Page 58 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 58
ÇOCUKLARI ŞİMDİYE UYANDIRMAK
Yeni Okumalar ve Yeni Bir Dil
Dünyada yaşanan krizler nedeniyle yeni okumalara ve
yeni bir dile ihtiyaç duyulduğunu aktaran Selçuk, bunun için
anlayışın ve idrakin gelişmesinin gerekli olduğunu dile getirdi.
Selçuk, dünyadaki büyük krizlerin önemli bölümünün iyi
eğitimli insanlar tarafından çıkarıldığını ifade ederek, mevcut
verilere göre eğitim seviyesi ve çevre kirliliğinin doğru orantılı
olduğunu aktardı.
“Şimdinin gelecekleştirildiği, geleceğin şimdileştirildiği”
bir dünyayla karşı karşıya olduklarını ifade eden Selçuk,
“Daha çok ütopya ve distopya arasına sıkıştırılmış bir şimdinin
ziyanından söz edilebilir. Biz vaktin nakdine inanan insanlarız.
Dolayısıyla vakit kavramını yeniden düşünmekte yarar var. Eğitimi de sadece geleceğe hazırlanmak değil, çocukları ve
gençleri şimdiye uyandırmak şeklinde tarif etmekte fayda var. Yoksa geçmişin ve geleceğin çizgisi bizi şu anı hissetmekten
alıkoyabilir. Biz çocukların öz geçmiş yazmasından ziyade öz gelecek yazmasını daha önemsiyoruz.” dedi. Program sonunda
çalışmalara katılan öğrencilere sertifika ve ödülleri verildi.
OIC 2019
Zirveye, İslâm İşbirliği Teşkilatı´na üye 56 ülkeden lise seviyesindeki öğrencilerle Türkiye´deki Arapça ve İngilizce hazırlık
sınıfı bulunan Anadolu İmam Hatip, Uluslararası Anadolu İmam Hatip, Anadolu, Fen, Sosyal Bilimler Liseleri ve Özel Okul
öğrencilerinden oluşan 224 delege katıldı.
Öğrenciler arasındaki sempozyumda katılımcı öğrencilerin dünyanın ve İslâm coğrafyasının sorunlarına dair farkındalık
kazanması ve duyarlılıklarının arttırılabilmesi, temsil ettikleri ülkenin politikaları çerçevesinde çözüm önerileri sunabilmesi
amaçlandı. Bununla birlikte Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonunda da vurguladığı üzere öğrencilerimizin
yabancı dil becerilerinin geliştirilmesi, analitik düşünme ve sorunlara çözüm üretebilme melekesinin geliştirilmesine katkı
sağlamak, da zirvenin hedefleri arasında yer aldı. Bu minvalde Sempozyum Danışma Kurulunca İslâm ülkelerinin mevcut
durumu ve geleceğine yönelik alt konular belirlendi. Komitelerde belirlenen konular delegeler tarafından İngilizce ve Arapça
olarak sunular hâlinde tartışıldı, bu süreçte öğrencilerce tespit edilen sorunlar gündeme getirilerek, çözüm yolları ortaya
kondu ve sempozyumun sonuç bildirgesi oluşturuldu.
Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle 2019 yılının “Prof. Dr. Fuat Sezgin Yılı” ilan edilmesi kapsamında “İslâm Bilim Tarihi
Işığında Geçmişin İhyası Geleceğin İnşası” teması ile gerçekleştirilen zirvede, öğrencilerin yabancı dil, analitik düşünme ve
sorunlara çözüm üretebilme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlaması amaçlandı.
Programın ilk gününde İnsan Hakları Komitesinde; Müslüman kimliğinin temel değeri olarak insan hakları ihlallerine
karşı mücadele, Gençlik Komitesinde; gençleri sosyal ve ekonomik gelişime daha iyi katılım fırsatları sunarak güçlendirilmesi,
Kültürel Komitede; İslâm bilim tarihine yön veren bilim insanlarının değerlendirilmesi, Ekonomi Komitesinde ise İslâmî
finansal araçlar kullanılarak İslâm İşbirliği Teşkilatı Ortak Pazarı’nın kurulmasına doğru diplomatik simülasyon oturumları
gerçekleştirildi. İkinci gün ise genel kurul oturumu yapılarak kararlar yazıldı.
Üç gün süren program, İstanbul deklarasyonunun okunması ile sona erdi.
AR-GE B LTENİ ’19 57