Page 395 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 395
Kitlesel eğitimin başladığı zamanlardan günümüze
eğitim ortamlarında, öğrenme, öğretme ve öğretmen başta
olmak hayli köklü değişimler olduğunu söyleyen İstanbul
Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Doç.
Dr. Ö. Erkan Akgün, bu değişimlerin okul binalarına aynı
ölçüde yansımadığını vurguladı.
Okul binalarının da eğitim paradigmasındaki
dönüşümler dikkate alınarak yeniden ele alınması
gerektiğini belirten Akgün tam ve bütünlüklü bir öğrenme
için otantik mekânlara muhtaç olduğunuzu ifade etti.
Akgün, Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Eğitim Vizyonu
doğrultusunda okul binalarının tasarımını yeniden ele alan
bir dizi projeyi hayata geçirdiğini belirtti.
Okul Mekânları ve Öğrenci Başarısı
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimlerinden ve aynı zamanda konferansın bilim kurulu üyelerinden
Prof. Dr. Selahattin Turan, konferansın önemine dair birkaç hususu aktardı. Turan, konferansın uluslararası katılımlı,
meslektaş etkileşimi odaklı, hakemli bir kongre olduğunu hatırlattı.
Eğitim bilimleri alanında teori ile uygulama arasında birlikteliğin kurulamadığının altını çizen Turan, sahadan
uygulamaya, uygulamadan teoriye, teoriden uygulamaya ve sahaya gidilmesi gerektiğini söyledi. Eğitim alanındaki bilimsel
bilginin aktarmacılığı aşması hâlinde çok daha iyi neticeler elde edilebileceğini kaydeden Turan, Türkiye’de henüz okul
mekânlarının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisine dair ciddi akademik çalışmaların yapılmadığını belirtti. Matematik,
dil becerileri ve görsel öğrenmeye değinen Turan, yeni bina tasarımlarının yeni öğrenme yaklaşımlarını da dikkate alarak
yapılması gerektiğini ifade etti.
Açılış konuşmalarının ardından devam eden konferansta okul tasarımı ve estetiğiyle ilgili kapsamlı kavramsal analizleri,
yöntem uygulamalarını ve performans değerlendirmelerini içeren araştırmalar geniş yer tuttu.
Bu bağlamda “Türkiye’de Okul Tasarımı ve Estetiği: Sorunlar, İhtiyaçlar ve Eğilimler”, “Tanzimat’tan Cumhuriyet’e
Türkiye’de Okul Tasarımı ve Estetiği”, “Eğitim Yapılarında Erişebilirlik” ve “Öğrenme Ortamı Tasarımı” başlıklı paneller
düzenlendi. Konferansta ayrıca “Türkiye’de Okul Tasarımı ve Estetiği: Politika ve Uygulama” odağında bir forum yapıldı.
Yenilikçi okullar için değişimin tasarımı ve liderliğinin de ele alındığı etkinlikte, uygulamacıların kendilerini okul tasarımı
ve estetiği konusunda geliştirebilecekleri beceri geliştirme eğitimleri de verildi.
Konferansın ikinci gününde Al-Qasemi Academy Rektörü Prof. Khalid Arar bir konferans verdi. Bunun yanında ileri
araştırmalar için çalıştay, sözlü bildiriler, okul tasarımı ve estetiği politika notu toplu değerlendirmesi yer aldı. Ayrıca
deneyimlere odaklanan uluslararası okul yöneticileri ve iyi örnek oturumları meseleyi çeşitli veçheleriyle ele aldı.
394 AR-GE B LTENİ ’19