Page 281 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 281
OKUL DERGİLERİ VE KÜLTÜRÜ
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz Avrasya Kitap Festivali’nde “Okul Kültürü ve Okul Dergileri” adlı bir panel
düzenledi.
Avrasya Kitap Festivali’ndeki “Okul Kültürü ve Okul Dergileri” adlı panelin yöneticiliğini Kartal Anadolu İmam Hatip
Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Sedat Cankılıç yaptı. Konuşmacılar ise Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri
Necip Fazıl Elmas, Mirza Kotil ve Helin Yaren Ekmen idi.
Türkiye’deki “ekol okul” tanımlamasını ve bu tanımlamayı elde eden okulların genel özelliklerine değinen Kartal Anadolu
İmam Hatip Lisesi 10. Sınıf öğrencisi ve aynı zamanda İstanbul Öğrenci Meclisi Başkanı Necip Fazıl Elmas, bir okulun kendi
kültürünü oluşturmasının ne demek olduğunu Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi özelinde anlattı. Daha sonra okulun
tarihinde geçirdiği zor süreçlerden ve öğrenciler üzerindeki etkilerinden bahseden Elmas, yatılılığın bir okulun kültürüne
katkısına vurgu yaparak, dünyada önemli okulların yatılılıklarından olumlu örnekler vererek konuşmasını bitirdi.
Okul Dergisi Nasıl Çıkarılır?
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi 10. Sınıf öğrencisi Mirza Kotil, “Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde Okul Dergisi Nasıl
Çıkarılır?” başlıklı konuşmasında şunları söyledi: “Bir dergi çıkartmak için öncelikle sağlam bir motivasyon ve gayretli ekip
arkadaşlarına ihtiyaç vardır. Motivasyon her işte olduğu gibi burada da öğrencilerin ellerinden gelenin en iyisini yapması
bakımından önemlidir. Şahsen bu motivasyonu bana ve ekip arkadaşlarıma veren şey, okulumuzda yıllardır süregelen
dergicilik kültürü oldu. Ekip arkadaşları olarak birbirimize vermiş olduğumuz destek sayesinde sürekli daha iyisini yapmaya
odaklandık ve elimizden gelenin en iyisini ortaya koymaya çalıştık. Ekibimizi oluşturup yapacağımız derginin konusunu ve
temasını belirledikten sonra ise birtakım süreçler izlememiz gerekti.”
Başlangıç aşamasında adil ve mantıklı bir görev dağılımı yaptıklarını belirten Kotil, bunun ardından herkesin bireysel
görevlerini yapmasını (yazıları yazması, röportaj yapması vs.) bekledikleri ifade etti. Derginin içerik kısmı bittikten sonra
dergi editörleri olarak yazıları toplayıp düzenlediklerini kaydeden Kotil, “Ardından tasarımla görevli olan arkadaşımla
beraber uzun bir süre pek çok dergi tasarımı yaptık, değiştirdik ve nihayet en beğendiğimiz tasarımda karar kıldık ve okul
idaresinin beğenisine sunduk. İdarenin gözümüzden kaçan hataları bize göstermesinin ardından dergiyi nihai hâline
ulaştıracak bir takım değişiklikler yapıldı ve artık tamamlanmış olan dergimiz basıma gönderildi. Burada önemli olan daha
önce pek çok dergi çıkartmış olan üst dönemlerimizin bizi bu süreçte yalnız bırakmaması ve her fırsatta yardımcı olmaya
çalışmasıydı. Bir grup insanın bir araya gelip dergi çıkartmasının çok ötesinde bir şey gerçekleşiyor Kartal Anadolu İmam
Hatip Lisesi’nde bu etkinlik nesillere yayılıyor.” ifadelerini kullandı.
280 AR-GE B LTENİ ’19