Page 378 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 378
Okuma kültürünün oluşumunda sosyal boyutlara dikkat çekmek için
hep birlikte okumanın kazandırdıklarına dikkat çeken Yazıcı, “Toplumsal
okuryazarlığın temellendirilmesi bakımından önemli olan eğitim düzeyi,
kültürel ve sosyal boyuttan hareketle çeşitli stratejiler geliştiriyoruz.
Bu çerçevede aile, anadil eğitimi ve öğretimi, temel okuryazarlık,
çocuklarımızın sosyal ve kültürel çevre ilişkisi, okuyucu kitap/metin
ve yazarı arasındaki iş birliği ve erken çocukluktan itibaren okul ve
eğitimin işlevinin farkında olunmalı. Merhum Fuat Sezgin Hoca, okuma
kültürü edinmek bakımından temel eğitimdeki öğretmenlerin tutum ve
tavırlarının ne kadar önemli olduğunu anlatır söyleşilerinde.” ifadelerini
kullandı.
Okuma Kültürünün Geliştirilmesi
Öğrencilerin okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik faaliyetlerinin planlanması gerektiğini belirten Yazıcı, “Yazılı
kültür, kültürel miras ve müşterek kültür doğrultusunda okuma kültürü kazanımını nitelikli hâle getirmeliyiz. Bunun
için her şeyden önce öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerimizin okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik çalışmalar
yapmaları gerekiyor. İşte o zaman okuduğunu anlayan ve düşünen birey, okuyan toplum, okuyan şehir ve okuyan Türkiye
bir hayal olmaktan çıkacak, gerçeğe dönüşecek.” şeklinde konuştu.
Etkinlik neticesinde bütün ilçelerden büyük bir heyecanı yansıtan kısa açıklamalar ve fotoğraflar paylaşıldı.
AR-GE B LTENİ ’19 377