Page 336 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 336
ÖZGÜN DEĞER VE UYGULAMA BAŞARISI
Bakırköy Adalet Anaokulu, Girişimcilik ve Para Yönetimi adlı uygulamasıyla Türkiye’deki on bir okul
arasına girmeyi başardı.
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların zengin öğrenme deneyimleri aracılığıyla girişimcilik ve para
yönetimi bilinci oluşturması önemlidir. İstanbul Bakırköy Adalet Anaokulu, bunun farkında olarak Girişimcilik ve Para
Yönetimini uyguladı. Neticede bu uygulamasıyla Türkiye’deki on bir okul arasına girmeyi başardı.
Bakırköy Adalet Anaokulu uygulamasıyla amaçlanan; tüm gelişim alanlarını destekleyerek girişimcilik becerilerini
kazanmalarını sağlamak, parayı tanıtmak, para kazanma, biriktirme ve harcamalarını sağlamak, tasarruf bilinci oluşturmak,
bilinçli alıveriş kültürü kazandırmak, bunu yaşamsal beceri hâline getirmesini sağlamak ve bu doğrultuda farkındalık
oluşturmaktır.
Uygulamanın Detayları
Öğrencilere para konusunda ilk olarak resimler yaptırıldı. Yaptırıldıktan sonra bu ilk resimler arkadaşlarına anlattırıldı.
Sonrasında dikkat çekme ve beyin fırtınası yoluyla konuya giriş sağlandı. Etik sözleşme imzalanarak çocukların projeye
katılım fikirleri alındı. Türkiye ve diğer ülkelerin paraları incelendi ve incelemenin ardından çocuklarla Adalet Anaokulu
paraları tasarlandı ve basıldı. Daha sonra öğrenciler Adalet Anaokulu paralarını kazanmaya başladılar. Öğrencilere
sorumluluk ve iş arasındaki fark anlatıldı.
Öğrenciler bu çerçevede istedikleri etkinliklerden parasını ödeyerek yararlandılar. Böylelikle para harcamanın ve o parayı
harcarken tasarruflu olmanın yaşamımızdaki önemini öğrendiler. Adalet Market, çocuklar açısından sağlıklı yiyecekler
ve kırtasiye malzemeleri ile oluşturuldu. Öğrenciler, ATM’den çektikleri paralarla marketten isteyen alışveriş yaptılar.
Banka birikimlerinden sonra çocukların gerçek paralarını biriktirebilmeleri adına kumbara getirmeleri ve her gün evden
1 TL getirerek kumbaralarına atmaları sağlandı. Adalet Kitap Fuarı oluşturuldu. Okulumuzun yazarı Sara Şahinkanat’ın
kitapları fuara yerleştirildi. Öğrenciler 15 günün sonunda kumbaralarını açarak içindeki gerçek paraları saydılar. Paralarını
alan çocuklar fuara gidip istedikleri kitabı parasını ödeyerek aldılar.
Programın son aşamalarından biri olan girişimcilik aşamasında öğrencilerin kumbaralarında kalan 1 TL’ler birleştirildi.
Bu para ile sınıfa oyuncak alınmasına karar verildi. “Bu parayla daha fazla oyuncağı nasıl alabiliriz?” sorusu çocuklara
soruldu. Beyin fırtınası yapıldı. Sürecin sonunda kâr mı, zarar mı edildiği belirlenip kâr edildiği tespit edildi.
AR-GE B LTENİ ’19 335