Page 265 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 265

Eğitim, Üretim ve İstihdamı Bir Arada

            Ayrıca, Türkiye’deki bütün AR-GE ve Teknoloji Geliştirme Merkezleri, dijital dönüşüm ile mesleki ve teknik eğitimin
          Endüstri 4.0 anlayışıyla yeniden yapılandırılması amacıyla oluşturulan mesleki eğitim haritası da yer alıyor.

             Bu bakımdan “Mesleğim Hayatım” portalı, eğitim, üretim, istihdamı bir araya getiren çok önemli bir adım. Mesleki ve
          teknik eğitimdeki öğrencilerimizle sektör temsilcilerimizi buluşturacak olan bu portal aynı zamanda mezunlarımızın da
          rehberi olacak. “Mesleğim Hayatım” portalının tanıtımı ve etkin kullanımı İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün aylık İlçe Millî
          Eğitim  Müdürleri  toplantısının  ilk  gündem  maddesiydi.  39  ilçemizin  İlçe  Millî  Eğitim  Müdürlerinin  katılımıyla  yapılan
          toplantıya İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı başkanlık etti.
            Toplantıda İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı,  Millî Eğitim Bakanlığımızın mesleki ve teknik eğitimin zamanın
          ruhuna uygun olarak dönüştürülmesi için ortaya koyduğu çalışmaların önemine vurgu yaptı. Portal sayesinde iş hayatıyla
          eğitim dünyasını buluşturma imkanının doğacağını dile getiren Yazıcı, “Mesleğim Hayatım” portalı ile bu çalışmaları etkili
          bir şekilde yürütebilmek için gerekli olan iletişim konusunda mesafe kat edilmesinin amaçlandığını kaydetti.

            Mesleki Rehberliğin Önemi

            Yazıcı,  portalı,  eğitim yöneticilerinin ve öğretmenlerimizin biliyor olmasının yeterli olmadığını, bilakis ortamın tüm
          mesleki ve teknik okullarımıza ulaştırmak ve öğrencilerimizin bu içeriklerle karşılaşmasını sağlamak gerektiğini hatırlattı.
          Ancak bu sayede ortaya çıkacak etkileşimle de sahayı daha da zenginleştirebileceğimizi ifade etti.

            Daha önce yapılmamış bir şeyi kaliteli bir biçimde nasıl yapılabileceğinin arayışı içinde olmak gerektiğini belirten Yazıcı,
          “Son  derece  idealist  bir  yaklaşımla  işe  koyulan  birçok  öğrencimiz  lise  sona  geldiği  hâlde  hangi  alanda  çalışması  ya  da
          okuması, nereye yönelmesi gerektiği konusunda ciddi tereddüt yaşıyorlar. Bu da mesleklerin yeterince tanınmamasından
          kaynaklanıyor. Bu da bizim onlara günden güne karmaşıklaşan mesleki gelişim ve kariyer açısından çok güçlü bir rehberlik
          hizmeti vermek yükümlülüğüyle karşı karşıya bırakıyor.  Altını çizmek isterim ki, böylesi bir rehberlik hizmetinin en önemli
          boyutu, mesleki ve teknik eğitim.  Zira memleket meselemiz olarak mesleki ve teknik eğitim doğrudan doğruya hayatla ilgili.
          Bu yüzden çocuklarımızın kendilerine uygun mesleği seçebilmeleri için biraz bilgilendirilmeye ihtiyaçları var. Unutmayalım
          ki, büyük işler başarmanın tek yolu, yaptığınız işi sevmekten geçer.”










































     264      AR-GE B LTENİ ’19
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270