Page 382 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 382

40 RENK TEK YÜREK

































             Yurdumun Değerleri Projemiz kapsamında öğrencilerimizle “yardımlaşma ve iyilik”  üzerine konuşuldu.

             İl  Millî  Eğitim  Müdürlüğümüzün  Yurdumun  Değerleri  Projesi  kapsamında,  Bahçelievler  Şehit  Mehmet  Karaaslan
           Uluslararası Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Yurdunda “Yardımlaşma ve İyilik” temalı bir program gerçekleştirildi. Programa
           İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Levent Özil, Bahçelievler İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Emin Çıkrıkçı, Okul
           Müdürümüz Abdulbaki Murat, müdür yardımcıları, öğrenciler ve okul öğretmenlerinin tamamı, İl AR-GE Kültür Birimi ve
           veliler katıldı.
             Programa katılan İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Levent Özil, “Bizlere bu güzel programı hazırlayan tüm öğrenci
           ve öğretmenleri tebrik ediyorum. 40 ülkeden 130 öğrencinin bir arada kardeşçe yaşaması, kısa sürede dilimizi öğrenmesi
           ve bu akşamki programı hazırlaması beni gerçekten çok etkiledi. Bu projeye katkı sunan herkese teşekkür ediyorum.” dedi.
             Şehit Mehmet Karaaslan Uluslararası Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürümüz Abdulbaki Murat ise, dünyanın
           dört bir yanından gelen ve bünyesinde 40 ülkeden 130 öğrencilerle “40 Renk Tek Yürek Uluslararası Kültür Festivali”ni
           gerçekleştirdiklerini aktardı.  Murat, “Bu festival ile tüm dünyaya renkliliğin içinde birliğin, beraberliğin, tek yürek olmanın
           anlamını gösterdik.” dedi. Ayrıca ilde ve ilçede yapılan yarışmalarda yeni bir okul olmalarına rağmen çeşitli dereceler elde
           ettiklerini de ifade etti.
             40 Renk Tek Yürek

             Sunuculuklarını Kırgızistan’dan ve Cezayir’den iki öğrencinin gerçekleştirdiği programda dünyanın dört bir yanından
           gelen  ve  bünyesinde  40  ülkeden  130  öğrenci  barındıran  okulun  öğrencileri  Kuran-ı  Kerim  tilaveti,  Türkçe  anlamı,
           yardımlaşma  ve  iyilik  konulu  konuşmalar,  şiir  okuma,  “Seyfi  Baba”  şiirini  dramatize  etme,  türkü  söyleme  gibi  farklı
           performanslar sergilediler. Öğrencilerin sunumlarının ardından Cengizhan Orakçı ve Hüseyin Akın, “Yardımlaşma ve İyilik”
           konulu kısa birer konuşma yaptılar.

             Farklı ülkelerden gelen kendi kültürlerini ve renklerini temsil eden öğrencilerin Türkçeyi altı ay gibi kısa bir sürede
           öğrenerek  birbirleriyle  ve  öğretmenleriyle  nasıl  iletişim  kurdukları,  kendilerini  nasıl  ifade  ettikleri,  duygularını,
           düşüncelerini çok rahat anlattıkları gözlemlendi. Kitap, dergi ve fanzin çalışmaları yapan öğrenciler şiirlerini ve yazılarını
           kitap ve dergilerde hem kendi dillerinde hem Türkçe yayımlamışlardır. Her ülkeden bir öğrenci kendi dillerinde Fuat Sezgin
           ile ilgili biyografik bir çalışma yaparak kitaplaştırdı. Bütün bu çalışmalar henüz ikinci yılını tamamlayan okulun kuruluş
           amacına ulaştığını ve uluslararası bir marka olma yolunda ilerlemeye başladığını göstermektedir.






                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  381
   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387