Page 32 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 32
ZİYA ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİLERİYLE BULUŞTU
Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk’un “Ziya Öğretmen Öğrencileriyle Buluşuyor” etkinliklerinin ilk
durağı İstanbul’du.
2023 Eğitim Vizyonu’nu paylaşmasının ardından ülke genelinde “Ziya Öğretmen ile Eğitim Buluşmaları” programlarıyla
öğretmenlerle bir araya gelen Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, “Ziya Öğretmen, Öğrencileriyle Buluşuyor”
programıyla öğrencilerle de bir araya geliyor.
İstanbul’dan başlayan program kapsamında Selçuk, Üsküdar Valide Sultan Gemisi’nde İstanbul’un farklı ilçelerinden
gelen orta öğretim öğrencileriyle buluştu.
Kendini Yetiştirmek
Konuşmasında, öğrencilerin kendi kimlik ve şahsiyetlerini oluşturması, bunun için de soru sormaları ve sorgulamaları
gerektiğine işaret eden Selçuk, “Size ‘iyi’ veya ‘kötü’ denilen şeyi sorgulamanız lazım. Bizim şüphe etmemiz lazım. İlim
dediğimiz şey canlıdır. Sizden beklenen muhakkak suretle kendinizi yetiştirmenizdir. Kimse sizi yetiştiremez, kendiniz
yetiştirirsiniz. Lisede okuyan bir öğrencinin derslerde ne yaptığından daha çok ders dışında ne yaptığıyla ilgilenirim.” diye
konuştu.
Hayata Bağlanın!
Selçuk, yüksek puan almakla hayat başarısı arasında doğrusal bir ilişki olmadığını vurgulayarak, öğrencilere şöyle
seslendi: “Yüksek puan almak iyi bir şey ama bu, hayat başarısı için yetmeyebilir. Başarıyı garanti eden şey, hayatla bağlantılı
olmak… Eğer siz sadece öğrencilik hayatınız boyunca soru çözdüyseniz, işe girdiğinizde size şunu soracaklar: Soru çözmeniz
bizi ilgilendirmiyor, sorun çözebiliyor musunuz? Soru çözmek değil, sorun çözmek önemli. Sorun çözmek için de bütün
öğrencilerin hayatı tanıması, sürekli farklı işlerde bulunması, değişik insanlarla tanışması, sivil toplum kuruluşlarında
çalışması, gönüllülük faaliyetlerine katılması lazım. Bu, onların kimliğini, kişiliğini geliştirir. Tüketimin peşinde bir yere
varamayız, üretimin peşinde olarak bir yere varırız. Üretimle hayatımızı zenginleştirirsek o zaman haz duymanız, hayattan
keyif almanız kolaylaşır.”
Ortaöğretimde Yeni Yapılanma
Öğrencilerin sınav kazanmasının, dünyadaki akranlarıyla rekabet edecek birikime sahip olduğu anlamına gelmediğini
belirten Selçuk, ortaöğretimde yeni yapılanma çalışmalarıyla gelişmelere paralel olarak lise mezunlarının beceri setlerinin
daha da geliştirilmesi ve zenginleştirilmesinin hedeflendiğini söyledi.
AR-GE B LTENİ ’19 31