Page 274 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 274

Okul İkliminin Önemi

                                                                 Millî  Eğitim  Bakanlığı  Din  Öğretimi  Genel  Müdürü
                                                              Nazif Yılmaz, öncelikle eğitim için var olması gereken şeyin
                                                              kültür  olduğunu  anlatarak,  olumlu  bir  okul  ortamını  ve
                                                              iklimini, olumlu bir okul çevresini ve olumlu bir ülke iklimini
                                                              oluşturmanın önemini vurguladı.

                                                                 Okullarda erdem, doğruluk, güven ve saygı gibi bütün
                                                              değerlerin  çocuklara  anlatıldığını  kaydeden  Yılmaz,
                                                              çocukların  medyada,  dizilerde,  sosyal  medyalarda  ve
                                                              çevresinde  görmüş  olduğu  şeylerin  okullarda  anlatılan
                                                              erdemlerden çok uzak olduğunu kaydetti.

             Açık Bir Sistem Olarak Okul Aile Birlikleri

             İl Millî Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, konuşmasında, okul aile birliğine çizilen görev ve misyonun, okul ve aile arasındaki
           iletişim ve iş birliğini sağlamak olduğunu vurgulayarak, okulda aile birliği ve velinin çok yakın bir iletişim içinde olması
           gerektiğini söyledi.

             Okul  aile  birliklerinin  okullardaki  birçok  kurulda  görevler  üstlendiğini  anlatan  Yazıcı,  “Okul  çocuklarımızı  geleceğe
           hazırlama da çok özel bir çevre. Bu özel çevre kendi içerisinde çoklu iletişim ve etkileşime açık ama bu çevre içerisinde çok
           açık bir sistem olarak doğal bir unsur olarak okul aile birliği var. Bu okul aile birliğini ne kadar formel hâle getirirsek getirelim
           buna etki unsurunu katmazsak aslında okul aile birliği istediğimiz işlevi üstlenemiyor.” diye konuştu.

             Yazıcı, okul aile birliklerinin yasal çerçevede kaldığı şekliyle bir ifade etmediğini ve uygulayıcı olması gerektiğine dikkati
           çekerek, şöyle konuştu:

             “Bu durumlar sorunun yetkiden çok etkide olduğunu gösteriyor. Okul aile birliklerinin etkilerini artırmak gerektiğini
           düşünüyorum.  Mevcut  olan  yetkileriyle  birlikte  eğitim  sistemindeki  yerini  konuşurken  etkinin  oluşturulması  gerekiyor.
           Bu etkinin de aslında okuldaki var olan bütün eğitim ortamlarında, eğitimi geliştirme çalışmalarında okul aile birliğinin
           okuldaki yönetim süreçlerinde olumlu ve pozitif etkisinin olması gerekiyor.”
             Okul Aile Birliklerine Bakış

             ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Genel Başkanı Halit Bekiroğlu da değişimlerin kolay benimsenip kabul edilmediğini
           belirterek, toplum değerlerine uygun olmayan değişimleri olduğu gibi almanın da doğru olmadığını söyledi.
             “Kopyala-yapıştır”  mantığıyla  olan  değişimlerin  bir  fayda  getirmeyeceğini  vurgulayan  Bekiroğlu,  “Türkiye’nin
           son  iki  yüzyılda  yaşamış  olduğu  bir  tür  batılılaşma  serüveninin  en  önemli  zaaf  noktası  kendimize  özgü  modelleri
           oluşturamamamız. Bu değişim bizim eğitim safhamızı da etkiliyor. Artık daha fazla apartmanlarda oturduğumuz için okul
           mahalleyle bütünleşik olmaktan da çıkıyor. Şimdi bundan şikâyetçi olmak bizi bir noktaya götürmüyor. Burada çözümler
           üretmemiz gerekiyor.” dedi.

             Bekiroğlu, sivil toplum kuruluşlarının da bu anlamda en iyi çözümlerden biri olabileceğine inandığını kaydederek,
           şunları anlattı:
             “Okul aile birlikleri ailenin okula katılımının kurumsallaşmış karşılığıdır. Bunu da biz usulüne uygun, şık ve verimli bir
           şekilde ortaya koyarsak okul, aileyi destekler, aile de okulu destekler. Kesinlikle okul aile birliklerinin salt maddi katkısı
           olan organizasyonlar olarak değerlendirilmekten bir an önce çıkması gerekiyor. O okulun sosyal faaliyetlerine katkıda
           bulunabilir okul aile birlikleri. Okulun ve eğitimin birçok safhasına katkıda bulunabilecek bir organizasyonu biz maddiyata
           hapsedersek ya da bazı kötü uygulamalardan hareketle okul aile birliklerine ihtiyaç yok gibi bir yaklaşım içerisinde olursak
           biz okullarımızı ve dolayısıyla eğitim süreçlerimizi zayıflatmış oluruz.”

             İkinci oturum sonunda katılımcılara verilen plaketler ve hatıra fotoğrafı çekimiyle program sona erdi.






                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  273
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279