Page 265 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 265
Eğitim, Üretim ve İstihdamı Bir Arada
Ayrıca, Türkiye’deki bütün AR-GE ve Teknoloji Geliştirme Merkezleri, dijital dönüşüm ile mesleki ve teknik eğitimin
Endüstri 4.0 anlayışıyla yeniden yapılandırılması amacıyla oluşturulan mesleki eğitim haritası da yer alıyor.
Bu bakımdan “Mesleğim Hayatım” portalı, eğitim, üretim, istihdamı bir araya getiren çok önemli bir adım. Mesleki ve
teknik eğitimdeki öğrencilerimizle sektör temsilcilerimizi buluşturacak olan bu portal aynı zamanda mezunlarımızın da
rehberi olacak. “Mesleğim Hayatım” portalının tanıtımı ve etkin kullanımı İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün aylık İlçe Millî
Eğitim Müdürleri toplantısının ilk gündem maddesiydi. 39 ilçemizin İlçe Millî Eğitim Müdürlerinin katılımıyla yapılan
toplantıya İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı başkanlık etti.
Toplantıda İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, Millî Eğitim Bakanlığımızın mesleki ve teknik eğitimin zamanın
ruhuna uygun olarak dönüştürülmesi için ortaya koyduğu çalışmaların önemine vurgu yaptı. Portal sayesinde iş hayatıyla
eğitim dünyasını buluşturma imkanının doğacağını dile getiren Yazıcı, “Mesleğim Hayatım” portalı ile bu çalışmaları etkili
bir şekilde yürütebilmek için gerekli olan iletişim konusunda mesafe kat edilmesinin amaçlandığını kaydetti.
Mesleki Rehberliğin Önemi
Yazıcı, portalı, eğitim yöneticilerinin ve öğretmenlerimizin biliyor olmasının yeterli olmadığını, bilakis ortamın tüm
mesleki ve teknik okullarımıza ulaştırmak ve öğrencilerimizin bu içeriklerle karşılaşmasını sağlamak gerektiğini hatırlattı.
Ancak bu sayede ortaya çıkacak etkileşimle de sahayı daha da zenginleştirebileceğimizi ifade etti.
Daha önce yapılmamış bir şeyi kaliteli bir biçimde nasıl yapılabileceğinin arayışı içinde olmak gerektiğini belirten Yazıcı,
“Son derece idealist bir yaklaşımla işe koyulan birçok öğrencimiz lise sona geldiği hâlde hangi alanda çalışması ya da
okuması, nereye yönelmesi gerektiği konusunda ciddi tereddüt yaşıyorlar. Bu da mesleklerin yeterince tanınmamasından
kaynaklanıyor. Bu da bizim onlara günden güne karmaşıklaşan mesleki gelişim ve kariyer açısından çok güçlü bir rehberlik
hizmeti vermek yükümlülüğüyle karşı karşıya bırakıyor. Altını çizmek isterim ki, böylesi bir rehberlik hizmetinin en önemli
boyutu, mesleki ve teknik eğitim. Zira memleket meselemiz olarak mesleki ve teknik eğitim doğrudan doğruya hayatla ilgili.
Bu yüzden çocuklarımızın kendilerine uygun mesleği seçebilmeleri için biraz bilgilendirilmeye ihtiyaçları var. Unutmayalım
ki, büyük işler başarmanın tek yolu, yaptığınız işi sevmekten geçer.”
264 AR-GE B LTENİ ’19