Page 378 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 378

Okuma kültürünün oluşumunda sosyal boyutlara dikkat çekmek için
           hep birlikte okumanın kazandırdıklarına dikkat çeken Yazıcı, “Toplumsal
           okuryazarlığın temellendirilmesi bakımından önemli olan eğitim düzeyi,
           kültürel  ve  sosyal  boyuttan  hareketle  çeşitli  stratejiler  geliştiriyoruz.
           Bu  çerçevede  aile,  anadil  eğitimi  ve  öğretimi,  temel  okuryazarlık,
           çocuklarımızın  sosyal  ve  kültürel  çevre  ilişkisi,  okuyucu  kitap/metin
           ve  yazarı  arasındaki  iş  birliği  ve  erken  çocukluktan  itibaren  okul  ve
           eğitimin işlevinin farkında olunmalı. Merhum Fuat Sezgin Hoca, okuma
           kültürü edinmek bakımından temel eğitimdeki öğretmenlerin tutum ve
           tavırlarının ne kadar önemli olduğunu anlatır söyleşilerinde.”   ifadelerini
           kullandı.

             Okuma Kültürünün Geliştirilmesi

             Öğrencilerin okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik faaliyetlerinin planlanması gerektiğini belirten Yazıcı, “Yazılı
           kültür,  kültürel  miras  ve  müşterek  kültür  doğrultusunda  okuma  kültürü  kazanımını  nitelikli  hâle  getirmeliyiz.  Bunun
           için her şeyden önce öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerimizin okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik çalışmalar
           yapmaları gerekiyor. İşte o zaman okuduğunu anlayan ve düşünen birey, okuyan toplum, okuyan şehir ve okuyan Türkiye
           bir hayal olmaktan çıkacak, gerçeğe dönüşecek.”  şeklinde konuştu.

             Etkinlik neticesinde bütün ilçelerden büyük bir heyecanı yansıtan kısa açıklamalar ve fotoğraflar paylaşıldı.
























































                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  377
   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383