Page 250 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 250

TASARIM İÇİN FARKLI BİR ATÖLYE

































              Çamur Atölyesinde öğrencilerimiz eğlenerek el becerisi çalışmaları yapıyor; hem eğleniyor hem öğreniyor.

              Çamur harika bir iletkendir! Kendimizi, özümüzü, tarihimizi, rengimizi hatırlatan en doğal iletişim aracıdır. Her şeyi
           içinde barındıran, bizden bir malzemedir. İçimizde devamlı devinen o kalabalık gürültüyü çeker alır sanki. Her şey netleşir,
           bize öz “ben” ile karşılaşmak kalır. İçerideki ses şekle bürünüp adeta bizi bize anlatır.
              Bu  düşünceden  yola  çıkan  Eyüp  Feridun  Tümer  İlkokulu  Çamur  Atölyesi  ile  öğrencilerin  fiziksel,  bilişsel  ve  ruhsal
           gelişimine  katkıda  bulunmak,  sanatsal  gelişimini  desteklemek,  çamurun  insan  psikolojisine  yaptığı  olumlu  etkilerden
           yararlanmak amaçlanıyor.
              İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde de uygulanan atölye odaklı projede çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlamak,
           çocukların  sınıf  dışında  farklı  öğrenme  ortamlarında  eğitim  görmelerini  sağlamak  ön  planda  tutuluyor.  Çocukların
           etkinlikler yapılırken heyecanlı ve istekli olduğu bunun da öğrenmeyi kolaylaştırdığı görülüyor. Ayrıca fiziksel, ruhsal ve
           akademik olarak çocukların gelişimine katkı sağlıyor.

              Hayal Gücünü Geliştirmek

              Çamur Atölyesinin kurulmasındaki gerekçeler, çocuklar arasında yaşanan çatışma ortamını önleyerek şiddete engel
           olmak, öğrencilerin tasarım ve yaratıcılık gücünü geliştirmek için uygulama imkânı sunmak. Dolayısıyla doğal ortamdan
           uzaklaşan öğrencilerde biriken statik elektriğin boşalmasını sağlamak, psikolojik rahatlama sağlayarak öğrencilerin ruh
           sağlığına hizmet etmek, ince ve kalın motor kaslarını geliştirmek, fiziki gelişime katkı sunmak, öğrencilerin hayal gücünü
           geliştirmektir.

              Atölyenin görsel sanatlar, matematik, sosyal bilgiler ve diğer
           derslerde  soyut  olarak  anlatılan  konuların  somutlaştırılması,
           yaparak  yaşayarak  öğrenmenin  sağlanması  açısından  ders
           içi  etkinliklerde  kullanıldığı  ve  faydalı  sonuçlar  ortaya  çıktığı
           görüldü. Örneğin Matematik dersinde bütün yarım kavramını
           anlatan öğretmen atölyede dersi işleyerek çocuklara yaptırdığı
           şekillerle bütün-yarım kavramını anlattı. Sosyal Bilgiler dersinde
           çocuklar  tarihi  eserler  yaptı.  Bunların  yanı  sıra  çocukların
           özgün çalışmalar yaparak bir ürün ortaya çıkarmanın verdiği
           mutlulukla özgüvenlerinin arttığı okuldaki kavgaların azaldığı
           fark edildi.



                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  249
   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255