Page 321 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 321
Projenin pilot çalışmasında yer alan Luliu Maniu
Katolik Okulunda kaynaştırma eğitimindeki ilköğretim
öğrencileriyle adım adım alternatif öğretim sistemi ve
kullanılan kapsayıcı yöntem ve araçları gözlendi. Daha
sonra projenin yerel ortaklarından Oradea Üniversitesini
ziyaret edildi, üniversitenin sosyal bilimler alanı ve yüksek
lisans programlarının sunumları izlendi. Psikoloji, özel
eğitim, ilköğretim ve okul öncesi pedagoji alanlarından
öğretmenlerle görüşüldü.
Çalışma ziyareti kapsamında ayrıca Romanya’nın Bihor
Bölgesi Eğitim Müfettişliği/Müdürlüğü ziyaret edilerek
Romanya eğitim sistemi hakkında bilgi alındı.
Bölge Eğitim Müfettişliği/Müdürlüğü’nün ardından Bihor Eğitim Destek ve Rehberlik Merkezi Romanya özel eğitim
sistemini tanıttı. Özel Eğitim ve ÖÖG öğrencileri için kapsayıcı stratejiler; öğretmenler, konuşma terapistleri ve okul
danışman ağları ile ilgili detaylı bilgiler verildi.
Üç gün süren çalışma ziyareti “Disleksi rehabilitasyonunda kullanılan sanat terapisi unsurları” konulu çalıştay ve pilot
çalışma yapan öğretmenlerle soru-cevap oturumunun ardından katılımcılara sertifikalarının verilmesi ile sona erdi.
Geçiş dönemi için öğretmen ve velilerin kullanımına sunulacak olan öğretmenler için “Geçiş Dönemi Kontrol Listesi” ile
beraber öğretmen ve velilere yönelik bilgi ve etkinlik örnekleri sunan rehberlerin hazırlandığı projenin pilot çalışması tüm
ortak ülkelerde belirlenen okullarda devam ediyor.
320 AR-GE B LTENİ ’19