Page 376 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 376
Perspektif, Entelektüel ve Akademik Bilgi
Paylaşımı
Konferansın Genel Direktörü 11. Sınıf öğrencisi Mehmet
Enes Onuş, tarih bilgisinin gelecek ile bağlantılı olduğunu
ve bu bilginin sağlayabileceği yararlar olduğunu kaydetti.
“Uygarlık Tarihi: Düşüş ve Yükseliş” temasının, delegeler
tarafından dört gün boyunca tartışıldığını anlatan Onuş,
“Konferansın ana başlıkları arasında eğitim, perspektif,
entelektüel ve akademik bilgi paylaşım ortamları
oluşturulması ve uluslararası iş birliğinin güçlendirilmesi
var. Farklı millet ve okullardan öğrenciler, toplumların
gelişimleri, kültür zenginliği, iletişim sistemleri, evrensel
ve bireysel anlayışları ve milletlerin oluşumları hakkında
tartışmalar sonucunda çözümler ürettiler.” dedi.
Konferans hakkında bilgi veren konferansın Genel
Sekreteri Muhammed Fatih İzgi de şunları kaydetti:
“Konferansın komiteleri ve gündem maddeleri şu şekildedir:
Bilim ve teknoloji evrensel komisyonu, evrensel enerji
yetersizliği. BM Güvenlik Konseyi, Çin ve ABD arasındaki
ekonomik çatışma ile şiddetlenen politik ve askeri sorunlar.
BM Genel Meclisi, insan gen senkronizasyonunun etik
bağlamında tartışılması ve siber uzayın potansiyel bir savaş
alanına dönüşmesi. BM Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü,
çatışma bölgelerinde kültürel mirasın korunması ve
kaybolan dillerin muhafaza edilmesi. 1951 Paris Antlaşması,
açık gündem. Kriz komitesi, komünizmin düşüşü, Sovyetler
Birliği’nin dağılması… Arap Ligi, Arap dünyasında basın
özgürlüğü ve Katar’ın izolasyonu. Meclis-i Vükela, açık
gündem.”
Problemlere Çözüm Odaklı Yaklaşma İmkânı
İngiliz uyruklu olan 10. Sınıf öğrencisi Eli Evren Ross konferansa ikinci kez katıldı. Geçen yıl delege olarak Model Birleşmiş
Milletler Konferansı’na katılan Ross, bu yıl ise komite başkanı olarak görev yaptı. Eli Evren Ross, KAIHLMUN 19’un en
beğendiği organizasyonlardan olduğunu söylerken bu organizasyon sayesinde kendini daha çok geliştirdiğinin altını çizdi.
11. Sınıf öğrencisi Sümeyra Karacan ise bu organizasyon sayesinde henüz lise seviyesinde birçok akademik beceriyi
erken kazandıklarını söyledi.
Aynı zamanda dünyanın küresel sorunlarını tanıma ve
bu sorunlara çözüm üretme gibi bir fırsat yakaladıklarını
söyleyen Sümeyra Karacan’a göre KAIHLMUN 19 öğrencilerin
problemlere çözüm odaklı yaklaşmasını sağlıyor.
Öğrencilerin küresel sorunlara daha yakından
bakmasına imkân sağlayan Model Birleşmiş Milletler
Konferansı 3 Mart’ta sona erdi.
AR-GE B LTENİ ’19 375