Page 136 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 136

Hastalık Değil Öğrenme Güçlüğü
           Fatih Mimar Sinan İşitme Engelliler Okulu’nda saat 10.00’da başlayan seminerin açılışında konuşma yapan Şube Mü-
           dürümüz Ömer Avcı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şubesinin Kasım ayı farkındalık faaliyetleri kapsamında ve
           1-7 Kasım tarihleri arasında özel öğrenme güçlüğüne dikkat çekeceklerini söyledi.  Avcı, disleksinin bir hastalık değil,
           bir “öğrenim güçlüğü” olduğunu vurguladı ve şöyle devam etti:  “Türkiye’de çocuklar disleksi eğitimi alma açısından
           ciddi anlamda destekleniyor. Bu çerçevede İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak öğretmenlerimizin bilgilendirilmesi için
           çalışıyoruz. Engellerimizi hissettirmeyecek engelsiz bir yaşam dileği ile…”

           Tanılama Süreçleri Önemli
           Daha sonra söz alan Disleksi Öğrenim Güçlüğü Derneği Başkanı Atıf Tokar, derneklerinin farkındalık ortaya çıkarmak
           için kurulduğunu belirtti. Dünya Sağlık Örgütünce 1994 yılında öğrenme farklılığı olarak tanımlanan disleksinin zekây-
           la ilgili bir problem olmadığını ifade eden Tokar; “Disleksi bir öğrenme farklılığıdır. Disleksi asla hastalık değildir” dedi.
           Tokar, disleksinin çocuklarda ilkokul dönemine kadar yeterince tanınmadığını ifade ederek “Dinleme, konuşma, oku-
           ma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini
           gösteren disleksi, çocukların akademik ve sosyal hayatlarında büyük sıkıntı ve özgüven eksikliğine neden olabilmekte.
           Ülkemizde maalesef aileler, çoğunlukla çocuklarının durumunu bilmiyor. Çocuklar harfleri ters yazıyorsa, paragraf
           atlıyorsa, din, Tanrı, takvim, zaman ve para gibi soyut bilgileri zor öğreniyorsa, ailelerin bir psikiyatriste başvurmaları
           ya da tanılama süreçlerinden geçmeleri gerekiyor.” dedi.

           Özel Eğitim Uzmanı Selin Yönet ise, disleksi öğrenme güçlüğü üzerinde oldukça detaylı ve bilgilendirici bir sunum
           yaptı. Fatih ilçesindeki rehber öğretmenlerin katıldığı seminer soruların cevaplanmasının ardından sona erdi.
















                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  135
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141