Page 346 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 346

Müzede Eğitimin İmkânları

                                                                 Öğrencilerimiz gezilerini kimi zaman günlük kimi zaman
                                                              anekdotlar  eşliğinde  anlattıkları  renkli  ve  canlı  bir  broşür
                                                              de  hazırladılar.    Öte  yandan  müzede  eğitimin  ne  kadar
                                                              önemli  olduğunu  da  ortaya  koydular.    Mesela  Olimpiyat
                                                              Müzesini  ziyaretlerini  şöyle  anlatıyorlar:  “Otelin  hemen
                                                              bulunan  Olimpiyat  Müzesi’ne  geçtik.  Müze  olimpiyatların
                                                              tarihini anlatan görsellerle süslü gayet şık bir mekân... Lozan
                                                              Gölü  manzarası  eşliğinde  olimpiyatlardaki  başarılarımızı
                                                              konuşarak müzeyi ziyaret ettik.”
                                                                 Bilindiği  üzere  Din  Öğretimi  Genel  Müdürlüğümüzün,
                                                              Anadolu  imam  hatip  liselerinde  öğrenim  gören
                                                              öğrencilerimizin insanlığın tarihi, kültürel, edebi, düşünce,
                                                              medeniyet,  sanat,  bilim  ve  teknikle  ilgili  mirası  ve  gelişim
           sürecini kavramalarına destek olmak amacıyla yürüttüğü çeşitli projeler var.

               Bunlar  arasında  öğrencilerimizin  alanda  araştırma  ve  çalışmalara  ilgi  duymalarını  sağlamak;  kültür  düzeylerini
           yükseltmek; okul müze projeleri hazırlayarak ve müzeleri ziyaret etmelerini sağlayarak öğrencilerde müzeler hakkında
           olumlu duygular oluşturmak da yer alıyor.  Böylece öğrencilerimize, gerek bilgi gerekse görsel algı, kişisel zevk ve estetik
           bakış açısı kazandırmak hedefleniyor.
             Öğrencilerimizin gezilerini anlattıkları broşürde bu yüzden müzeler geniş yer tutuyor. Şu satırlar bunu yansıtıyor:  “İki
           saat civarında süren gezimizin ardından sırada 3 km mesafede bulunan Chillon Kalesi olarak adlandırılan İsviçre’nin en çok
           ziyaret edilen müzesine doğru yola çıktık. Kalenin yapım tarihi tam olarak bilinmemekte ancak iki tarih ön plana çıkmaktadır.
           1160 ve 1005 tarihlerinde yapıldığı ön görülmektedir.”

             CERN’den Önce Einstein

             Asıl ziyaret amaçları CERN’i görmek olsa da sadece bununla sınırlı değil gezi. Broşürdeki Einstein Müzesi’yle ilgili kısımlar
           da bunu tamamlıyor: “Albert Einstein 1903-1905 yılları arasında Bern’de yaşamıştır. İzafiyet Teorisi’ni bu şehirde geliştirmiştir.
           Günümüzde evi müze olarak kullanılmaktadır. Öğrencilerimizle müzeyi gezdikten sonra alt katında yer alan Einstein Cafe’de
           birer kahve içmeyi ihmal etmedik.”
             Broşürde Hadron Çarpıştırıcısı, Atlas Dedektörü, Synchrocyclotron Reaktörü hakkında kısa bilgiler yer alıyor. Bilindiği
           üzere CERN’de yapılan deneyler Büyük Hadron Çarpıştırıcı (LHC =Large Hadron Collider) kullanılanlar ve kullanmayanlar
           olarak ikiye ayrılıyor.
             Peki, CERN’e gitmeye karar verdiniz ne yapacaksınız? CERN gezisi broşüründe CERN ziyareti hazırlık süreçleri için ne
           gerekiyorsa hepsi özetlenerek sunuluyor.


























                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  345
   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351