Page 251 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 251
Dört Ana Tema
Proje öğrencinin fiziksel gelişimini desteklemek, öğrenciler arasındaki şiddetin önlenmesi, sanatsal gelişimi
desteklemek, akademik gelişime katkıda bulunmak şeklinde dört ana tema üzerine kurulu.
Öğrencinin Fiziksel Gelişiminin Desteklemesi: Çamurun yoğrulması ve şekillendirilmesi esnasında çocuğun ince motor
kas- kalın motor kas gelişimini sağlıyor. El göz koordinasyonunun sağlanmasına katkıda bulunur.
Öğrenciler Arasındaki Şiddetin Önlenmesi: Atölye, kentsel yaşamın getirmiş olduğu aşırı stres ve kaygı duygularının
giderilerek öğrencinin rahatlamasını sağlıyor. Vücuttaki statik elektriğin boşalması bu bağlamda en önemli nokta…
Başarma duygusunu geliştirerek ve bir eser ortaya koyma hazzını yaşayarak mutluluk hormonunun salgılanması sonucu
öğrenci mutlu olur.
Sanatsal Gelişimi Desteklemek: Öğrenciler çeşitli figürler mesela üç boyutlu çalışmalar yapıyor. Onların şekil verme,
hayal etme ve hayal ettiği şekli yaparak somutlaştırma becerisi gelişiyor. Böylelikle tasarım gücünün gelişmesine katkı
sağlanıyor.
Akademik Gelişime Katkıda Bulunmak: Özelikle Matematik ve Sosyal Bilgiler dersinde materyal olarak kullanılması
söz konusu. Kolay şekillenmesi ve somut bir nesne olması nedeniyle soyut kavramların daha çabuk öğrenilmesine katkı
sağlanıyor.
Özgün Uygulamalar
Sunuş, buluş, yaparak yaşayarak öğrenme yöntemleri kullanılan projeye katılan öğrencilerin kalem tutma, yazı yazma
becerilerinin gelişirken okula uyumları kolaylaşıyor. Şiddet eğilimi olan kendisini ifade etmekte zorlanan çocukların
yaptıkları eserler ile kendilerini ortaya koydukları, arkadaşlarına ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirdikleri gözlemlendi.
Projeyle, sanatsal açıdan öğrencilerin başlangıçta basit düzeyde eserler ortaya koyarken zamanla çalışmalarını
geliştirdikleri orijinal eserler ortaya koydukları görüldü. Öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştiği, kendilerine
güvenlerinin arttığı farklı denemeler yapmaktan çekinmedikleri gözlemlendi. Ayrıca çocukların ve öğretmenlerin atölyeyi
keyifle kullandıkları, öğretmenlerin atölyeyi derslerle bütünleştirerek konuları işledikleri de kaydedilmeli.
Proje derslerle ilişkilendirilerek çeşitli çalışmalar yapıldı. Tarihi eserler, matematiksel çalışmalar çocukların yaratıcılığının
gelişmesi için yapılan özgün uygulamalardan birkaçı.
250 AR-GE B LTENİ ’19