Page 251 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 251

Dört Ana Tema

            Proje  öğrencinin  fiziksel  gelişimini  desteklemek,  öğrenciler  arasındaki  şiddetin  önlenmesi,  sanatsal  gelişimi
          desteklemek, akademik gelişime katkıda bulunmak şeklinde dört ana tema üzerine kurulu.

            Öğrencinin Fiziksel Gelişiminin Desteklemesi: Çamurun yoğrulması ve şekillendirilmesi esnasında çocuğun ince motor
          kas- kalın motor kas gelişimini sağlıyor. El göz koordinasyonunun sağlanmasına katkıda bulunur.
            Öğrenciler Arasındaki Şiddetin Önlenmesi: Atölye, kentsel yaşamın getirmiş olduğu aşırı stres ve kaygı duygularının
          giderilerek  öğrencinin  rahatlamasını  sağlıyor.  Vücuttaki  statik  elektriğin  boşalması  bu  bağlamda  en  önemli  nokta…
          Başarma duygusunu geliştirerek ve bir eser ortaya koyma hazzını yaşayarak mutluluk hormonunun salgılanması sonucu
          öğrenci mutlu olur.

            Sanatsal Gelişimi Desteklemek: Öğrenciler çeşitli figürler mesela üç boyutlu çalışmalar yapıyor. Onların şekil verme,
          hayal etme ve hayal ettiği şekli yaparak somutlaştırma becerisi gelişiyor. Böylelikle tasarım gücünün gelişmesine katkı
          sağlanıyor.

            Akademik Gelişime Katkıda Bulunmak: Özelikle Matematik ve Sosyal Bilgiler dersinde materyal olarak kullanılması
          söz konusu. Kolay şekillenmesi ve somut bir nesne olması nedeniyle soyut kavramların daha çabuk öğrenilmesine katkı
          sağlanıyor.

            Özgün Uygulamalar

            Sunuş, buluş, yaparak yaşayarak öğrenme yöntemleri kullanılan projeye katılan öğrencilerin kalem tutma, yazı yazma
          becerilerinin  gelişirken  okula  uyumları  kolaylaşıyor.  Şiddet  eğilimi  olan  kendisini  ifade  etmekte  zorlanan  çocukların
          yaptıkları eserler ile kendilerini ortaya koydukları, arkadaşlarına ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirdikleri gözlemlendi.

            Projeyle,  sanatsal  açıdan  öğrencilerin  başlangıçta  basit  düzeyde  eserler  ortaya  koyarken  zamanla  çalışmalarını
          geliştirdikleri  orijinal  eserler  ortaya  koydukları  görüldü.  Öğrencilerin  tasarım  yeteneklerinin  geliştiği,  kendilerine
          güvenlerinin arttığı farklı denemeler yapmaktan çekinmedikleri gözlemlendi. Ayrıca çocukların ve öğretmenlerin atölyeyi
          keyifle kullandıkları, öğretmenlerin atölyeyi derslerle bütünleştirerek konuları işledikleri de kaydedilmeli.

            Proje derslerle ilişkilendirilerek çeşitli çalışmalar yapıldı. Tarihi eserler, matematiksel çalışmalar çocukların yaratıcılığının
          gelişmesi için yapılan özgün uygulamalardan birkaçı.





































     250      AR-GE B LTENİ ’19
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256