Page 15 - Hikâyemizin Yarım Asırlık Yerli Sesi Mustafa Kutlu
P. 15

HIKÂ YEMIZIN  Y ARIM  ASIRLIK  YERLI  SESI :  MUSTAF A  KUTL U  15

           da bu coğrafyalardan ülkemize öğrenciler davet edilerek ben-
           zer buluşmalar gerçekleştirilir.
               Işte Anadolu Mektebi’nin kısa hikayesi budur.
               Okuma  ve  kültür  üzerinden  şekillenen  ve  mayalanan
           Anadolu irfanı yeniden hayat bulur. Bu işin gençler üzerin-
           den  kurgulanması  ve  yürümesi,  devamlılık  açısından  son
           derece rasyoneldir. Ortaokul ve liseden başlayan bu okuma
           etkinlikleri  öğrencilerimizin  eğitim  aşamaları  yükseldikçe
           kendileri ile birlikte muvazi olarak devam etmekte ve yayılım
           göstermektedir. Çıkarılan dergiler, paneller, anma etkinlikleri
           ve tüm buluşmalar okumanın ürünüdür. Bu yüzden de maya-
           sı sağlamdır, yüzü geleceğe dönüktür. Sami Hoca örneği gibi
           siyaseti kendi hayatında noktalayan herkesin kendine kültü-
           rel veya sivil toplum zemininde bir iş çıkarması en doğru ve
           bereketli olanıdır. Aslında siyasetin devamlılığı, kök salması
           belki de bu tür çalışmalarla sağlanmalıdır.
               Ülke  çapındaki  bu  külliyat  ve  yazar  okuma  etkinliğine
           başta Milli Eğitim Bakanları olmak üzere Gençlik ve Spor ve
           Kültür Bakanları da destek verirler. Milli Eğitim Bakanlığının
           tüm il müdürleri de hakiki anlamda işe sahip çıkarlar ve koor-
           dine ederler. Aslında uygulamada görülür ki bu iş tam da öğ-
           rencilerimiz ve okullarımız için gerekli olandır. Çeşitli faktör-
           lerin etkisi ile zayıflayan okumayı temelden güçlendiren bir
           çalışma ortaya çıkmıştır. Hem yönetici ve öğretmenlerimizin
           hem de öğrenci ve velilerimizin işe sahiplenmesinin altında
           yatan ana saik budur. Öğrencilerimizin ders ve sınav başarıla-
           rını artıran bir unsura da dönüşmüş olması ayrıca sevindirici
           olmuştur. Mektebin çalışmalarına dahil olan öğrenciler bunu
           bizatihi müşahade etmişlerdir. Zira bilinmelidir ki okuma ol-
           madan her türlü çalışma eksik kalmaya mahkûmdur.
               Anadolu  Mektebi,  külliyat  okumaya  dayalı  bir  program
           olduğu için uzun solukludur. Mezun olunamayan mektep dü-
           şüncesinden dolayı da okumayı işin devamlılığını sağlayan ana
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20