Page 376 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 376

Perspektif,  Entelektüel  ve  Akademik  Bilgi
                                                               Paylaşımı

                                                                 Konferansın Genel Direktörü 11. Sınıf öğrencisi Mehmet
                                                               Enes Onuş, tarih bilgisinin gelecek ile bağlantılı olduğunu
                                                               ve bu bilginin sağlayabileceği yararlar olduğunu kaydetti.
                                                                 “Uygarlık Tarihi: Düşüş ve Yükseliş” temasının, delegeler
                                                               tarafından  dört  gün  boyunca  tartışıldığını  anlatan  Onuş,
                                                               “Konferansın  ana  başlıkları  arasında  eğitim,  perspektif,
                                                               entelektüel  ve  akademik  bilgi  paylaşım  ortamları
                                                               oluşturulması  ve uluslararası  iş birliğinin güçlendirilmesi
                                                               var.  Farklı  millet  ve  okullardan  öğrenciler,  toplumların
                                                               gelişimleri,  kültür  zenginliği,  iletişim  sistemleri,  evrensel
                                                               ve  bireysel  anlayışları  ve  milletlerin  oluşumları  hakkında
                                                               tartışmalar sonucunda çözümler ürettiler.” dedi.
                                                                 Konferans  hakkında  bilgi  veren  konferansın  Genel
                                                               Sekreteri  Muhammed  Fatih  İzgi  de  şunları  kaydetti:
                                                               “Konferansın komiteleri ve gündem maddeleri şu şekildedir:
                                                               Bilim  ve  teknoloji  evrensel  komisyonu,  evrensel  enerji
                                                               yetersizliği.  BM  Güvenlik  Konseyi,  Çin  ve  ABD  arasındaki
                                                               ekonomik çatışma ile şiddetlenen politik ve askeri sorunlar.
                                                               BM  Genel  Meclisi,  insan  gen  senkronizasyonunun  etik
                                                               bağlamında tartışılması ve siber uzayın potansiyel bir savaş
                                                               alanına  dönüşmesi.  BM  Eğitim,  Bilim  ve  Kültür  Örgütü,
                                                               çatışma  bölgelerinde  kültürel  mirasın  korunması  ve
                                                               kaybolan dillerin muhafaza edilmesi. 1951 Paris Antlaşması,
                                                               açık gündem. Kriz komitesi, komünizmin düşüşü, Sovyetler
                                                               Birliği’nin  dağılması…  Arap  Ligi,  Arap  dünyasında  basın
                                                               özgürlüğü  ve  Katar’ın  izolasyonu.  Meclis-i  Vükela,  açık
                                                               gündem.”

             Problemlere Çözüm Odaklı Yaklaşma İmkânı

             İngiliz uyruklu olan 10. Sınıf öğrencisi Eli Evren Ross konferansa ikinci kez katıldı. Geçen yıl delege olarak Model Birleşmiş
           Milletler Konferansı’na katılan Ross, bu yıl ise komite başkanı olarak görev yaptı. Eli Evren Ross, KAIHLMUN 19’un en
           beğendiği organizasyonlardan olduğunu söylerken bu organizasyon sayesinde kendini daha çok geliştirdiğinin altını çizdi.

             11. Sınıf öğrencisi Sümeyra Karacan ise bu organizasyon sayesinde henüz lise seviyesinde birçok akademik beceriyi
           erken kazandıklarını söyledi.

             Aynı zamanda dünyanın küresel sorunlarını tanıma ve
           bu  sorunlara  çözüm  üretme  gibi  bir  fırsat  yakaladıklarını
           söyleyen Sümeyra Karacan’a göre KAIHLMUN 19 öğrencilerin
           problemlere çözüm odaklı yaklaşmasını sağlıyor.
             Öğrencilerin  küresel  sorunlara  daha  yakından
           bakmasına  imkân  sağlayan  Model  Birleşmiş  Milletler
           Konferansı 3 Mart’ta sona erdi.











                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  375
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381