Page 336 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 336

ÖZGÜN DEĞER VE UYGULAMA BAŞARISI

































             Bakırköy Adalet Anaokulu, Girişimcilik ve Para Yönetimi adlı uygulamasıyla Türkiye’deki on bir okul
           arasına girmeyi başardı.

             Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların zengin  öğrenme  deneyimleri aracılığıyla girişimcilik ve para
           yönetimi bilinci oluşturması önemlidir. İstanbul Bakırköy Adalet Anaokulu,  bunun farkında olarak Girişimcilik ve Para
           Yönetimini uyguladı.  Neticede bu uygulamasıyla Türkiye’deki on bir okul arasına girmeyi başardı.

             Bakırköy  Adalet  Anaokulu  uygulamasıyla  amaçlanan;  tüm  gelişim  alanlarını  destekleyerek  girişimcilik  becerilerini
           kazanmalarını sağlamak, parayı tanıtmak, para kazanma, biriktirme ve harcamalarını sağlamak, tasarruf bilinci oluşturmak,
           bilinçli alıveriş kültürü kazandırmak, bunu yaşamsal beceri hâline getirmesini sağlamak ve bu doğrultuda farkındalık
           oluşturmaktır.
             Uygulamanın Detayları

              Öğrencilere para konusunda ilk olarak resimler yaptırıldı.  Yaptırıldıktan sonra bu ilk resimler arkadaşlarına anlattırıldı.
           Sonrasında dikkat çekme ve beyin fırtınası yoluyla konuya giriş sağlandı.  Etik sözleşme imzalanarak çocukların projeye
           katılım fikirleri alındı.   Türkiye ve diğer ülkelerin paraları incelendi ve incelemenin ardından çocuklarla Adalet Anaokulu
           paraları tasarlandı ve basıldı.   Daha sonra öğrenciler Adalet Anaokulu  paralarını  kazanmaya  başladılar.  Öğrencilere
           sorumluluk ve iş arasındaki fark anlatıldı.

              Öğrenciler bu çerçevede istedikleri etkinliklerden parasını ödeyerek yararlandılar. Böylelikle para harcamanın ve o parayı
           harcarken tasarruflu olmanın yaşamımızdaki önemini öğrendiler. Adalet Market,  çocuklar açısından sağlıklı yiyecekler
           ve  kırtasiye  malzemeleri  ile  oluşturuldu.  Öğrenciler,  ATM’den  çektikleri  paralarla  marketten  isteyen  alışveriş  yaptılar.
           Banka birikimlerinden sonra çocukların gerçek paralarını biriktirebilmeleri adına kumbara getirmeleri ve her gün evden
           1 TL getirerek kumbaralarına atmaları sağlandı.  Adalet Kitap Fuarı oluşturuldu. Okulumuzun yazarı Sara Şahinkanat’ın
           kitapları fuara yerleştirildi.   Öğrenciler 15 günün sonunda kumbaralarını açarak içindeki gerçek paraları saydılar. Paralarını
           alan çocuklar fuara gidip istedikleri kitabı parasını ödeyerek aldılar.

              Programın son aşamalarından biri olan girişimcilik aşamasında öğrencilerin kumbaralarında kalan 1 TL’ler birleştirildi.
           Bu para ile sınıfa oyuncak alınmasına karar verildi. “Bu parayla daha fazla oyuncağı nasıl alabiliriz?” sorusu çocuklara
           soruldu. Beyin fırtınası yapıldı. Sürecin sonunda kâr mı, zarar mı edildiği belirlenip kâr edildiği tespit edildi.








                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  335
   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341