Page 320 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 320

DİSLEKSİK BİREYLERİN DESTEKLENMESİ

































             İlkokuldan Ortaokula Geçiş Sürecinde Disleksik Bireylerin Desteklenmesi Projesi devam ediyor.

             Erasmus+  KA2  (Ana  Eylem  2)  Stratejik  Ortaklık  Projeleri  kapsamında    İl  Millî  Eğitim  Müdürlüğümüzce  yürütülen
           DysTRANS  (İlkokuldan  Ortaokula  Geçiş  Sürecinde  Disleksik  Bireylerin  Desteklenmesi)  Projesi  kapsamındaki
           toplantı  Romanya’nın Oradea şehrinde  yapıldı. Çalışma ziyareti ve ortaklık toplantısının ev sahipliğini Associetia CES (Özel
           Eğitim Derneği) üstlendi.

             İl Millî Eğitim Müdürlüğünün koordinatör olarak yer aldığı projenin Romanya çalışma ziyareti ve toplantısına İl Şube
           Müdürlerimiz  İsmail  Günday,  Murat  Gözüdok,  AR-GE  Biriminden  Nurhan  Demirhan  Serinken  ve  Proje  Koordinatörleri
           Ömer Faruk Metin ve Figen Sekin katıldı.

             Projenin Ortakları
             Disleksik öğrencilerin tek öğretmenli ilkokul döneminden farklı branşlardan öğretmenlerin derslere girdiği ortaokul
           dönemine geçiş sürecinde yaşadıkları zorluklara odaklanan projenin diğer yerel ortağı Fatih Rehberlik ve Araştırma Merkezi
           ile beraber Bulgaristan Disleksi Derneği, Romanya Oradea Özel Eğitim Derneği, Polonya’dan Podstawowa Grup Okulları,
           İtalya’  dan  Laura  Lanza  İlköğretim  okulu  ve  Portekiz’den  Sines  Grup  Okulları  olmak  üzere  toplam  6  ülkeden  7  ortağı
           bulunuyor.

             Üç gün devam eden çalışma ziyareti süresince proje koordinatörleri ortaklık kapsamındaki toplantı oturumlarına katıldı.
           Diğer katılımcılar projenin yaş grubuna uygun atölye çalışmalarıyla bilgilendirici etkinliklerinde yer aldı.

             Etkinlikler, Atölyeler ve Akademi

             Katılımcılar birçok kurumu ziyaret ederek, kurumların iş
           ve işleyişleri ile ilgili bilgi edindiler ve yerinde gözlem yapma
           fırsatı elde ettiler. Bu bağlamda Oradea 1 Nolu Bütünleştirici
           Eğitim  Merkezi  Okulunda  özel  eğitim  öğrencileri  ile
           kullanılan  yöntem  ve  araçlar,  sözlü  ve  yazılı  konuşma
           terapisi ve Sherborne terapisi gözlemlerinin yanı sıra otistik
           öğrenciler  için  ABA  ve  PECS  ve  sanat  terapisi  gözlemleri
           gerçekleştirildi.  Ardından  “Disleksik  öğrencilerle  kullanılan
           yöntem ve araçlar” konulu atölye çalışması yapıldı.





                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  319
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325