Page 129 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 129

Takım Çalışmasının Önemi
          İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, Metropol Şehirler Olimpiyatı’nda 8 madalya alarak büyük bir başarıya
          imza atan olimpiyat takımımızla beraber İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Mevlüt Uysal’ı ziyaret etti.
          Büyükşehir Belediyesi’nin Saraçhane’deki binasında gerçekleşen ziyarette, Bilim Olimpiyatları Takımı, desteklerinden
          dolayı Uysal’a teşekkür etti. Öğrencileri çeşitli hediyelerle ödüllendiren Uysal da bilim takımı ile liderleri Murat Yo-
          ğurtçu, Prof. Dr. Recep Dimitrov ve Doç. Dr. Seyfullah Madakbaş’ı başarılarından dolayı tebrik etti. Uysal, Büyükşehir
          Belediyesi olarak eğitime çok büyük önem ve destek verdiklerini belirterek; “Ülkemizde yerli ve millî teknolojiyi geliş-
          tirebilmek adına, İstanbul Bilim Olimpiyatları Takımımızın başarısını çok önemsiyorum. İstanbul Büyükşehir Belediye-
          si olarak, yerli ve millî bilimin, teknolojinin gelişmesi için eğitime her türlü desteği vermeye devam edeceğiz. Bu zorlu
          yarışa katılan 8 öğrencimizin sekizinin de dereceye girmiş olması, İstanbul adına gurur vericidir” şeklinde konuştu.

          İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı ise, “Bilim Olimpiyatları Takımımızın çalışmaları her geçen gün daha nitelikli
          hale geliyor. Öğrencileri matematik, fizik, kimya başta olmak üzere temel bilimler alanına yönelten en önemli un-
          surlardan biri takım çalışmasıdır. Takımımızın Moskova’daki başarısı bilim olimpiyatları faaliyetlerinin daha çok des-
          teklenmesi ve diğer süreçlerin geliştirilmesi açısından oldukça önemli… Bu vesileyle başarılarından dolayı öğrencile-
          rimizi ve takım liderlerini tekrar kutluyorum. Başarılarının artarak devam etmesini diliyorum. Takımımıza verdikleri
          destekten dolayı belediye başkanımız Sayın Mevlüt Uysal’a canı gönülden teşekkür ediyorum” dedi.

          Bilim Olimpiyatları Nasıl Düzenleniyor?
          Bilim olimpiyatları, öğrencilerimizi bilimsel çalışmalar yapmaya teşvik etmek, öğrencilerin bu alanda yeteneklerini
          değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla düzenleniyor. Bilim olimpiyatlarındaki sınavlar iki oturumdan oluşuyor. Ma-
          tematik ve bilgisayar dallarında iki oturum da benzer iken; fizik, kimya ve biyoloji dallarında bir oturumda kuramsal,
          diğer oturumda ise deneysel sınav yapılıyor. Lise öğretim programlarını aşacak nitelikte olan bu sınavların içeriği, lise
          öğrencilerinin üniversite öğrenimine hazırlanmasını gerektirecek bir tarzda hazırlanıyor.

          Değerlendirme aşamasında öğrencinin iki sınavdan aldığı toplam puan esas alınıyor ve yapılan sıralamaya göre ma-
          dalya veriliyor. Spor olimpiyatlarının aksine bu yarışmalarda öğrencinin girdiği yüzdelik dilime bakılarak birden fazla
          altın, gümüş ve bronz madalya veriliyor.


          Aynı formatı takip eden Metropol Şehirler Olimpiyatı’nda ise her şehrin takımı; fizik, kimya, bilgisayar ve matematik
          dallarında, her bir dalda 2 üye olmak üzere toplam 8 kişiden oluşuyor. Katılımcıların sınav sonuçlarına göre hem bi-
          reysel hem de şehir sıralaması yapılarak, ödüller dağıtılıyor.

     128      AR-GE B LTENİ ’19
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134