Page 341 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 341
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Engeli olan çocuklar için okul öncesi eğitim ve ilkokulda değerlendirme çerçevesi geliştirilmesi
çerçevesinde eğiticilerin eğitimi çalıştayım yapıldı.
Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğümüzce özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar ile gelişimsel/
akademik olarak akranlarından geride kalan risk altındaki çocukların sınıf içinde fark edilmeleri, gelişimsel ve akademik
ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu yönde önlemlerin alınması çerçevesinde bir dizi çalışma yapıyor. Daha da önemlisi ilgili
çalışmaların arkasından yapılanların takibinin mümkün kılmak amacıyla “Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim ve
İlkokulda Değerlendirme Çerçevesi Geliştirilmesi” programını yürütüyor.
Kapsayıcı Bakış Açısı
Program kapsamındaki çalışmalar öğretmenlerin, engeli olan ya da olmayan tüm çocuklara eşit fırsatlar sunmak
için gerekli pedagojik bilgi ve becerilere sahip olmasını sağlıyor. Tamamlandığında, bu girişim, daha iyi değerlendirme
teknikleri sayesinde, engeli olan 100 binden fazla çocuğa ve henüz teşhisi konmamış sayısız çocuğa ulaşarak onların
öğrenme fırsatlarını artıracaktır.
Programla söz konusu çocukların sınıf içi eğitim öğretim sürecinde ölçme ve değerlendirme alanında yapılması
planlanan düzenlemelerle kapsayıcı eğitim bakış açısına uygun olarak düzenlenmiş bir eğitim ortamından etkin bir şekilde
yararlanmalarını sağlamak hedefleniyor.
Program Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz koordinesinde Temel Eğitim Genel
Müdürlüğü, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı iş birliği ve UNICEF
Türkiye Temsilciliği teknik ve finans desteği ile sürdürülmektedir. Program sonucunda özel eğitime ihtiyacı olan ve risk
altında olduğu düşünülen çocuklar öncelikli olmak üzere tüm çocukların süreçte göz önünde bulundurulduğu kapsayıcı
eğitim bakış açısı doğrultusunda ölçme değerlendirme alanında çerçeve çizilmesi bekleniyor. Bu doğrultuda eğitimciler ve
aileler için kılavuz kitapların hazırlanması, eğitimciler için eğitici eğitim programının oluşturulması ve elektronik izleme
değerlendirme modülünün hazırlanması sonucunda mevcut mevzuata yönelik ihtiyaç duyulan düzenlemeler ilişkin bir
rapor hazırlanması da programın çıktıları yer almaktadır.
Eğiticilerin Eğitimi
Programın ilk faaliyetlerinden biri okul öncesi ve ilkokul çağındaki çocukların sınıf içi eğitim öğretim faaliyetleri içinde
ölçme değerlendirme çerçevesi oluşturmaktı. Bu çerçeve doğrultusunda kendi alanlarında uzman akademisyenlerden
oluşan kurumsal danışman ekibi tarafından eğitimci ve aileler için bilgi verici ve yol haritası niteliğinde kılavuz kitaplar
hazırlandı.
340 AR-GE B LTENİ ’19