Page 320 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 320
DİSLEKSİK BİREYLERİN DESTEKLENMESİ
İlkokuldan Ortaokula Geçiş Sürecinde Disleksik Bireylerin Desteklenmesi Projesi devam ediyor.
Erasmus+ KA2 (Ana Eylem 2) Stratejik Ortaklık Projeleri kapsamında İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzce yürütülen
DysTRANS (İlkokuldan Ortaokula Geçiş Sürecinde Disleksik Bireylerin Desteklenmesi) Projesi kapsamındaki
toplantı Romanya’nın Oradea şehrinde yapıldı. Çalışma ziyareti ve ortaklık toplantısının ev sahipliğini Associetia CES (Özel
Eğitim Derneği) üstlendi.
İl Millî Eğitim Müdürlüğünün koordinatör olarak yer aldığı projenin Romanya çalışma ziyareti ve toplantısına İl Şube
Müdürlerimiz İsmail Günday, Murat Gözüdok, AR-GE Biriminden Nurhan Demirhan Serinken ve Proje Koordinatörleri
Ömer Faruk Metin ve Figen Sekin katıldı.
Projenin Ortakları
Disleksik öğrencilerin tek öğretmenli ilkokul döneminden farklı branşlardan öğretmenlerin derslere girdiği ortaokul
dönemine geçiş sürecinde yaşadıkları zorluklara odaklanan projenin diğer yerel ortağı Fatih Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ile beraber Bulgaristan Disleksi Derneği, Romanya Oradea Özel Eğitim Derneği, Polonya’dan Podstawowa Grup Okulları,
İtalya’ dan Laura Lanza İlköğretim okulu ve Portekiz’den Sines Grup Okulları olmak üzere toplam 6 ülkeden 7 ortağı
bulunuyor.
Üç gün devam eden çalışma ziyareti süresince proje koordinatörleri ortaklık kapsamındaki toplantı oturumlarına katıldı.
Diğer katılımcılar projenin yaş grubuna uygun atölye çalışmalarıyla bilgilendirici etkinliklerinde yer aldı.
Etkinlikler, Atölyeler ve Akademi
Katılımcılar birçok kurumu ziyaret ederek, kurumların iş
ve işleyişleri ile ilgili bilgi edindiler ve yerinde gözlem yapma
fırsatı elde ettiler. Bu bağlamda Oradea 1 Nolu Bütünleştirici
Eğitim Merkezi Okulunda özel eğitim öğrencileri ile
kullanılan yöntem ve araçlar, sözlü ve yazılı konuşma
terapisi ve Sherborne terapisi gözlemlerinin yanı sıra otistik
öğrenciler için ABA ve PECS ve sanat terapisi gözlemleri
gerçekleştirildi. Ardından “Disleksik öğrencilerle kullanılan
yöntem ve araçlar” konulu atölye çalışması yapıldı.
AR-GE B LTENİ ’19 319