Page 250 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 250
TASARIM İÇİN FARKLI BİR ATÖLYE
Çamur Atölyesinde öğrencilerimiz eğlenerek el becerisi çalışmaları yapıyor; hem eğleniyor hem öğreniyor.
Çamur harika bir iletkendir! Kendimizi, özümüzü, tarihimizi, rengimizi hatırlatan en doğal iletişim aracıdır. Her şeyi
içinde barındıran, bizden bir malzemedir. İçimizde devamlı devinen o kalabalık gürültüyü çeker alır sanki. Her şey netleşir,
bize öz “ben” ile karşılaşmak kalır. İçerideki ses şekle bürünüp adeta bizi bize anlatır.
Bu düşünceden yola çıkan Eyüp Feridun Tümer İlkokulu Çamur Atölyesi ile öğrencilerin fiziksel, bilişsel ve ruhsal
gelişimine katkıda bulunmak, sanatsal gelişimini desteklemek, çamurun insan psikolojisine yaptığı olumlu etkilerden
yararlanmak amaçlanıyor.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde de uygulanan atölye odaklı projede çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlamak,
çocukların sınıf dışında farklı öğrenme ortamlarında eğitim görmelerini sağlamak ön planda tutuluyor. Çocukların
etkinlikler yapılırken heyecanlı ve istekli olduğu bunun da öğrenmeyi kolaylaştırdığı görülüyor. Ayrıca fiziksel, ruhsal ve
akademik olarak çocukların gelişimine katkı sağlıyor.
Hayal Gücünü Geliştirmek
Çamur Atölyesinin kurulmasındaki gerekçeler, çocuklar arasında yaşanan çatışma ortamını önleyerek şiddete engel
olmak, öğrencilerin tasarım ve yaratıcılık gücünü geliştirmek için uygulama imkânı sunmak. Dolayısıyla doğal ortamdan
uzaklaşan öğrencilerde biriken statik elektriğin boşalmasını sağlamak, psikolojik rahatlama sağlayarak öğrencilerin ruh
sağlığına hizmet etmek, ince ve kalın motor kaslarını geliştirmek, fiziki gelişime katkı sunmak, öğrencilerin hayal gücünü
geliştirmektir.
Atölyenin görsel sanatlar, matematik, sosyal bilgiler ve diğer
derslerde soyut olarak anlatılan konuların somutlaştırılması,
yaparak yaşayarak öğrenmenin sağlanması açısından ders
içi etkinliklerde kullanıldığı ve faydalı sonuçlar ortaya çıktığı
görüldü. Örneğin Matematik dersinde bütün yarım kavramını
anlatan öğretmen atölyede dersi işleyerek çocuklara yaptırdığı
şekillerle bütün-yarım kavramını anlattı. Sosyal Bilgiler dersinde
çocuklar tarihi eserler yaptı. Bunların yanı sıra çocukların
özgün çalışmalar yaparak bir ürün ortaya çıkarmanın verdiği
mutlulukla özgüvenlerinin arttığı okuldaki kavgaların azaldığı
fark edildi.
AR-GE B LTENİ ’19 249