Page 278 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 278
ÖĞRENME YOLCULUĞU SÜRÜYOR
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar hizmet içi eğitimine katılan öğretmenlerimiz, Tasarım Beceri Atölyelerinde
uygulama örnekleri geliştirdiler.
Çocukların sahip oldukları yetenek kümeleriyle ilişkilendirilmiş becerilerin uygulama düzeyinde kazandırılabilmesi için
planlanan Tasarım Beceri Atölyeleri ilk etapta Türkiye genelindeki 30 okulda hayata geçti. Bu pilot uygulamanın ardından
atölyelerin üç yılda ülke genelindeki tüm okullarda yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Tasarım Beceri Atölyeleri’nin İstanbul’daki ilk örneği Küçükçekmece Halkalı Cumhuriyet İlkokulu’nda kuruldu.
Çocukların sahip olduğu yeteneklerin uygulama düzeyinde geliştirilmesi, el becerilerinin artırılması amacıyla kurulan
atölyeler, mesleklerle ilişkilendirilmiş şekilde hazırlandı. Türkiye’de ilk olan tasarım beceri atölyeleriyle öğrencilerin okulda
düşünmeye, tasarlamaya ve üretmeye zaman ayırabileceği ortamlar yaratılıyor.
Tasarım Beceri Atölyeleri
Çocuklarımızın azim, gayret, çaba, dirayet ve zekâyı doğayla barış içinde bir araya getirmelerini sağlamak için kurulan
Tasarım Beceri Atölyeleri, teori ve pratiği bir araya getirerek çocuğun elini daha fazla kullanacağı bir eğitim metodolojisini
esas almasıyla farklılaşıyor. Bu bağlamda, Yaşam Becerileri Atölyesi, Yazılım ve tasarlama Atölyesi, Ahşap ve Metal Atölyesi,
Drama ve Eleştirel Düşünme Atölyesi ve Müzik Atölyesi olmak üzere kurulan beş atölyedeki etkinlikler ‘sanat’, ‘bilim’, ‘kültür’,
‘spor’ ve ‘yaşam’ ana temalarıyla hayata geçirilecek.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, bilmekten çok tasarlamanın, yapmanın, üretmenin ön plana çıkacağı bu atölyelerde
derse girecek olan öğretmenlerimizin katılacağı “Eğitimde
Yeni Yaklaşımlar” isimli bir etkinlik düzenledi.
Gelişim Süreklidir
Küçükçekmece Halkalı Cumhuriyet İlkokulu
öğretmenlerinin katıldığı eğitimler 4 Nisan 2019’a kadar
devam edecek. Öğretmenlerimizle birlikte derslere katılan İl
Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, Tasarım Beceri
Atölyeleri’nde etkinlik yapmanın önemine dikkat çekti.
AR-GE B LTENİ ’19 277