Page 60 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 60

Çocukların Tabiatını Korumak

             Türkiye’de eğitimle ilgili yapılması gereken şeyler
           üzerinde  birçok  eğitimcinin  hemfikir  olduğunu
           belirten  Bakanımız  Selçuk,  “Bazen  uluslararası
           toplantılarda  kendime  soruyorum.  Biz  dünyanın
           gitmek istediği yere gitmek istiyor muyuz? Şahsen
           ben gitmek istemiyorum. Çünkü insanı endüstrinin
           ihtiyaçlarıyla  sınırlayan  ve  ilgili  becerilerle  sınırlı
           gören  bir  eğitim  bakışıyla  insan  geleceğini
           kurtaramayız.  Bugün  dünyadaki  eğitim  seviyesi
           yükseldikçe,  silahlanma,  obezite,  açlık  ve  çevre
           kirliliği de artıyor. Bir şeyin yanlış gittiğini çok net
           görebiliyoruz. Biz sadece madde de mükemmel olarak insanın hizasını koruyamayız. Çocuğun hizasını ise hiç koruyamayız.
           Çocuğun hizası bozulursa, insanlığın hizası bozulur. Bu sebeple bizim çocuğun tabiatına muhakkak suretle riayet etmek
           konusunda duyarlı olmamız icap ediyor.” şeklinde konuştu.

             Hem Evrensel Hem Millî

             Selçuk, eğitim vizyonunda ısrarla vurgulamak istedikleri şeylerden birisinin de eğitimin amacı konusunda bir sadeleştirme
           yapıp, buna uygun organizasyon kurmak olduğunu dile getirdi. Bu organizasyonu kurduktan sonra da süreç tasarımına
           geçileceğini bildiren Selçuk, sonrasında ise fonksiyonları icra etmek istediklerini kaydetti. Bütün yapmak istedikleri şeyin
           sistemli, evrensel ve milli boyutuyla dengeli şekilde götürmek olduğunu vurgulayan Bakanımız Selçuk, “Eğer evrensel ve
           milli olanı birlikte düşünmezsek o zaman bizim çocuklarımızın ayağı pergel metaforunda olduğu gibi dolaşmakta güçlük
           çekecektir. Bütün bu süreçte valilerimizden şunu istiyorum; Okullarımızdaki imkân farklılıklarını azaltmak çok ama çok
           önemli.  Eğer  biz  imkân  farklılıklarını  azaltabilirsek,  o  zaman  velilerin  talepleri  konusundaki  harita  değişecek.  İki  okul
           arasında fark olmazsa belli okullara rağbet azalmış olacak. Bu azaldığında da eğitim gerçek işini yapacak. Arızi kurumlara
           da pek ihtiyacımız kalmayacak. Eğitim sistemi okuldan yükselecektir.” diye konuştu.

                                                                       Eğitimi ve Geleceği Tasarlamak

                                                                       İstanbul  Valimiz  Sayın  Ali  Yerlikaya  ise
                                                                     Türkiye’nin  bugün  pek  çok  meseleyi  aştığını  ifade
                                                                     ederek,  küresel  iddiaları,  büyük  hedef  ve  idealleri
                                                                     bulunduğunu  söyledi.  Küresel  iddiaları  sebebiyle
                                                                     buna  uygun  bir  eğitim  sistemi  kurmakla  mükellef
                                                                     olduklarını ifade eden Yerlikaya, asıl kafa yorulması
                                                                     gereken  meselenin  eğitimi  ve  geleceği  tasarlamak
                                                                     olduğunu kaydetti.
                                                                       Dünyanın  hızla  değiştiğini  ve  öğrencileri  yeni
                                                                     dünyaya  hazırlamak  gerektiğini  anlatan  Yerlikaya,
           şunları aktardı: “Bir fütürist, ‘Çocuklarınıza ya kodlamayı ya da hızlı silah çekmeyi öğretin.’ diyor. Silahla işimiz yok. Başka bir
           şey söylüyoruz. 19. asırda yaşanan değişim dalgasına toplum hazır olmadığı için hâlâ adaptasyon sürecini sağlamış değiliz.
           Yeni çağ bütün değer yargılarımızı tartışılabilir hâle getiriyor. Yapay zekâ ve algoritmalar insana ekonomik değer biçiyor.
           İnsanın madde olarak kaç kuruş değeri var. İnsanı insan yapan ruhudur. Göklerle bağını koparan insan hangi menzile,
           hangi mertebeye vasıl olabilir ki? Baş döndürücü bir çağ hızla üstümüze geliyor. Bize çarpacak. Hazırlıksız yakalanırsak
           darmadağın oluruz. İletişime, iş birliğine açık, yaratıcı düşünce kabiliyetine sahip nesiller yetiştirmeliyiz.”

             İstanbul’da  bir  ülke,  bir  millet  ödevi  olan  eğitim  doğrultusunda  çoklu  iş  birlikleri  kapsamındaki  toplantılar  sonraki
           aylarda da devam etti.











                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  59
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65