Page 14 - Hikâyemizin Yarım Asırlık Yerli Sesi Mustafa Kutlu
P. 14

14    HIKÂ YEMIZIN  Y ARIM  ASIRLIK  YERLI  SESI :  MUSTAF A  KUTL U

           Anadolu irfanının kültürel temellerini oluşturan eserlerden
           ve kişilerden yola çıkıyor. Tabi ki okuma eylemi on beş yılı
           aşkın bir süredir tecrübe edilen bir usül ile yapılıyor. Okuma
           sonrası bu birikim okullarımızda diğer öğrencilerle bir panel
           etrafında paylaşılıyor. Böylece okuma hareketine katılan kişi
           hem birikimini paylaşıyor hem de bir sahne tecrübesi yaşıyor.
           Öğrenciler bu şekilde kendi aralarında; tanışma, buluşma ve
           paylaşma yapmak sureti ile hemhâl oluyorlar.
               Bu işin piri ise eski bakanlarımızdan Prof. Dr. Sami Güçlü
           Hoca. Sami Hoca kendi hayatında siyasete nokta koyunca Sa-
           karya’da iken başladığı ve netice aldığı öğrencilerle okuma et-
           kinliğini ülke sathına yayma düşüncesi oluşur. Sakarya, adeta
           işin pilotlaması gibi görülür. Yaygınlaştırmak için Milli Eğitim
           Bakanlığı ile iş birliği yapmanın gerekli olduğuna karar veri-
           lir. Dönemin Milli Eğitim Bakanı Nabi Hoca’dır. Şimdi Konya
           milletvekili olan Orhan Erdem Bey ise Bakan yardımcısıdır.
           Sami Hoca bu iki isimle de yakından tanışmaktadır. Görüşme-
           de Orhan Bey’in bu işe omuz vermesi yani bizatihi ilgilenmesi
           sonucu çıkar. Bunun üzerine bir sivil platform olan Anadolu
           Mektebi ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında okuma faaliyetle-
           rinde iş birliği yapmak üzere bir protokol imzalanır.
               Bu protokol işlerlik kazanır ve böylece okuma etkinlik-
           leri ülke sathına yayılır. Sami Hoca artık kendini bu işe vak-
           feder. Ekibi ile birlikte Anadolu’yu il il dolaşır. Her ilde çok
           sayıda okuma grupları oluşturulur. Çalışmalar ise tamamen
           gönüllülük üzerine, Il Milli Eğitim Müdürlüklerince organize
           edilir. Okumalar ilerledikçe farklı illerde, daha çok okullarda
           öğrencilerin katılımı ile paneller yapılır. Okuma noktasında
           aşama kaydeden öğrenciler bu panellerde sahne alırlar. Bu
           da öğrenciler için ayrı bir tecrübe işidir. Bunların sayısı artar
           hatta öğrenciler Türk Cumhuriyetlerine ve Balkanlar’a kültü-
           rel gezilere götürülür. Orada da etkinlikler yapılır. Çocuklar,
           bu vesile ile de uluslararası tecrübe edinir. Işin diğer boyutu
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19