Page 58 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 58

ÇOCUKLARI ŞİMDİYE UYANDIRMAK
                                                                Yeni Okumalar ve Yeni Bir Dil

                                                                Dünyada  yaşanan  krizler  nedeniyle  yeni  okumalara  ve
                                                             yeni bir dile ihtiyaç  duyulduğunu aktaran Selçuk, bunun  için
                                                             anlayışın ve idrakin gelişmesinin gerekli olduğunu dile getirdi.
                                                             Selçuk,  dünyadaki  büyük  krizlerin  önemli  bölümünün  iyi
                                                             eğitimli insanlar tarafından çıkarıldığını ifade ederek, mevcut
                                                             verilere göre eğitim seviyesi ve çevre kirliliğinin doğru orantılı
                                                             olduğunu aktardı.
                                                                  “Şimdinin  gelecekleştirildiği,  geleceğin  şimdileştirildiği”
                                                             bir  dünyayla  karşı  karşıya  olduklarını  ifade  eden  Selçuk,
                                                             “Daha çok ütopya ve distopya arasına sıkıştırılmış bir şimdinin
                                                             ziyanından söz edilebilir. Biz vaktin nakdine inanan insanlarız.
           Dolayısıyla vakit kavramını yeniden düşünmekte yarar var. Eğitimi de sadece geleceğe hazırlanmak değil, çocukları ve
           gençleri şimdiye uyandırmak şeklinde tarif etmekte fayda var. Yoksa geçmişin ve geleceğin çizgisi bizi şu anı hissetmekten
           alıkoyabilir. Biz çocukların öz geçmiş yazmasından ziyade öz gelecek yazmasını daha önemsiyoruz.” dedi. Program sonunda
           çalışmalara katılan öğrencilere sertifika ve ödülleri verildi.
              OIC 2019

             Zirveye, İslâm İşbirliği Teşkilatı´na üye 56 ülkeden lise seviyesindeki öğrencilerle Türkiye´deki Arapça ve İngilizce hazırlık
           sınıfı bulunan Anadolu İmam Hatip, Uluslararası Anadolu İmam Hatip, Anadolu, Fen, Sosyal Bilimler Liseleri ve Özel Okul
           öğrencilerinden oluşan 224 delege katıldı.
             Öğrenciler arasındaki sempozyumda katılımcı öğrencilerin dünyanın ve İslâm coğrafyasının sorunlarına dair farkındalık
           kazanması ve duyarlılıklarının arttırılabilmesi, temsil ettikleri ülkenin politikaları çerçevesinde çözüm önerileri sunabilmesi
           amaçlandı. Bununla birlikte Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonunda da vurguladığı üzere öğrencilerimizin
           yabancı dil becerilerinin geliştirilmesi, analitik düşünme ve sorunlara çözüm üretebilme melekesinin geliştirilmesine katkı
           sağlamak,  da zirvenin hedefleri arasında yer aldı.  Bu minvalde Sempozyum Danışma Kurulunca İslâm ülkelerinin mevcut
           durumu ve geleceğine yönelik alt konular belirlendi. Komitelerde belirlenen konular delegeler tarafından İngilizce ve Arapça
           olarak sunular hâlinde tartışıldı, bu süreçte öğrencilerce tespit edilen sorunlar gündeme getirilerek, çözüm yolları ortaya
           kondu ve sempozyumun sonuç bildirgesi oluşturuldu.
             Cumhurbaşkanlığı  genelgesiyle  2019  yılının  “Prof.  Dr.  Fuat  Sezgin  Yılı”  ilan  edilmesi  kapsamında  “İslâm  Bilim  Tarihi
           Işığında Geçmişin İhyası Geleceğin İnşası” teması ile gerçekleştirilen zirvede, öğrencilerin yabancı dil, analitik düşünme ve
           sorunlara çözüm üretebilme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlaması amaçlandı.
             Programın ilk gününde İnsan Hakları Komitesinde; Müslüman kimliğinin temel değeri olarak insan hakları ihlallerine
           karşı mücadele, Gençlik Komitesinde; gençleri sosyal ve ekonomik gelişime daha iyi katılım fırsatları sunarak güçlendirilmesi,
           Kültürel Komitede; İslâm bilim tarihine yön veren bilim insanlarının değerlendirilmesi, Ekonomi Komitesinde ise İslâmî
           finansal araçlar kullanılarak İslâm İşbirliği Teşkilatı Ortak Pazarı’nın kurulmasına doğru diplomatik simülasyon oturumları
           gerçekleştirildi. İkinci gün ise genel kurul oturumu yapılarak kararlar yazıldı.

             Üç gün süren program, İstanbul deklarasyonunun okunması ile sona erdi.



















                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  57
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63