Page 377 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 377
OKUYAN ŞEHİRDEN OKUYAN TÜRKİYE’YE
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz okuma kültürüne dikkat çekmek için eş-zamanlı bir okuma etkinliği
düzenledi.
Okuma kültürünün geliştirilmesi için projeler gerçekleştirilmesi ve bu sayede bir farkındalık oluşturulması son
derece önemli. Kültüre ve eğitime ilişkin eylemlerin hakiki manasına kavuşması ancak temel okuryazarlığa dayalı çoklu
okuryazarlığın geliştirilmesi ve okuma kültürünün yaygınlaştırılmasıyla mümkün olabilir.
Farkındalık Oluşturmanın Önemi
Bu çerçevede, İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüzün 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda hayata geçirdiği İstanbul’u
Okuyorum ve diğer projelerin bir ayağı her zaman okumayla ilişkilidir. Bir dizi faaliyetle beraber zaman zaman durup
düşünmeye katkı sunan çalışmaların yapılması da önemli. Zira ancak böylelikle okuma kültürüne dair bir farkındalık
oluşturmak ama aynı zamanda çocukların okumayı öğrendikten sonra, bu eylemi istekli biçimde kazanma becerisi
edinmelerine katkı sunulabilir.
İstanbul’u Okuyorum Projesi kapsamında en yalın biçimde, bireylerin okuma eylemiyle ilgili olarak edindikleri
becerilerin, toplumda bir yaşama biçimine dönüşmesi olarak tanımlanan okuma kültürüne dair kamuoyunda esaslı bir
farkındalık oluşturmak için İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerimizde eş-zamanlı bir okuma etkinliği düzenlendi.
Toplumsal Okuryazarlığın Temellendirilmesi
Yapılış amacı okuma kültürünü yerleştirmek ve
yaygınlaştırmak olan etkinliğe İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz
ve 39 İlçe Millî Eğitim Müdürlüğümüzün değerli müdürleri,
şube müdürleri, şefleri, memurları ve çalışanları katıldı.
İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, okuma
kültürünün temel okuryazarlıkla kazanılan yazılı ve görsel
okuma kültürünün toplamı olduğu düşüncesinden hareket
edilmesinin önemli olduğunu belirtti.
376 AR-GE B LTENİ ’19