Page 25 - Hikâyemizin Yarım Asırlık Yerli Sesi Mustafa Kutlu
P. 25

BENİM KALEMİMDEN ANADOLU MEKTEBİ

               Öğrencilerin hem okuma hem yazma hem de konuşma
           gibi birçok becerisini geliştirmeyi hedefleyen, tamamen gö-
           nüllük esaslı olup aynı şekilde öğrencilerin de gönüllü olarak
           katıldığı ve katılımını sürdürdüğü bir mektep düşünelim. Me-
           zun olunamayan tek mektep bu: Anadolu Mektebi.
               2 yıldır aktif olarak içinde bulunduğum Anadolu Mektebi
           bana her yönden kendimi geliştirme fırsatı verdi. Keşke daha
           önce tanışsaydım diyorum. Öncesinde kitap okumayı seviyor-
           dum ama okumalarım çok düzenli olmuyordu. Anadolu Mek-
           tebi’nin külliyat okumaları sayesinde okumalarım düzenli hale
           geldi. Hangi kitapları okuyacağımın bir listesi vardı çünkü. Her
           kitaptan  sonra  yazdığım  değerlendirme  yazıları  da  kitaptan
           aldığım en verimli aşamaydı. Genelde insanlar kitabı okuyup
           hiçbir  şey  yapmadan  bir  diğer  kitaba  geçiyorlar.  Sonucunda
           önceden okuduğu kitapları ya hatırlamıyorlar ya da okuduk-
           larını anımsamakla yetiniyorlar. Ben, Anadolu Mektebi saye-
           sinde değerlendirme yazısı yazmayı öğrendim. Kitaplara bakış
           açım değişti diyebilirim. Anlayacağınız kitabı sadece okumakla
           yetinemeyeceğimi  öğrendim.  Normalde  okuduğum  kitapları
           hatırlamam ama ilk okuduğum Mustafa Kutlu eserlerinin bir-
           çoğunu hatırlıyorum. Bu da Anadolu Mektebi’nin bana sundu-
           ğu faydalardan sadece biri. Bir yazarın tüm eserlerini okuyup
           anlamak, o yazar hakkında bilgi edinmemi de sağladı. Örneğin
           Mustafa Kutlu’nun aşk anlayışı, özlem anlayışı gibi birçok ko-
           nuda fikir sahibiyim. Kitabı yorumlamayı öğrendim.
               Anadolu Mektebi aslında kendimi keşfetmemi de sağladı.
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30