Page 372 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 372
İSTANBUL PDR GÜNLERİ
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz ile İstanbul Ayvansaray Üniversitesi iş birliğinde İstanbul PDR Günleri
düzenlendi.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz 2023 Vizyonu doğrultusunda akademik iş birliklerine hız kazandırdı. “Mutlu çocuklar
güçlü yarınlar” için çoklu akademik iş birlikleri bağlamında İstanbul Ayvansaray Üniversitesiyle “Eğitimde İş Birliği” protokolü
imzalandı. Ardından Bahçelievler Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesinde İstanbul Psikolojik Danışmanlık ve
Rehberlik Günleri düzenlendi. Programda alanında uzman akademisyenlerle bir araya gelen psikolojik danışmanlık ve
rehberlik öğretmenlerine, çocuk eğitimi alanında bilgilendirici seminerler verildi.
Kişisel ve Mesleki Gelişim
İstanbul’da özel ve devlet liselerinde görev yapan psikolojik danışmanlık ve rehberlik öğretmenlerinin katıldığı etkinlikle,
üniversite tercihlerinde öğrencilere destek olan öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlanması hedeflendi.
İki gün süren etkinliğin açılışında konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, akademik iş birlikleriyle
okullardaki gelişmeye katkı sağlamayı ve öğrencilerin eğitim öğretim süreçlerinde çok yönlü gelişimlerine destek olmayı
hedeflediklerini ifade etti.
Rehber öğretmenlerin sistemin en önemli unsurlarından biri olduğuna dikkat çeken Yazıcı, rehber öğretmenlerin,
okulda öğrencilerin çok yönlü olarak tanınması, eğitim öğretim süreçlerinde karşılaştıkları sorunlarda desteklenmesi,
öğrencilere mesleki yönlendirme ve rehberlik yapılması gibi çok kritik görevleri olduğunu belirtti.
Çok Yönlü Katkılar
Okul Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliğinde rehber öğretmenlerin görevlerinin tanımlandığına işaret eden Yazıcı,
şöyle konuştu: “Okul rehberlik hizmetleri uygulamalarında da tabii ki öğretmenlerimiz gelişen yeni bilimle ilgili olarak
çok yönlü ihtiyaçlar hissediyorlar. Bu sürekli gelişim onlar için elzem aslında. Bu fırsatları da öğretmenlerimizin gelişimi
için vesile kılmaya gayret ediyoruz. Özellikle böylesine kritik görevi yürüten rehber öğretmenlerimizin süreçle ilgili olarak
yeni bilgileri tazelemelerini ve birlikte tartışabilecekleri, akademisyenlerle birlikte çok yönlü olarak meslekteki gelişmeleri
tartışabilecekleri ortamlar oluşturmak istiyoruz.”
AR-GE B LTENİ ’19 371