Page 16 - Mustafa Kutlu Panel Metinleri
P. 16
HIKÂ YEMIZIN Y ARIM ASIRLIK YERLI SESI : MUSTAF A KUTL U 15
da bu coğrafyalardan ülkemize öğrenciler davet edilerek ben-
zer buluşmalar gerçekleştirilir.
Işte Anadolu Mektebi’nin kısa hikayesi budur.
Okuma ve kültür üzerinden şekillenen ve mayalanan
Anadolu irfanı yeniden hayat bulur. Bu işin gençler üzerin-
den kurgulanması ve yürümesi, devamlılık açısından son
derece rasyoneldir. Ortaokul ve liseden başlayan bu okuma
etkinlikleri öğrencilerimizin eğitim aşamaları yükseldikçe
kendileri ile birlikte muvazi olarak devam etmekte ve yayılım
göstermektedir. Çıkarılan dergiler, paneller, anma etkinlikleri
ve tüm buluşmalar okumanın ürünüdür. Bu yüzden de maya-
sı sağlamdır, yüzü geleceğe dönüktür. Sami Hoca örneği gibi
siyaseti kendi hayatında noktalayan herkesin kendine kültü-
rel veya sivil toplum zemininde bir iş çıkarması en doğru ve
bereketli olanıdır. Aslında siyasetin devamlılığı, kök salması
belki de bu tür çalışmalarla sağlanmalıdır.
Ülke çapındaki bu külliyat ve yazar okuma etkinliğine
başta Milli Eğitim Bakanları olmak üzere Gençlik ve Spor ve
Kültür Bakanları da destek verirler. Milli Eğitim Bakanlığının
tüm il müdürleri de hakiki anlamda işe sahip çıkarlar ve koor-
dine ederler. Aslında uygulamada görülür ki bu iş tam da öğ-
rencilerimiz ve okullarımız için gerekli olandır. Çeşitli faktör-
lerin etkisi ile zayıflayan okumayı temelden güçlendiren bir
çalışma ortaya çıkmıştır. Hem yönetici ve öğretmenlerimizin
hem de öğrenci ve velilerimizin işe sahiplenmesinin altında
yatan ana saik budur. Öğrencilerimizin ders ve sınav başarıla-
rını artıran bir unsura da dönüşmüş olması ayrıca sevindirici
olmuştur. Mektebin çalışmalarına dahil olan öğrenciler bunu
bizatihi müşahade etmişlerdir. Zira bilinmelidir ki okuma ol-
madan her türlü çalışma eksik kalmaya mahkûmdur.
Anadolu Mektebi, külliyat okumaya dayalı bir program
olduğu için uzun solukludur. Mezun olunamayan mektep dü-
şüncesinden dolayı da okumayı işin devamlılığını sağlayan ana