Page 394 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 394
Ayrıca Sayın Prof. Dr. Selahattin Turan, İstanbul Medeniyet
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Sayın Doç. Dr. Ö.
Erkan Akgün, Millî Eğitim Bakanlığı Bakan Danışmanı Sayın
Gökhan Yücel, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın
Levent Özil, İlçe Millî Eğitim Müdürleri, okul yöneticileri,
akademisyenler, öğretmenler ve öğrenciler konferansta yer
aldı.
Eğitimin Mimari Tasarımı
Açılışta konuşan İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Rektörü Prof. Dr. Gülfettin Çelik, insan ihtiyaçlarının güzel
bir şekilde tasarlanmasının zor olduğunun altını çizdi.
Eğitim yoluyla insana kazandırılan becerilerin ancak mekân
tasarımlarıyla anlam kazanacağını belirten Çelik, tasarımın
toplumun tamamına hitap eden bir bütünlük içinde ele alınması gerektiğini kaydetti. Çelik, modern zamanlardaki ekonomi
belirleyici anlayıştan uzaklaşılması gerektiğini vurguladı. Eğitim binalarının ihtiyaç ve arz baskısı altında kalmasının yol
açtığı sorunlara değinen Çelik, okulların tasarımı için genelden özele gitmenin zamanının geldiğini söyledi.
İstanbul Şehir Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdullah Uğur Tanyeli ise mecazi ve gerçek
anlamıyla eğitim yerine erişim mimarisi üzerine konuştu. Mimarlık öğretimi deneyiminden yola çıkan Tanyeli, günümüzdeki
öğretim pratiklerinde çok hayati sorunların bulunduğunu söyledi.
Mimarlığın mucize yaratamayacağını belirten Tanyeli, eğitimi mümkün kılacak yapıların kurulması sürecinde, mimari
yapıların öğrenmeyi doğrudan etkilediği gibi bir iyimser anlayıştan yola çıkılmasının doğru olmadığını vurguladı.
Mimarlığın ve mekânın önemini hatırlatırken abartıya kaçıldığını belirten Tanyeli, mekan ve öğrenme ilişkisinin determinist
değil dinamik olduğunun altını çizdi.
İhtiyaç üzerinde duran Tanyeli, Tanzimat döneminden başlayarak ülkemizde egemen olan eğitim anlayışının çok
araçsal bir felsefeye yaslandığını kaydetti. Felsefe ve akademi ilişkisine dair aktarımlarda bulunan Tanyeli, eğitimin mimari
tasarımına odaklanmak için öncelikle bakış açısı değiştirilmeli, şeklinde konuştu.
Okul Ruhu ve Duygusu
Okul mimarisinde ve tasarımında uygulamanın çok etkin olması gerektiğini kaydeden İl Millî Eğitim Müdürümüz
Sayın Levent Yazıcı ise, çok yönlü deneyimlerin akademik bilgiyle bütünleşmesinin önemine dikkat çekti. Teoriyi ve tekniği
uygulama ile birleştirmek için çoklu iş birliklerine ihtiyaç duyduğumuzu belirten Yazıcı, konferansın bundan sonraki eğitim
yol haritamızın oluşması sürecine katkı sunacağını söyledi.
Okulun ruhuna ve duygusuna dikkat çeken Yazıcı, çocuğu ve insanı ontolojik bir bütünlük içinde sunan 2023 Eğitim
Vizyon Belgesinin, öğrencileri sadece bilişsel değil duygu yönüyle öne çıkarmasının okul tasarımı ve estetiğini önemseyen
okul yöneticilerimize yeni ufuklar açtığını kaydetti.
Çevre ve okul tasarımın okula ruh verdiğini deneyimleri
üzerinden aktaran Yazıcı, çocuğa görelik ilkesinin
tasarım süreçlerinin ayrılmaz bir parçası olduğunu
vurguladı.
Eğitimde Dönüşüm ve Çoklu İş Birlikleri
Okul yöneticilerini bir araya getirmek için konferansı
düzenlediklerini belirten Öncü Yöneticiler Derneği
Başkanı Doç. Dr. İbrahim Hakan Karataş, teoriyi ve
pratiği bir araya getirmesi bakımından konferansın bir
örneklik teşkil ettiğini söyledi.
AR-GE B LTENİ ’19 393