Page 26 - Mustafa Kutlu Panel Metinleri
P. 26
BENİM KALEMİMDEN ANADOLU MEKTEBİ
Öğrencilerin hem okuma hem yazma hem de konuşma
gibi birçok becerisini geliştirmeyi hedefleyen, tamamen gö-
nüllük esaslı olup aynı şekilde öğrencilerin de gönüllü olarak
katıldığı ve katılımını sürdürdüğü bir mektep düşünelim. Me-
zun olunamayan tek mektep bu: Anadolu Mektebi.
2 yıldır aktif olarak içinde bulunduğum Anadolu Mektebi
bana her yönden kendimi geliştirme fırsatı verdi. Keşke daha
önce tanışsaydım diyorum. Öncesinde kitap okumayı seviyor-
dum ama okumalarım çok düzenli olmuyordu. Anadolu Mek-
tebi’nin külliyat okumaları sayesinde okumalarım düzenli hale
geldi. Hangi kitapları okuyacağımın bir listesi vardı çünkü. Her
kitaptan sonra yazdığım değerlendirme yazıları da kitaptan
aldığım en verimli aşamaydı. Genelde insanlar kitabı okuyup
hiçbir şey yapmadan bir diğer kitaba geçiyorlar. Sonucunda
önceden okuduğu kitapları ya hatırlamıyorlar ya da okuduk-
larını anımsamakla yetiniyorlar. Ben, Anadolu Mektebi saye-
sinde değerlendirme yazısı yazmayı öğrendim. Kitaplara bakış
açım değişti diyebilirim. Anlayacağınız kitabı sadece okumakla
yetinemeyeceğimi öğrendim. Normalde okuduğum kitapları
hatırlamam ama ilk okuduğum Mustafa Kutlu eserlerinin bir-
çoğunu hatırlıyorum. Bu da Anadolu Mektebi’nin bana sundu-
ğu faydalardan sadece biri. Bir yazarın tüm eserlerini okuyup
anlamak, o yazar hakkında bilgi edinmemi de sağladı. Örneğin
Mustafa Kutlu’nun aşk anlayışı, özlem anlayışı gibi birçok ko-
nuda fikir sahibiyim. Kitabı yorumlamayı öğrendim.
Anadolu Mektebi aslında kendimi keşfetmemi de sağladı.