Page 270 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 270

REHBERLİK HİZMETLERİ YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI

































              İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, 2023 Eğitim Vizyon Belgesi ile rehberlik hizmetlerinin ihtiyaçlara yönelik
           olarak yapılandırılması hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.

               İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, rehberlik hizmetlerine yönelik her türlü çalışma hakkında görüş, öneri ve sorunların
           tartışıldığı oldukça verimli sunumların yapıldığı bir toplantı yaptı ve çalıştay düzenledi.
              Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği’nde Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü’nün görevleri
           arasında “İl veya ilçe genelinde özel eğitim ve rehberlik hizmetlerine ilişkin yılda en az üç araştırma yapılmasını sağlayarak
           hazırlanan  raporu  ilçe  millî  eğitim  müdürlüğüne  gönderir”  bulunmaktadır.  Bu  doğrultuda  Rehberlik  ve  Araştırma
           Merkezleri, tarafından hazırlanan araştırmalar İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz bünyesindeki bir  komisyonca değerlendirildi
           ve bildiri hâline getirilip sunumları yapıldı.

              Cağaloğlu Anadolu Lisesi’ndeki toplantıda ergenlik sorunlarından risk grubundaki öğrencilere, özel eğitime gereksinim
           duyan çocuklarımızdan rehberlik öğretmenlerinin duygu durumlarına, kaygı hâlinden öfke yönetimine, siber zorbalıktan
           dijital bağımlılıklara uzanan çeşitli sorunlara odaklanan sunumlar öğretmenlerimizle paylaşıldaı.
              Rehberlik Hizmetlerinin Önemi

              2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı rehberlik hizmetleri yürütme kurulu toplantısı ise iki farklı oturum şeklinde yapıldı.
           Çemberlitaş Anadolu Lisesi’ndeki toplantıda konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, rehberlik hizmetlerinin
           geliştirilmesi için yapılacaklar üzerinde durdu
              Öğrencilerin  rehberlik  ihtiyaçlarına  değinen  Yazıcı,  Millî  Eğitim  Bakanlığımızın  2023  Eğitim  Vizyon  Belgesi
           doğrultusunda rehberlik hizmetlerine verdiği önemin giderek arttığını ve bu yönde kapasite geliştirme çalışmalarının hız
           kazandığına dikkat çekerek sağlanan imkânların etkin ve verimli kullanımından herkesin sorumlu olduğunu belirtti.
              Yazıcı, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin tüm eğitim faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası olduğuna ilişkin
           tüm paydaşlara anlayış kazandırmaya yönelik çalışmalar yürütüldüğünü hatırlattı.

              Yürütülen rehberlik hizmetlerinin çağın gelişmelerine ayak uyduracak şekilde sürekli yenilenmesi gerektiğini belirten
           Yazıcı, okul türü, kademesi, okul büyüklüğü, okulun bulunduğu bölge, öğrenci sayıları, öğrenci-okul profili özelliklerine
           uygun olarak rehberlik uygulamalarında farklılıkların görülmesinin tabii olduğunu kaydetti.







                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  269
   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275