Page 372 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 372

İSTANBUL PDR GÜNLERİ

































              İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz ile İstanbul Ayvansaray Üniversitesi iş birliğinde İstanbul PDR Günleri
           düzenlendi.

              İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz 2023 Vizyonu doğrultusunda akademik iş birliklerine hız kazandırdı. “Mutlu çocuklar
           güçlü yarınlar” için çoklu akademik iş birlikleri bağlamında İstanbul Ayvansaray Üniversitesiyle “Eğitimde İş Birliği” protokolü
           imzalandı.  Ardından Bahçelievler Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesinde İstanbul Psikolojik Danışmanlık ve
           Rehberlik Günleri düzenlendi. Programda alanında uzman akademisyenlerle bir araya gelen psikolojik danışmanlık ve
           rehberlik öğretmenlerine, çocuk eğitimi alanında bilgilendirici seminerler verildi.

              Kişisel ve Mesleki Gelişim

              İstanbul’da özel ve devlet liselerinde görev yapan psikolojik danışmanlık ve rehberlik öğretmenlerinin katıldığı etkinlikle,
           üniversite tercihlerinde öğrencilere destek olan öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlanması hedeflendi.
              İki gün süren etkinliğin açılışında konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, akademik iş birlikleriyle
           okullardaki gelişmeye katkı sağlamayı ve öğrencilerin eğitim öğretim süreçlerinde çok yönlü gelişimlerine destek olmayı
           hedeflediklerini ifade etti.
              Rehber öğretmenlerin sistemin en önemli unsurlarından biri olduğuna dikkat çeken Yazıcı, rehber öğretmenlerin,
           okulda  öğrencilerin  çok  yönlü  olarak  tanınması,  eğitim  öğretim  süreçlerinde  karşılaştıkları  sorunlarda  desteklenmesi,
           öğrencilere mesleki yönlendirme ve rehberlik yapılması gibi çok kritik görevleri olduğunu belirtti.
              Çok Yönlü Katkılar

              Okul  Rehberlik  Hizmetleri  Yönetmeliğinde  rehber  öğretmenlerin  görevlerinin  tanımlandığına  işaret  eden  Yazıcı,
           şöyle konuştu: “Okul rehberlik hizmetleri uygulamalarında da tabii ki öğretmenlerimiz gelişen yeni bilimle ilgili olarak
           çok yönlü ihtiyaçlar hissediyorlar. Bu sürekli gelişim onlar için elzem aslında. Bu fırsatları da öğretmenlerimizin gelişimi
           için vesile kılmaya gayret ediyoruz. Özellikle böylesine kritik görevi yürüten rehber öğretmenlerimizin süreçle ilgili olarak
           yeni bilgileri tazelemelerini ve birlikte tartışabilecekleri, akademisyenlerle birlikte çok yönlü olarak meslekteki gelişmeleri
           tartışabilecekleri ortamlar oluşturmak istiyoruz.”










                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  371
   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377