Page 395 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 395

Kitlesel  eğitimin  başladığı  zamanlardan  günümüze
          eğitim ortamlarında, öğrenme, öğretme ve öğretmen başta
          olmak hayli köklü değişimler olduğunu söyleyen İstanbul
          Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Doç.
          Dr.  Ö.  Erkan  Akgün,  bu  değişimlerin  okul  binalarına  aynı
          ölçüde yansımadığını vurguladı.

            Okul   binalarının   da   eğitim   paradigmasındaki
          dönüşümler  dikkate  alınarak  yeniden  ele  alınması
          gerektiğini belirten Akgün tam ve bütünlüklü bir öğrenme
          için  otantik  mekânlara  muhtaç  olduğunuzu  ifade  etti.
          Akgün,    Millî  Eğitim  Bakanlığının  2023  Eğitim  Vizyonu
          doğrultusunda okul binalarının tasarımını yeniden ele alan
          bir dizi projeyi hayata geçirdiğini belirtti.
            Okul Mekânları ve Öğrenci Başarısı

            Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimlerinden ve aynı zamanda  konferansın bilim kurulu üyelerinden
          Prof.  Dr.  Selahattin  Turan,  konferansın  önemine  dair  birkaç  hususu  aktardı.  Turan,  konferansın  uluslararası  katılımlı,
          meslektaş etkileşimi odaklı, hakemli bir kongre olduğunu hatırlattı.
            Eğitim  bilimleri  alanında  teori  ile  uygulama  arasında  birlikteliğin  kurulamadığının  altını  çizen  Turan,  sahadan
          uygulamaya, uygulamadan teoriye, teoriden uygulamaya ve sahaya gidilmesi gerektiğini söyledi. Eğitim alanındaki bilimsel
          bilginin aktarmacılığı aşması hâlinde çok daha iyi neticeler elde edilebileceğini kaydeden Turan,  Türkiye’de henüz okul
          mekânlarının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisine dair ciddi akademik çalışmaların yapılmadığını belirtti. Matematik,
          dil becerileri ve görsel öğrenmeye değinen Turan, yeni bina tasarımlarının yeni öğrenme yaklaşımlarını da dikkate alarak
          yapılması gerektiğini ifade etti.

            Açılış konuşmalarının ardından devam eden konferansta okul tasarımı ve estetiğiyle ilgili kapsamlı kavramsal analizleri,
          yöntem uygulamalarını ve performans değerlendirmelerini içeren araştırmalar geniş yer tuttu.

            Bu  bağlamda  “Türkiye’de  Okul  Tasarımı  ve  Estetiği:  Sorunlar,  İhtiyaçlar  ve  Eğilimler”,  “Tanzimat’tan  Cumhuriyet’e
          Türkiye’de  Okul  Tasarımı  ve  Estetiği”,  “Eğitim  Yapılarında  Erişebilirlik”  ve  “Öğrenme  Ortamı  Tasarımı”  başlıklı  paneller
          düzenlendi. Konferansta ayrıca “Türkiye’de Okul Tasarımı ve Estetiği: Politika ve Uygulama”  odağında bir forum yapıldı.
          Yenilikçi okullar için değişimin tasarımı ve liderliğinin de ele alındığı etkinlikte, uygulamacıların kendilerini okul tasarımı
          ve estetiği konusunda geliştirebilecekleri beceri geliştirme eğitimleri de verildi.

            Konferansın ikinci gününde Al-Qasemi Academy Rektörü Prof. Khalid Arar bir konferans verdi. Bunun yanında ileri
          araştırmalar için çalıştay, sözlü bildiriler, okul tasarımı ve estetiği politika notu toplu değerlendirmesi  yer aldı. Ayrıca
          deneyimlere odaklanan uluslararası okul yöneticileri ve iyi örnek oturumları meseleyi çeşitli veçheleriyle ele aldı.


























     394      AR-GE B LTENİ ’19
   390   391   392   393   394   395   396   397