Page 130 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 130

BİR HARF BİN İSTANBUL PROJESİ





































           İStanbul Mİllî EğİtİM Müdürlüğü’nün bİr harf bİn İStanbul ProjESİ kaPSaMında tüM
           İlçElErİMİzdEn gElEn öğrEtMEnlErİMİzE ara Sınıflarda okuMa-yazMa öğrEtİMİ Eğİtİ-
           Mİ VErİldİ.


           Okuma, sistemli bilgi edinmenin, farklı bakış açıları kazanmanın, doğru ve sağlam sonuçlara varabilmenin temelini
           oluşturur. İstanbul’da yapılan araştırmalar neticesinde 2.sınıf ve 12.sınıf arasında okuma-yazma bilmeyen yabancı uy-
           ruklu olmayan öğrenci sayısının ciddi boyutta olması farklı bir projeyi gündeme getirdi. Zira temel becerilerin başında
           gelen okuma-yazma olmadan eğitim ve öğretim hedeflerine ulaşılması imkânsızdır. Dahası bu öğrenciler için, geçen
           her gün yitik zamanlardır.


           Proje Üçgeni
           İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde, Bir Harf Bin İstanbul Projesi çerçevesinde öğretmenlere üç günlük bir eğitim veridi.
           Projenin hedeflerine değinen İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Levent Özil; “Projenin amacı ara sınıflarda bulunan
           ve ilk okuma-yazma bilmeyen öğrencilere ilk okuma-yazma becerisi kazandırabilmektir. Bunun yanında okuma ve
           okuduğunu anlama becerileri zayıf olan öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlama becerilerini artırabilmektir. Ayrıca
           ilk okuma-yazma ile okuma ve okuduğunu anlama yöntem ve teknikleri bakımından yeterli bilgiye sahip öğretmenler
           yetiştirmektir.” değerlendirmesini yaptı.

           Psikolojik Destek ve Benlik Algısı
           Maarif müfettişlerimizden Cemil Coşkun, okuma-yazma öğretimi, bu süreçte kullanılan yöntem ve tekniklerle örnek
           olabilecek fonksiyonel çalışmalar üzerinde durdu. Çiçek, “Proje temelde, kolaya kaçma kolaylaştır, basitleşme basit-
           leştir, zorlaştırma zorla yaklaşımından hareket ediyor.” dedi. Projenin uygulanması konusunda öğretmenlere büyük
           sorumluluklar düştüğüne dikkati çeken Coşkun, “Ara sınıflarda okuma-yazma bilmeyen çocuklara öncelikle psikolojik
           destek vererek işe başlamalıyız. Bu öğrencilerin olumsuz benlik algısı geliştirmemeleri için duyarlılık üst düzeyde
           olmalıdır.” ifadelerini kullandı.










                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  129
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135