Page 381 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 381
SAĞLIKLI GELECEK İÇİN HİJYENİK OKULLAR PROJESİ
Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı
Prof. Dr. Haydar Sur, beş ayrı okuldan 300
öğrencimize sağlıklı bir hayat için hijyenin
önemini anlattı.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Sağlıklı Gelecek
İçin Hijyenik Okullar Projesi, okullarımızda başta
öğrenciler olmak üzere, hizmetliler, kantin görevlileri
ve öğrenci velilerini de kapsayan geniş bir kitleyi;
genel alan temizliği, okul hijyeni ve sağlık açısından
bilgilendirmeyi, doğru temizlik alışkanlıkları
kazandırmayı amaçlıyor. Sağlık okuryazarlığı,
birinci basamak sağlık hizmetleri ve sunumu, çok
paydaşlı sağlık sorumluluğu, sağlıkta bilgi kirliliğinin
giderilmesi gibi hususları da içeren proje kapsamındaki
çalışmaların koordinatörlüğünü Fidan Kara yürütüyor.
Sağlığı Koruma Bilinci
Bu çerçevede, Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dekanı Prof. Dr. Haydar Sur, Çapa Fen Lisesi’nde 300
öğrencimize sağlıklı bir hayat için hijyenin önemini
anlattı. Öğrencilerle birlikte olmaktan duyduğu
memnuniyeti ifade eden Sur, sosyal bilimlere en yakın
olan halk sağlığı alanına yönelme sürecini anlattı.
Selçuklular başta olmak üzere İslâm medeniyetinde
hastalığın tedavi edildiği kurumlara şifahane adının
verildiğini belirten Sur, “Aslolan hastalık değil, sağlıktır.
Bu yüzden sağlıklı hâle dönmek öncelenmelidir.
Hastalandıktan sonra tekrar eski duruma dönmek zor
olabilir. Sağlığı korumak esas olmalıdır. Bu bakımdan
Dünya Sağlık Örgütünün sağlık tanımı önemlidir.
Dünya Sağlık Örgütü sağlığı şöyle tanımlıyor: Sağlık sadece hastalık ve sakatlığın olmayışı değil, bedence, ruhça ve sosyal
yönden tam iyilik hâlidir.” dedi.
Türkiye nüfusunun yüzde 85’inin kentsel alanlarda yaşadığını hatırlatan Haydar Sur, günümüzün yeni teknolojik
aparatlarının sağlığımızı olumsuz etkilediğini bu yüzden sağlığı koruma bilincine dikkat çekti. Sur, “Kimse kimsenin sağlığına
kendisi kadar sahip çıkamaz.” diyerek sağlığa zarar verecek ortamlardan korunmak için yapılacak uygulamaların ihmal
edilmemesi gerektiğini vurguladı.
380 AR-GE B LTENİ ’19