Page 281 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 281

OKUL DERGİLERİ VE KÜLTÜRÜ

































             İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz Avrasya Kitap Festivali’nde “Okul Kültürü ve Okul Dergileri” adlı bir panel
          düzenledi.

             Avrasya Kitap Festivali’ndeki “Okul Kültürü ve Okul Dergileri”  adlı panelin yöneticiliğini Kartal Anadolu İmam Hatip
          Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Sedat Cankılıç yaptı. Konuşmacılar ise Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri
          Necip Fazıl Elmas, Mirza Kotil ve Helin Yaren Ekmen idi.

             Türkiye’deki “ekol okul” tanımlamasını ve bu tanımlamayı elde eden okulların genel özelliklerine değinen Kartal Anadolu
          İmam Hatip Lisesi 10. Sınıf öğrencisi ve aynı zamanda İstanbul Öğrenci Meclisi Başkanı Necip Fazıl Elmas, bir okulun kendi
          kültürünü oluşturmasının ne demek olduğunu Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi özelinde anlattı. Daha sonra okulun
          tarihinde geçirdiği zor süreçlerden ve öğrenciler üzerindeki etkilerinden bahseden Elmas, yatılılığın bir okulun kültürüne
          katkısına vurgu yaparak, dünyada önemli okulların yatılılıklarından olumlu örnekler vererek konuşmasını bitirdi.

             Okul Dergisi Nasıl Çıkarılır?

             Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi 10. Sınıf öğrencisi Mirza Kotil, “Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde Okul Dergisi Nasıl
          Çıkarılır?” başlıklı konuşmasında şunları söyledi: “Bir dergi çıkartmak için öncelikle sağlam bir motivasyon ve gayretli ekip
          arkadaşlarına ihtiyaç vardır. Motivasyon her işte olduğu gibi burada da öğrencilerin ellerinden gelenin en iyisini yapması
          bakımından önemlidir. Şahsen bu motivasyonu bana ve ekip arkadaşlarıma veren şey, okulumuzda yıllardır süregelen
          dergicilik kültürü oldu. Ekip arkadaşları olarak birbirimize vermiş olduğumuz destek sayesinde sürekli daha iyisini yapmaya
          odaklandık ve elimizden gelenin en iyisini ortaya koymaya çalıştık. Ekibimizi oluşturup yapacağımız derginin konusunu ve
          temasını belirledikten sonra ise birtakım süreçler izlememiz gerekti.”
             Başlangıç aşamasında adil ve mantıklı bir görev dağılımı yaptıklarını belirten Kotil, bunun ardından herkesin bireysel
          görevlerini yapmasını (yazıları yazması, röportaj yapması vs.) bekledikleri ifade etti. Derginin içerik kısmı bittikten sonra
          dergi  editörleri  olarak  yazıları  toplayıp  düzenlediklerini  kaydeden  Kotil,  “Ardından  tasarımla  görevli  olan  arkadaşımla
          beraber uzun bir süre pek çok dergi tasarımı yaptık, değiştirdik ve nihayet en beğendiğimiz tasarımda karar kıldık ve okul
          idaresinin  beğenisine  sunduk.  İdarenin  gözümüzden  kaçan  hataları  bize  göstermesinin  ardından  dergiyi  nihai  hâline
          ulaştıracak bir takım değişiklikler yapıldı ve artık tamamlanmış olan dergimiz basıma gönderildi. Burada önemli olan daha
          önce pek çok dergi çıkartmış olan üst dönemlerimizin bizi bu süreçte yalnız bırakmaması ve her fırsatta yardımcı olmaya
          çalışmasıydı. Bir grup insanın bir araya gelip dergi çıkartmasının çok ötesinde bir şey gerçekleşiyor Kartal Anadolu İmam
          Hatip Lisesi’nde bu etkinlik nesillere yayılıyor.” ifadelerini kullandı.




     280      AR-GE B LTENİ ’19
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286