Page 394 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 394

Ayrıca Sayın Prof. Dr. Selahattin Turan, İstanbul Medeniyet
                                                              Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Sayın Doç. Dr. Ö.
                                                              Erkan Akgün, Millî Eğitim Bakanlığı Bakan Danışmanı Sayın
                                                              Gökhan  Yücel,  İl  Millî  Eğitim  Müdür  Yardımcımız  Sayın
                                                              Levent  Özil,  İlçe  Millî  Eğitim  Müdürleri,  okul  yöneticileri,
                                                              akademisyenler, öğretmenler ve öğrenciler konferansta yer
                                                              aldı.
                                                                 Eğitimin Mimari Tasarımı


                                                                 Açılışta  konuşan  İstanbul  Medeniyet  Üniversitesi
                                                              Rektörü Prof. Dr. Gülfettin Çelik, insan ihtiyaçlarının güzel
                                                              bir  şekilde  tasarlanmasının  zor  olduğunun  altını  çizdi.
                                                              Eğitim yoluyla insana kazandırılan becerilerin ancak mekân
                                                             tasarımlarıyla anlam kazanacağını belirten Çelik, tasarımın
           toplumun tamamına hitap eden bir bütünlük içinde ele alınması gerektiğini kaydetti. Çelik, modern zamanlardaki ekonomi
           belirleyici anlayıştan uzaklaşılması gerektiğini vurguladı. Eğitim binalarının ihtiyaç ve arz baskısı altında kalmasının yol
           açtığı sorunlara değinen Çelik, okulların tasarımı için genelden özele gitmenin zamanının geldiğini söyledi.

             İstanbul Şehir Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdullah Uğur Tanyeli ise mecazi ve gerçek
           anlamıyla eğitim yerine erişim mimarisi üzerine konuştu. Mimarlık öğretimi deneyiminden yola çıkan Tanyeli, günümüzdeki
           öğretim pratiklerinde çok hayati sorunların bulunduğunu söyledi.

             Mimarlığın mucize yaratamayacağını belirten Tanyeli, eğitimi mümkün kılacak yapıların kurulması sürecinde, mimari
           yapıların  öğrenmeyi  doğrudan  etkilediği  gibi  bir  iyimser  anlayıştan  yola  çıkılmasının  doğru  olmadığını  vurguladı.
           Mimarlığın ve mekânın önemini hatırlatırken abartıya kaçıldığını belirten Tanyeli, mekan ve öğrenme ilişkisinin determinist
           değil dinamik olduğunun altını çizdi.
             İhtiyaç  üzerinde  duran  Tanyeli,  Tanzimat  döneminden  başlayarak  ülkemizde  egemen  olan  eğitim  anlayışının  çok
           araçsal bir felsefeye yaslandığını kaydetti. Felsefe ve akademi ilişkisine dair aktarımlarda bulunan Tanyeli, eğitimin mimari
           tasarımına odaklanmak için öncelikle bakış açısı değiştirilmeli, şeklinde konuştu.
             Okul Ruhu ve Duygusu

             Okul  mimarisinde  ve  tasarımında  uygulamanın  çok  etkin  olması  gerektiğini  kaydeden  İl  Millî  Eğitim  Müdürümüz
           Sayın Levent Yazıcı ise, çok yönlü deneyimlerin akademik bilgiyle bütünleşmesinin önemine dikkat çekti. Teoriyi ve tekniği
           uygulama ile birleştirmek için çoklu iş birliklerine ihtiyaç duyduğumuzu belirten Yazıcı, konferansın bundan sonraki eğitim
           yol haritamızın oluşması sürecine katkı sunacağını söyledi.

              Okulun ruhuna ve duygusuna dikkat çeken Yazıcı, çocuğu ve insanı ontolojik bir bütünlük içinde sunan 2023 Eğitim
           Vizyon Belgesinin, öğrencileri sadece bilişsel değil duygu yönüyle öne çıkarmasının okul tasarımı ve estetiğini önemseyen
                                                                  okul  yöneticilerimize  yeni  ufuklar  açtığını  kaydetti.
                                                                  Çevre ve okul tasarımın okula ruh verdiğini deneyimleri
                                                                  üzerinden  aktaran  Yazıcı,  çocuğa  görelik  ilkesinin
                                                                  tasarım  süreçlerinin  ayrılmaz  bir  parçası  olduğunu
                                                                  vurguladı.
                                                                     Eğitimde Dönüşüm ve Çoklu İş Birlikleri

                                                                     Okul yöneticilerini bir araya getirmek için konferansı
                                                                  düzenlediklerini  belirten  Öncü  Yöneticiler  Derneği
                                                                  Başkanı  Doç.  Dr.  İbrahim  Hakan  Karataş,  teoriyi  ve
                                                                  pratiği bir araya getirmesi bakımından konferansın bir
                                                                  örneklik teşkil ettiğini söyledi.





                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  393
   389   390   391   392   393   394   395   396   397