Page 382 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 382
40 RENK TEK YÜREK
Yurdumun Değerleri Projemiz kapsamında öğrencilerimizle “yardımlaşma ve iyilik” üzerine konuşuldu.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Yurdumun Değerleri Projesi kapsamında, Bahçelievler Şehit Mehmet Karaaslan
Uluslararası Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Yurdunda “Yardımlaşma ve İyilik” temalı bir program gerçekleştirildi. Programa
İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Levent Özil, Bahçelievler İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Emin Çıkrıkçı, Okul
Müdürümüz Abdulbaki Murat, müdür yardımcıları, öğrenciler ve okul öğretmenlerinin tamamı, İl AR-GE Kültür Birimi ve
veliler katıldı.
Programa katılan İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Levent Özil, “Bizlere bu güzel programı hazırlayan tüm öğrenci
ve öğretmenleri tebrik ediyorum. 40 ülkeden 130 öğrencinin bir arada kardeşçe yaşaması, kısa sürede dilimizi öğrenmesi
ve bu akşamki programı hazırlaması beni gerçekten çok etkiledi. Bu projeye katkı sunan herkese teşekkür ediyorum.” dedi.
Şehit Mehmet Karaaslan Uluslararası Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürümüz Abdulbaki Murat ise, dünyanın
dört bir yanından gelen ve bünyesinde 40 ülkeden 130 öğrencilerle “40 Renk Tek Yürek Uluslararası Kültür Festivali”ni
gerçekleştirdiklerini aktardı. Murat, “Bu festival ile tüm dünyaya renkliliğin içinde birliğin, beraberliğin, tek yürek olmanın
anlamını gösterdik.” dedi. Ayrıca ilde ve ilçede yapılan yarışmalarda yeni bir okul olmalarına rağmen çeşitli dereceler elde
ettiklerini de ifade etti.
40 Renk Tek Yürek
Sunuculuklarını Kırgızistan’dan ve Cezayir’den iki öğrencinin gerçekleştirdiği programda dünyanın dört bir yanından
gelen ve bünyesinde 40 ülkeden 130 öğrenci barındıran okulun öğrencileri Kuran-ı Kerim tilaveti, Türkçe anlamı,
yardımlaşma ve iyilik konulu konuşmalar, şiir okuma, “Seyfi Baba” şiirini dramatize etme, türkü söyleme gibi farklı
performanslar sergilediler. Öğrencilerin sunumlarının ardından Cengizhan Orakçı ve Hüseyin Akın, “Yardımlaşma ve İyilik”
konulu kısa birer konuşma yaptılar.
Farklı ülkelerden gelen kendi kültürlerini ve renklerini temsil eden öğrencilerin Türkçeyi altı ay gibi kısa bir sürede
öğrenerek birbirleriyle ve öğretmenleriyle nasıl iletişim kurdukları, kendilerini nasıl ifade ettikleri, duygularını,
düşüncelerini çok rahat anlattıkları gözlemlendi. Kitap, dergi ve fanzin çalışmaları yapan öğrenciler şiirlerini ve yazılarını
kitap ve dergilerde hem kendi dillerinde hem Türkçe yayımlamışlardır. Her ülkeden bir öğrenci kendi dillerinde Fuat Sezgin
ile ilgili biyografik bir çalışma yaparak kitaplaştırdı. Bütün bu çalışmalar henüz ikinci yılını tamamlayan okulun kuruluş
amacına ulaştığını ve uluslararası bir marka olma yolunda ilerlemeye başladığını göstermektedir.
AR-GE B LTENİ ’19 381