Page 38 - Mustafa Kutlu Panel Metinleri
P. 38
HIKÂ YEMIZIN Y ARIM ASIRLIK YERLI SESI : MUSTAF A KUTL U 37
sonra yaşamı epey değişen Süheyla hayatındaki fazlalıkla-
rı çıkararak maneviyata yönelmiştir. Mustafa Kutlu, Süheyla
karakterinin değişimini anlatırken dinî değerlere fazlasıyla
yer vermiştir. Süheyla’nın ezan sesini bir çağrı olarak kabul
etmesi, hayatını dine göre düzenlemesi ve ibadetlerine önem
vermeye başlaması bu duruma örnek gösterilebilir. Kitabın
ilerleyen bölümlerinde Süheyla ve Engin uzun zaman sonra
karşılaşırlar ve aralarında geçen konuşmada Süheyla, En-
gin’e ancak harama batmamış bir beldeye göç ederek birlikte
olabileceklerini söyler. Bu konuşmadan sonra Engin kendi-
ni, davranışlarını sorgulamaya başlar. Yazar, Engin’i harama
batmamış bir belde arayışına sokarak okuyucuyu da şu soru
hakkında düşündürmüştür: Süheyla’nın harama batmamış
bir beldeden kastı nedir? Kısacası yazar bu eserinde manevi
bakımdan kendini geliştiren Süheyla ile maddi gücü yerinde
olmasına rağmen bir arayış içerisine giren Engin’in hikâyesi-
ni anlatmıştır. Bence kitapta vurgulanmak istenen nokta şu-
dur: Bir insanın maddi gücü ne kadar iyi olursa olsun manevi
anlamda hayatından memnun değilse ya da hayatında onu
huzursuz eden durumlar varsa maddiyatın hiçbir önemi kal-
mayabiliyor. Bunu basit bir örnekle açıklamam gerekirse bir
insan ne kadar zengin olursa olsun mutluluk, sağlık, inanç,
huzur ve sevgi gibi kavramları satın alamaz.
Zeynep Şentürk
Istanbul Erkek Lisesi
9- C / Fatih
* * *
ANADOLU’NUN MUSTAFA KUTLU VE ESERLERİNE
ETKİSİ
Bizi biz yapan eski hayatların ve Anadolu insanlarının
zamanla unutulduğunu düşünen Mustafa Kutlu, eserlerinde
ağırlıklı olarak Anadolu’nun köy ve kasabalarını tema olarak