Page 323 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 323
MATHLETİC 2019 MATEMATİK YARIŞMASI
Matematik ve atletizmin bir araya geldiği Mathletic 2019 Matematik Yarışmasının finaline 65 öğrencimiz
katıldı.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzle Mektebim Okulları tarafından düzenlenen ve Türkiye Atletizm Federasyonu ortaklığında
hayata geçen Mathletic 2019 Matematik Yarışması matematik ve atletizmin bir araya geldiği bir etkinlik.
Beden Matematiği
Yarışma, çocuklarımızın bedeninde var olan beden matematiğini ortaya çıkarmayı hedefledi. Mathletic’in birinci
aşamasında teorik bir matematik sınavı uygulandı. Burada çocuklarımız, kendi sınıflarında bulunan matematik
konularından hazırlanan bir sınava girmediler. Yapılan, daha çok algoritmik düşünebilme ve aynı zamanda problem
durumlarına çözümler üretebilmelerini içeren bir sınavdı.
19 ilde ve 43 tane sınav merkezindeki teorik sınavda 8 bin öğrenci ter döktü. Kendi kategorilerinde ulusal sıralamanın ilk
12’sinde bulunan öğrencileri finale davet edildiler. Beden matematiği farkındalık etabında 65 finalist mücadele etti.
Etkinliğe İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, İstanbul Eski İl Millî Eğitim Müdürü ve Eski Öğretmen Yetiştirme
ve Geliştirme Genel Müdürü Sayın Ömer Balıbey, Türkiye Atletizm Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi ve Millî Eğitim
Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı Sayın Atıf Ala, Talim Terbiye Kurulu Daire Başkanı Sayın Cüneyt Ancin, Mektebim Okulları
Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Fuat Sancak katıldı.
Öğrencilerimiz Kendileriyle Yarıştılar
Çocuklarımızın kendi beden yeteneklerini görebilmelerini amaçlayan yarışmaya Diyarbakır, Adana, Antalya, Ankara,
İzmir, Tekirdağ, Afyon ve Manisa gibi şehirlerimizden öğrenciler katıldı. Hem kendi aralarında kaynaştılar hem de çok
eğlendiler.
Çocuklar, sürat koşusu, kumda uzun atlama, roket atma ve gülle atma şeklindeki dört parkurda bireysel olarak yarıştı.
Öğrencilerin, parkurlardaki performansları Türkiye Atletizm Federasyonu’nun tarafsız profesyonel hakemleri tarafından
ölçülüp uluslararası olimpiyatlarda kullanılan ekipmanlarla değerlendirildi.
Çocuklar birbiriyle değil, kendileriyle mücadele etti. Her çocuk parkurun başına geldiği zaman görevini öğrendi. Örneğin
60 metrelik bir parkurda çocuklara “60 metreyi kaç saniyede koşarsın?” sorusu soruldu. Tahmin ettiği skor ile yaptığı skor
birbirine ne kadar yakınsa o kadar yüksek puan aldı. Yarışmanın skorları 13 Nisan tarihinde yapılan Mathletic Teorik Sınav
Etabı skorlarıyla birleştirilerek sonuçlandı.
322 AR-GE B LTENİ ’19