Page 131 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 131

Damga Değil Yol Haritası
          Maarif müfettişimiz Hasan Hüseyin Selvi ise programda özel gereksinimli bireyler, yetersizlik türleri ve yetersizlik
          türlerine göre performans beklentisi, öğrencilerin okuma-yazmaya dair değerlendirilmesi ve okuma-yazma etkinlik-
          lerinde bireysel ihtiyaçlara yönelik uyarlamalar yapma eğitimleri verdi. Özel eğitimde engel grupları hakkında doğru
          bilgi sahibi olmanın önemine değinen Selvi; “Engelli bireylere ilişkin tanımlamalar profesyonel uzmanların öğrenciyi
          tarif ettiği etiketlerdir. Ancak hiçbir etiket özel gereksinimli bireyi doğru olarak tanımlayamaz. Bu nedenle özel gerek-
          sinimli bireylere ilişkin tanımları bir bakış açısı ve yol haritası olarak görmeliyiz. Bu tanımları bireyin üzerine yapıştı-
          rılmış bir damga olarak görmek onlara yapılacak profesyonel yardımdan çok etiketleme, yaftalama hatta ayrımcılığa
          yol açabilir.” değerlendirmesini yaptı.

          Selvi, öğretmenlere okuma-yazma programı doğrultusunda drama ve ısınma etkinliklerinin önemini uygulamalı bir
          şekilde anlattı. Ayrıca öğretmenleri gruplara ayırarak her eğitim kademesi ile ilgili okuma-yazma materyalleri tasar-
          lamalarını istedi.

          Eğitim sonunda formatör öğretmenlerle Cankurtaran Öğretmenevi’nde bir araya gelindi. Formatör öğretmenler sı-
          nıflarında öğrencileri ile gerçekleştirdikleri zenginleştirilmiş etkinlik ve oyunları diğer öğretmenlerle paylaştı.

          El Birliği ile Okuma-Yazma Öğreteceğiz
          Eğitim sonunda İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Levent Özil’in katılımıyla sertifa programı düzenlendi. Özil, eğitimi
          veren maarif müfettişlerimiz Cemil Coşkun ve Hasan Hüseyin Selvi’ye çiçek takdim etti. Ardından öğretmenlerimizin
          sertifika töreni gerçekleştirildi. Özil; “Bir Harf Bin İstanbul Projesine gönül veren öğretmenlerimiz ile mutlu bir tablo
          içindeyiz. Eğitim programımız beklenenden öte verimli çıktılar ile ilerledi. Bu tablo gerçek manada mutluluk vericidir.
          Öğretmenlerimizin daima destekçisiyiz.” dedi.


          Okuma-yazma becerilerinin nasıl kazandırılacağı çerçevesindeki eğitimlerin 12- 14 Kasım 2018 tarihleri arasında ve-
          rildiğini hatırlatan Özil, “Projemiz çok iyi başladı. Sizlerdeki enerji bu projenin başarasını şimdiden müjdeliyor ilçe-
          lerinizde zorlu bir görev sizleri bekliyor. İnşallah el birliğiyle çocuklarımıza en faydalı şekilde çok yönlü yapacağınız
          çalışmalar için çok teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
          39 ilçeden 78 formatör öğretmenin katıldığı üç günlük bir eğitim süreci toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.


     130      AR-GE B LTENİ ’19
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136