Page 60 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 60
Çocukların Tabiatını Korumak
Türkiye’de eğitimle ilgili yapılması gereken şeyler
üzerinde birçok eğitimcinin hemfikir olduğunu
belirten Bakanımız Selçuk, “Bazen uluslararası
toplantılarda kendime soruyorum. Biz dünyanın
gitmek istediği yere gitmek istiyor muyuz? Şahsen
ben gitmek istemiyorum. Çünkü insanı endüstrinin
ihtiyaçlarıyla sınırlayan ve ilgili becerilerle sınırlı
gören bir eğitim bakışıyla insan geleceğini
kurtaramayız. Bugün dünyadaki eğitim seviyesi
yükseldikçe, silahlanma, obezite, açlık ve çevre
kirliliği de artıyor. Bir şeyin yanlış gittiğini çok net
görebiliyoruz. Biz sadece madde de mükemmel olarak insanın hizasını koruyamayız. Çocuğun hizasını ise hiç koruyamayız.
Çocuğun hizası bozulursa, insanlığın hizası bozulur. Bu sebeple bizim çocuğun tabiatına muhakkak suretle riayet etmek
konusunda duyarlı olmamız icap ediyor.” şeklinde konuştu.
Hem Evrensel Hem Millî
Selçuk, eğitim vizyonunda ısrarla vurgulamak istedikleri şeylerden birisinin de eğitimin amacı konusunda bir sadeleştirme
yapıp, buna uygun organizasyon kurmak olduğunu dile getirdi. Bu organizasyonu kurduktan sonra da süreç tasarımına
geçileceğini bildiren Selçuk, sonrasında ise fonksiyonları icra etmek istediklerini kaydetti. Bütün yapmak istedikleri şeyin
sistemli, evrensel ve milli boyutuyla dengeli şekilde götürmek olduğunu vurgulayan Bakanımız Selçuk, “Eğer evrensel ve
milli olanı birlikte düşünmezsek o zaman bizim çocuklarımızın ayağı pergel metaforunda olduğu gibi dolaşmakta güçlük
çekecektir. Bütün bu süreçte valilerimizden şunu istiyorum; Okullarımızdaki imkân farklılıklarını azaltmak çok ama çok
önemli. Eğer biz imkân farklılıklarını azaltabilirsek, o zaman velilerin talepleri konusundaki harita değişecek. İki okul
arasında fark olmazsa belli okullara rağbet azalmış olacak. Bu azaldığında da eğitim gerçek işini yapacak. Arızi kurumlara
da pek ihtiyacımız kalmayacak. Eğitim sistemi okuldan yükselecektir.” diye konuştu.
Eğitimi ve Geleceği Tasarlamak
İstanbul Valimiz Sayın Ali Yerlikaya ise
Türkiye’nin bugün pek çok meseleyi aştığını ifade
ederek, küresel iddiaları, büyük hedef ve idealleri
bulunduğunu söyledi. Küresel iddiaları sebebiyle
buna uygun bir eğitim sistemi kurmakla mükellef
olduklarını ifade eden Yerlikaya, asıl kafa yorulması
gereken meselenin eğitimi ve geleceği tasarlamak
olduğunu kaydetti.
Dünyanın hızla değiştiğini ve öğrencileri yeni
dünyaya hazırlamak gerektiğini anlatan Yerlikaya,
şunları aktardı: “Bir fütürist, ‘Çocuklarınıza ya kodlamayı ya da hızlı silah çekmeyi öğretin.’ diyor. Silahla işimiz yok. Başka bir
şey söylüyoruz. 19. asırda yaşanan değişim dalgasına toplum hazır olmadığı için hâlâ adaptasyon sürecini sağlamış değiliz.
Yeni çağ bütün değer yargılarımızı tartışılabilir hâle getiriyor. Yapay zekâ ve algoritmalar insana ekonomik değer biçiyor.
İnsanın madde olarak kaç kuruş değeri var. İnsanı insan yapan ruhudur. Göklerle bağını koparan insan hangi menzile,
hangi mertebeye vasıl olabilir ki? Baş döndürücü bir çağ hızla üstümüze geliyor. Bize çarpacak. Hazırlıksız yakalanırsak
darmadağın oluruz. İletişime, iş birliğine açık, yaratıcı düşünce kabiliyetine sahip nesiller yetiştirmeliyiz.”
İstanbul’da bir ülke, bir millet ödevi olan eğitim doğrultusunda çoklu iş birlikleri kapsamındaki toplantılar sonraki
aylarda da devam etti.
AR-GE B LTENİ ’19 59