Page 3 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 3

Murat Mücahit YENTÜR
               İstanbul İl Millî Eğitim Müdürü



               Eğitim, bir toplumu dönüştürmenin ve        çabalarımızın bir parçası. 36 rehberlik
               geleceği şekillendirmenin anahtarıdır. Bu   ve  araştırma  merkezimiz,  22  özel  eğitim
               anlayışla hazırlanan Yeditepe Yedi Renk     meslek okulumuz, 46 özel eğitim anao-
               dergisi, özel eğitim ve rehberlik alanında   kulumuz, 48 özel eğitim uygulama okulu-
               yeni ufuklar açmayı amaçlayan çocukları-    muz, işitme engelliler ve görme engelliler
               mızın bireysel ve sosyal gelişimlerine des-  okullarımızla  özel  eğitim  öğrencilerimiz
               tek olacak yenilikçi yaklaşımları ele alıyor   farklı kademelerde nitelikli eğitim almak-
               ve öğrencilerimizin hayatlarına dokuna-     tadır.
               cak değerli bilgiler sunuyor.
                                                           Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şu-
               Bu kapsamlı çalışmada, çocuk eğitimin-      besi  koordinesinde  hazırlanan  projeleri-
               de Adleryan yaklaşımlar  gibi konulara      miz ve imzalanan protokollerimizle, özel
               değinilirken müzik terapisi ve psikolojik   gereksinimli öğrencilerimizin gelişimine
               sağlamlık gibi önemli başlıklar altında, bi-  katkı sağlarken eğitim kalitemizi artırma,
               limsel araştırmalar ve uygulama örnekle-    toplumsal  farkındalığı  güçlendirme  ve
               riyle zenginleştirilmiş içerikler sunuluyor.   mezuniyet sonrası istihdam olanaklarını
               Bu sayımızda  ayrıca öğrencilerimizin ve    genişletme hedefimizi sürdürüyoruz.
               eğitimcilerimizin  karşılaştığı  günlük  zor-
               luklarla başa çıkmada onlara rehberlik      İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak
               edecek değerli bilgiler yer alıyor.         kapsayıcı  eğitim  faaliyetlerini  güçlendir-
                                                           meyi,  özel  gereksinimli  öğrencilerimizin
               Her bireyin eğitim hakkını yaşamsal bir
               hak olarak gören yaklaşımımızla bireysel    toplumsal hayata tam ve etkin katılımla-
               farklılıkları, gelişim özelliklerini ve eğitim   rını sağlamayı hedefliyoruz.
               ihtiyaçlarını ön planda tutuyor, öğrenci-   Bu sayımız, sadece engelleri kaldırma ça-
               lerimizin akranlarıyla aynı ortamda olma    bamızın bir yansıması değil, aynı zaman-
               haklarını destekliyoruz.                    da “Türkiye Yüzyılı”nda kendi potansiyel-
               İstanbul ilimizde temel eğitim kademe-      lerini gerçekleştirebilecek, her bireyin eşit
               sinde bulunan 1.831 özel eğitim sınıfımız-  şartlarda eğitim  almasını  sağlayacak bir
               da tam gün, 1087 sınıfımızda ise yarım      gelecek inşa etme vizyonumuzun ifade-
               gün eğitim verilmesi, bu süreçte 10 bin     sidir.
               hafif, 3.600 orta ağır düzeyde öğrenci-     Azim ve kararlılıkla ilerleyen her bir öğren-
               mizin, 242 görme ve 529 işitme engelli      cimizi gönülden kutluyor, bu yolda bizle-
               öğrencimizin eğitim alması, bu hakların     re destek olan herkese içten teşekkürle-
               hayata geçirilmesindeki somut adımları-     rimi sunuyorum. Eğitimde fırsat eşitliğini
               mızdan sadece birkaçıdır.                   sağlama yolunda, hep birlikte daha nice
               Kaynaştırma ve bütünleştirme yoluyla        başarılara imza atacağımıza olan inancım
               eğitim gören 5 bin öğrencimiz de bu         tamdır.
   1   2   3   4   5   6   7   8