Page 130 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 130
BİR HARF BİN İSTANBUL PROJESİ
İStanbul Mİllî EğİtİM Müdürlüğü’nün bİr harf bİn İStanbul ProjESİ kaPSaMında tüM
İlçElErİMİzdEn gElEn öğrEtMEnlErİMİzE ara Sınıflarda okuMa-yazMa öğrEtİMİ Eğİtİ-
Mİ VErİldİ.
Okuma, sistemli bilgi edinmenin, farklı bakış açıları kazanmanın, doğru ve sağlam sonuçlara varabilmenin temelini
oluşturur. İstanbul’da yapılan araştırmalar neticesinde 2.sınıf ve 12.sınıf arasında okuma-yazma bilmeyen yabancı uy-
ruklu olmayan öğrenci sayısının ciddi boyutta olması farklı bir projeyi gündeme getirdi. Zira temel becerilerin başında
gelen okuma-yazma olmadan eğitim ve öğretim hedeflerine ulaşılması imkânsızdır. Dahası bu öğrenciler için, geçen
her gün yitik zamanlardır.
Proje Üçgeni
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde, Bir Harf Bin İstanbul Projesi çerçevesinde öğretmenlere üç günlük bir eğitim veridi.
Projenin hedeflerine değinen İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Levent Özil; “Projenin amacı ara sınıflarda bulunan
ve ilk okuma-yazma bilmeyen öğrencilere ilk okuma-yazma becerisi kazandırabilmektir. Bunun yanında okuma ve
okuduğunu anlama becerileri zayıf olan öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlama becerilerini artırabilmektir. Ayrıca
ilk okuma-yazma ile okuma ve okuduğunu anlama yöntem ve teknikleri bakımından yeterli bilgiye sahip öğretmenler
yetiştirmektir.” değerlendirmesini yaptı.
Psikolojik Destek ve Benlik Algısı
Maarif müfettişlerimizden Cemil Coşkun, okuma-yazma öğretimi, bu süreçte kullanılan yöntem ve tekniklerle örnek
olabilecek fonksiyonel çalışmalar üzerinde durdu. Çiçek, “Proje temelde, kolaya kaçma kolaylaştır, basitleşme basit-
leştir, zorlaştırma zorla yaklaşımından hareket ediyor.” dedi. Projenin uygulanması konusunda öğretmenlere büyük
sorumluluklar düştüğüne dikkati çeken Coşkun, “Ara sınıflarda okuma-yazma bilmeyen çocuklara öncelikle psikolojik
destek vererek işe başlamalıyız. Bu öğrencilerin olumsuz benlik algısı geliştirmemeleri için duyarlılık üst düzeyde
olmalıdır.” ifadelerini kullandı.
AR-GE B LTENİ ’19 129