               duyduklarını sorduğumuzda “Herkesin         de beraber gelebiliriz.” dediğinde birlikte
               bilgisi farklı. Kimi yabancı  kaynaklardan   diğer ailelere Beyza’nın durumu hakkın-
               çeviri yapıp dağıtıyor, bilgimizi artırıyor,   da bilgi verildiğini, çocuklarla; “Beyza sizin
               kiminin sosyal çevresi ve bağlantıları      arkadaşınız, yavaş öğrenebilir ve bazı şey-
               var, kimi mesleği kapsamında yardımlar      leri yapamayabilir ama siz yardım ederse-
               yapıyor.  Mesela marangoz olan eşi eği-     niz, onunla çok iyi arkadaş olursanız, ona
               tim-öğretim çalışmaları için ahşap ma-      destek olursanız o sizin kardeşiniz gibi
               teryaller hazırlıyor, matbaada çalışan bir   olacak.” diye konuştuklarını, bu konuda
               başka  veli  yazılı  ve  görsel  malzemeleri   ailelerden de çok destek aldığının üzerin-
               basıp çoğaltıyor. O dönemlerde çocuk-       de  duruyor.  Beyza,  hâlen  bu  arkadaşları
               ların eğitimi ve öğretimi için çalışılacak   ile görüşmeye devam ediyor. Onlarla za-
               materyal bulmak zor, görsel malzeme         man zaman bir araya gelerek arkadaşlığı-
               neredeyse yok, birçok malzeme ithal ol-     nı devam ettiriyor.
               duğu için çok pahalı, bunları almakta zor.   Fatma Hanım, ortaokul 5. sınıfta kızı ile
               Tıpkı çocuk büyütmek gibi abinin eşyala-    akranları arasında eğitim düzeyi bakımın-
               rını kardeşe kullandırmak misali büyüyen    dan farkın giderek açılmaya başladığını
               çocukların kullandığı eğitim malzemeleri    fark ettiği için Beyza’nın özel eğitim sınıfı-
               daha küçük çocuklara veriliyor; yani bizim   na alınmasının uygun olacağını düşünü-
               bütün çocuklarımız kardeş sayılır, bizde    yor. Tüm bu aşamalarda, Fatma Hanım
               senin benim çocuğum olmaz. Her çocu-        okul aile birliği başkanlığı da dahil her
               ğu kendi çocuğumuz, evladımız gibi gö-      tür  görevi  üzenine  alarak  okula  destek
               rürüz, biz hepimiz böylece büyük bir aile   olmaya devam ediyor.  Lise döneminde
               olduk…” diyor Fatma Hanım.                  ise Bahçelievler Kazım Beyaz Özel Eği-
               O dönemlerden bugünlere, yaklaşık 20-       tim Meslek Okuluna yerleşmek için epey
               25 aile arasındaki birliktelik hâlen devam   dil dökmek zorunda kaldığını belirtiyor.
               ediyor.  Bu çocukların yüzde 60-70’inin     Özellikle ulaşım konusunda sıkıntı yaşa-
               iş hayatı içinde  yer  aldığını  duymak ol-  yan  Fatma  Hanım,  Gaziosmanpaşa’dan
               dukça umut verici. Üzücü durumlar da        Bahçelievler’e  okul  servisinin  bulunma-
               yaşanmış. Pandemi döneminde kendi           dığını, bu problemi çözmek için servise
               deyimleri ile üç “evlatlarını” kaybetmişler.   hostes olarak girdiğini söylüyor. Okulun
               Acılar, kayıplar ve yaslar ortak yaşanmış.   üçüncü senesinde staj zamanı geldiğin-
               Fatma Hanım, çocukların bağışıklık sis-     de Beyza derneğin görüşmesi ile Sarıyer
               temlerinin daha zayıf olmasının pandemi     Hacıosman’da bulunan firmada büro iş-
               döneminde daha çok kayıplar yaşanma-        leri için stajyer olarak çalışmaya başlıyor.
               sına sebep olduğunu söylüyor, tanıdıkla-    Fatma Hanım bu aşamada Beyza’yı ora-



                                                                        Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32