Page 377 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 377

OKUYAN ŞEHİRDEN OKUYAN TÜRKİYE’YE

































             İl  Millî  Eğitim  Müdürlüğümüz  okuma  kültürüne  dikkat  çekmek  için  eş-zamanlı  bir  okuma  etkinliği
          düzenledi.

               Okuma  kültürünün  geliştirilmesi  için  projeler  gerçekleştirilmesi  ve  bu  sayede  bir  farkındalık  oluşturulması  son
          derece önemli. Kültüre ve eğitime ilişkin eylemlerin hakiki manasına kavuşması ancak temel okuryazarlığa dayalı çoklu
          okuryazarlığın geliştirilmesi ve okuma kültürünün yaygınlaştırılmasıyla mümkün olabilir.

             Farkındalık Oluşturmanın Önemi

              Bu çerçevede, İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüzün 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda hayata geçirdiği İstanbul’u
          Okuyorum ve diğer projelerin bir ayağı her zaman okumayla ilişkilidir. Bir dizi faaliyetle beraber zaman zaman durup
          düşünmeye katkı sunan çalışmaların yapılması da önemli. Zira ancak böylelikle okuma kültürüne dair bir farkındalık
          oluşturmak  ama  aynı  zamanda  çocukların  okumayı  öğrendikten  sonra,  bu  eylemi  istekli  biçimde  kazanma  becerisi
          edinmelerine katkı sunulabilir.

             İstanbul’u  Okuyorum  Projesi  kapsamında  en  yalın  biçimde,  bireylerin  okuma  eylemiyle  ilgili  olarak  edindikleri
          becerilerin, toplumda bir yaşama biçimine dönüşmesi olarak tanımlanan okuma kültürüne dair kamuoyunda esaslı bir
          farkındalık oluşturmak için İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerimizde eş-zamanlı bir okuma etkinliği düzenlendi.

                                                                Toplumsal Okuryazarlığın Temellendirilmesi

                                                                Yapılış  amacı  okuma  kültürünü  yerleştirmek  ve
                                                             yaygınlaştırmak olan etkinliğe İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz
                                                             ve 39 İlçe Millî Eğitim Müdürlüğümüzün değerli müdürleri,
                                                             şube  müdürleri,  şefleri,  memurları  ve  çalışanları  katıldı.
                                                             İl  Millî  Eğitim  Müdürümüz  Sayın  Levent  Yazıcı,  okuma
                                                             kültürünün temel okuryazarlıkla kazanılan yazılı ve görsel
                                                             okuma kültürünün toplamı olduğu düşüncesinden hareket
                                                             edilmesinin önemli olduğunu belirtti.










     376      AR-GE B LTENİ ’19
   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382