Page 283 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 283
OKUYAN BİR NESİL İÇİN
Sancaktepe’deki Sarıgazi Peyami Safa İlkokulu’nun müdür odası öğrenciler için kütüphaneye
dönüştürüldü.
Sarıgazi Peyami Safa İlkokulu’nda sınıf öğretmeni olarak görev yapan Nilgün Yıldız, İl Millî Eğitim Müdürlüğü’müzün
İstanbul’u Okuyorum ve Kütüphanede Hayat Var Projelerini hayata geçirmek için girişimlerde bulundu.
Çalıştığı okula kütüphane kazandırmak için kolları sıvayan öğretmenimiz, kitapların konulabileceği mekân arayışına
girdi. Ancak okulda, kütüphane için uygun bir yer bulmaktan güçlük çekti. Bunun üzerine öğretmenimiz, okuldaki en uygun
mekânın okul müdürü Güler’in makam odası olduğunu karar verdi.
Durumu okul müdürümüz Yılmaz Güler’e aktaran öğretmenimiz, okuldaki makam odasının kütüphaneye
dönüştürülmesi teklifinde bulundu. Müdürümüz Güler de odasını boşaltarak kütüphaneye dönüştürmeyi kabul edince, 15
yılık okul, kütüphaneye kavuştu.
Yıldız, yaptığı açıklamada, İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün kütüphane projesi olduğunu duyunca hemen severek kabul
ettiğini söyledi.
Kütüphanenin yapımı için hemen çalışmalara başladığını belirten Yıldız, ‘”Bu kapsamda kendi emekleriyle oluşturulacak
bir kütüphane yapmak için yola çıktık. Okulumuzun en ferah ve geniş odası okul müdürünün odasıydı. Müdür beyden böyle
bir talepte bulununca da bizi kırmayıp kabul etti ve odasını verdi.” diye konuştu.
İmkânlar Oluşturmak
Yıldız, aynı okulda öğretmen olan eşinin de kendisine yardımıyla kütüphane çalışmaları yaptığını anlatarak, şöyle
devam etti:
“Başladığımızda elimizde hiçbir şey yoktu. 5 tane kırık-dökük bir rafımız vardı. Mahallemizin marangozuyla iletişime
geçip ustayla beraber raflarımızı kesip biçip duvarlarımıza yerleştirdik. Çocuklarla beraber kitap kampanyaları başlatıp
yayın evleriyle görüştük. Mahallemizin nalburunun yardımıyla farklı renkte boyaları karıştırarak kendi tarzımızı oluşturduk.
Eşimle beraber teneffüslerde koşarak buraya geldik, yemek yemedik burayı sulu boya fırçasıyla boyadık. Kitaplarımızı
öğrencilerimizle seçerek raflara yerleştirip yaş kategorilerine göre ayırdık.”
282 AR-GE B LTENİ ’19