Page 270 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 270
REHBERLİK HİZMETLERİ YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, 2023 Eğitim Vizyon Belgesi ile rehberlik hizmetlerinin ihtiyaçlara yönelik
olarak yapılandırılması hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, rehberlik hizmetlerine yönelik her türlü çalışma hakkında görüş, öneri ve sorunların
tartışıldığı oldukça verimli sunumların yapıldığı bir toplantı yaptı ve çalıştay düzenledi.
Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği’nde Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü’nün görevleri
arasında “İl veya ilçe genelinde özel eğitim ve rehberlik hizmetlerine ilişkin yılda en az üç araştırma yapılmasını sağlayarak
hazırlanan raporu ilçe millî eğitim müdürlüğüne gönderir” bulunmaktadır. Bu doğrultuda Rehberlik ve Araştırma
Merkezleri, tarafından hazırlanan araştırmalar İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz bünyesindeki bir komisyonca değerlendirildi
ve bildiri hâline getirilip sunumları yapıldı.
Cağaloğlu Anadolu Lisesi’ndeki toplantıda ergenlik sorunlarından risk grubundaki öğrencilere, özel eğitime gereksinim
duyan çocuklarımızdan rehberlik öğretmenlerinin duygu durumlarına, kaygı hâlinden öfke yönetimine, siber zorbalıktan
dijital bağımlılıklara uzanan çeşitli sorunlara odaklanan sunumlar öğretmenlerimizle paylaşıldaı.
Rehberlik Hizmetlerinin Önemi
2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı rehberlik hizmetleri yürütme kurulu toplantısı ise iki farklı oturum şeklinde yapıldı.
Çemberlitaş Anadolu Lisesi’ndeki toplantıda konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, rehberlik hizmetlerinin
geliştirilmesi için yapılacaklar üzerinde durdu
Öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarına değinen Yazıcı, Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyon Belgesi
doğrultusunda rehberlik hizmetlerine verdiği önemin giderek arttığını ve bu yönde kapasite geliştirme çalışmalarının hız
kazandığına dikkat çekerek sağlanan imkânların etkin ve verimli kullanımından herkesin sorumlu olduğunu belirtti.
Yazıcı, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin tüm eğitim faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası olduğuna ilişkin
tüm paydaşlara anlayış kazandırmaya yönelik çalışmalar yürütüldüğünü hatırlattı.
Yürütülen rehberlik hizmetlerinin çağın gelişmelerine ayak uyduracak şekilde sürekli yenilenmesi gerektiğini belirten
Yazıcı, okul türü, kademesi, okul büyüklüğü, okulun bulunduğu bölge, öğrenci sayıları, öğrenci-okul profili özelliklerine
uygun olarak rehberlik uygulamalarında farklılıkların görülmesinin tabii olduğunu kaydetti.
AR-GE B LTENİ ’19 269