Page 390 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 390
MEKTEP İSTANBUL PROJESİ
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün MEKTEP İstanbul Projesi kapsamındaki etkinlikler kültürel öğrenmenin
tek boyutlu olmadığını ortaya koydu.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün MEKTEP İstanbul Projesi, göç eden çocuk nüfusunun özellikle dil sorunu yaşadığından
eğitim sisteminin dışında kalmalarını engellemeye yönelikti. Hem eğitime erişimi hem de toplumsal entegrasyonunun
sağlanmasına katkı sunmak amacıyla hayata geçirilen MEKTEP İstanbul Projesi kapsamında göçle gelen öğrenciler ve
öğrencilerimizin katılımıyla yöresel ürünlerin sergilendiği ve tanıtıldığı kermesler düzenlendi.
Kültürel Aktarım ve İş Birliği
Göçle gelen velileri Halk Eğitim Merkezlerinde açılan kurslara yönlendirmek için broşür hazırlandı. Broşürler öğrenciler
aracılığı ile göçle gelen velilere dağıtıldı ve veliler Halk Eğitim Merkezlerine yönlendirildi. Böylece kültürel aktarım ve
entegrasyon konusunda çok dilli çok kültürlü etkinliklere katkı sunuldu. Ayrıca çok yönlü rehberlik anlayışı çerçevesinde
göçle gelen öğrencilere yönelik akran zorbalığı konulu eğitim verildi.
Kütüphaneler Haftasında göçle gelen öğrencilerin halk kütüphanelerine kayıtlarının yapılmasını sağlamak amacıyla
faaliyetler gerçekleştirilmiştir. İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri, göçle gelen en az 100 öğrencinin ilçe halk kütüphanelerine
kayıtlarının yapılması sağlandı. Hafta boyunca göçle gelen 3.300 öğrencinin kütüphane kaydı yapıldı. “Sevgi Fısıldayan
Şairler” adlı şiir kitabı çalışmasıyla göçle gelen öğrenciler ve öğrencilerimizin iş birliği ile hazırlandı.
MEKTEP İstanbul Kardeşlik Festivali
Kültürel etkileşim ve paylaşım etkinlikleri çerçevesinde
1.400 öğrenci ve öğretmenin katılımıyla göçle gelen çocuklar
Topkapı Türk Dünyası Kültür Parkı ve Kültür Evleri’nde sene
boyunca hazırlandıkları gösterilerini sundular. Korolardan
folklora, dilden tiyatro çalışmalarına uzanan gösteriler
kardeşliği ve paylaşmayı pekiştirmenin bir imkânı oldu.
Gösteriler anfi tiyatroda sergilendi, tiyatronun sağ
tarafındaki 2.700 metrekarelik alanda sene başında Halk
Eğitim merkezlerine yönlendirilen yabancı uyruklu ve Türk
velilerin yaptığı sanatsal çalışmalar ayrıca yöresel yemekler
sergilendi.
AR-GE B LTENİ ’19 389