Page 344 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 344

MÜSİAD Genel Başkanı Abdurrahman Kaan öteden günden beri eğitimin önemine vurgu yaptıklarına dikkat çekti.
           Kaan, “  Eğitimde  birtakım  özel  alanlar  vardır;  eğitimin  ve  ülkeye  olan  geri  dönüşünün  kalitesini  belirleyen  en  önemli
           etkenlerden biri bu alanlardır. Meslek lisesi ve tematik lise konusu da, özel ilgi isteyen bu özel alanlardan biridir. MÜSİAD
           olarak, kurulduğumuz günden bu yana, bu ayrıcalığın farkında olarak, her fırsatta eğitimin önemini vurguladık. Meslek
           liselerinin sayılarının artarak, bu alanda yapılan yatırımların daha yukarı taşınması gerektiğini defaatle dile getirdik. Sözlü
           çabayla yetinmeyip, somut çalışmalar ortaya koyduk. 2011 yılında düzenlediğimiz Mesleki Eğitim Çalıştayı ve hazırladığımız
           2013,  2014  Çalışma  Raporları’nda,  mesleki  ve  teknik  eğitimin  gelişebilmesi  noktasında  önerilerimize  yer  verdik  ve  bu
           önerilerimizi yetkili makamlarla paylaştık. Bugün, görüşlerimizin değerlendirilerek önerilerimizin uygulanma aşamasına
           geldiğini görmek, bizleri son derece memnun ediyor.” dedi.

             Tematik Liselerin Önemi

             Konuşmasında meslek liselerinin geliştirilmesi ve bu liselerde okuyan öğrenci sayısının artırılması gerektiğine dikkat
           çeken Kaan, şöyle konuştu:  “Bugün ortaöğretim çağında olan yaklaşık 2 milyon gencimiz, mesleki ve teknik liselerde
           öğrenim görüyor. Bu rakamı, el birliğiyle daha yukarı taşıyacağımıza inanıyoruz. MÜSİAD olarak, mesleki eğitimde önemli
           basamaklardan  biri  olarak  gördüğümüz  tematik  liselere  özel  önem  veriyoruz.  Titizlikle  çalışarak  hayata  geçirdiğimiz
           Bağlarbaşı  MÜSİAD  Pazarlama  ve  Perakende  Meslek  Lisesi’ni,  geçtiğimiz  yıl  eğitime  kazandırdık.  Bu  lisemiz,  önemli
           bir açığın bulunduğu pazarlama ve perakende alanında faaliyet gösteren ilk okul olma özelliği taşıyor. Önemli üretim
           kalemlerimizden  olan  ayakkabı  ve  kuyumculuk,  tematik  eğitime  en  fazla  ihtiyaç  duyan  sektörlerden  ikisidir.  En  kısa
           zamanda, bu alanlardaki ihtiyacı karşılayacak çalışmaların da hayata geçmesini ümit ediyoruz.”

             Mobilya Sektörünün İhtiyacı

             Mobilya  ve  Orman  Ürünleri  Sektör  Kurulu  Başkanı  Davut  Altunbaş  ise  konuşmasında  bölümün  uzun  bir  çalışma
           neticesinde hazır hâle getirildiğine dikkat çekti. Bölümün amacı ile ilgili bilgi veren Altunbaş şöyle konuştu:

             “Atalar Mesleki Teknik Anadolu Lisesi MÜSİAD Mobilya ve Tasarım Bölümünü yaklaşık 6 aylık yoğun bir çalışmanın
           neticesinde hazır hâle getirdik. Bu yola çıkarken temel amacımız, mobilya sektörünün en önemli sorunu olan yetişmiş
           insan gücünü artırmak ve sektörün nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamak. Bu bağlamda çalışmalarımız kapsamında
           ilk olarak mobilya ve tasarım konusunda İstanbul’daki en donanımlı okulu tespit ettik. Akabinde okul müdürümüz ve
           değerli öğretmenlerimizin de katkılarıyla düzenlediğimiz çalıştaylarda yol haritası ve müfredatımızı belirledik. Daha sonra
           Mobilya Federasyonu ve İTO gibi ülkemizin önde gelen STK’larının da destekleriyle Mobilya ve Tasarım Bölümünü, çağımızın
           gerektirdiği modern koşulları baz alarak yeniden dizayn ettik. Bölümümüzde öğrencilerimizin gelişmesini ve alanlarında
           profesyonelleşmelerini sağlamak amacıyla gerekli ham madde tedarikinden öğrencilerimizin giyeceği kıyafetlere kadar
           her şeyi en ince ayrıntısına kadar sağlıyoruz. Ayrıca başarılı olan ve dereceye giren ilk 3 öğrencimizi, sektörün en büyük fuarı
           olan Milano Fuarına götürerek mesleki yeterliliklerinin artırılmasını sağlıyoruz. Ayrıca öğrencilerimize kendi firmalarımızda
           da staj imkânı oluşturarak gelecekte daha rahat istihdam edilmelerine önayak oluyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

             Açılış töreni plaket takdimi ve fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.




























                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  343
   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349