Page 253 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 253

EĞİTİMİN İLK DÜĞMESİ

































            İstanbul’da  erken  çocukluk  eğitiminin  yaygınlaşması  için  kaymakamlıklarca  ilçeler  ölçeğinde  yapılan
          çalışmalar ve gelecek vizyonu değerlendirildi.

            Bilindiği  üzere  erken  çocukluk  eğitimi,  çocukların  sosyal,  duygusal,  bilişsel,  dil  ve  motor  gelişimini  azami  düzeyde
          destekleyen, yaşam boyu iyi olma hâline katkı sağlar. Bu dönemde sunulan deneyimlerle elde edilecek temel bilgi, beceri
          ve tutumlar çocuğun sosyal yaşamına doğrudan etki eder. Ayrıca daha sonraki eğitim hayatını da biçimlendirdiğinden bu
          dönemde sunulan nitelikli eğitim hizmeti, tüm eğitim sisteminin en önemli basamağıdır.

            Toplumsal refahın artması ve ülkemizin sosyal, kültürel ve ekonomik sürdürülebilir kalkınması eğitim sistemin ilk önemli
          adımı olan erken çocukluk eğitiminden başlamaktadır. Burada başta aile, okul ve çocuğun yakın çevresi olmak üzere tüm
          paydaşların birbirleriyle olan etkileşimlerinin sağlanması son derece önemlidir.

            Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi
            Millî  Eğitim  Bakanlığımızın,  2023  Eğitim  Vizyonu  Belgesinde  ve  Cumhurbaşkanlığımızın  2019  yıllık  programında  5
          yaşındaki bütün çocukların okullaşması hedefi yer alıyor.   Millî Eğitim Bakanlığımız farklı sebeplerden elverişsiz şartlara
          sahip tüm çocukların eğitim hakkının sağlanması için bütünleşik bir stratejiye sahip. Bakanlığımız aile ve sosyal boyutlarıyla
          bu bütünleşik stratejinin oluşturulmasında ağırlık merkezi olacak. Dolayısıyla toplum temelli bir erken çocukluk eğitimi öne
          çıkarılacak.

            Bu bağlamda İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde kaymakamlıklarca İstanbul ölçeğinde ilçeler boyutundaki çalışmaları
          değerlendirmek  üzere  bir  toplantı  yapıldı.  İl  Millî  Eğitim
          Müdür Yardımcımız İrfan Zeki Er başkanlığındaki toplantıya,
          39  ilçemizin  temel  eğitimden  sorumlu  şube  müdürleri
          katıldı.

            Toplantıda   önce   İstanbul’un   erken   çocukluk
          eğitimindeki  mevcut  durumu  erişilebilirlik  açısından  ele
          alındı. Erken çocukluk eğitimine erişimin son yıllarda hızla
          arttığı  İstanbul’daki  okullaşma  oranının  durumu  Türkiye
          ölçeğindeki durumla birlikte veri temelli olarak paylaşıldı.
          Daha  sonra  okullaşma  sürecinde  karşılaşılan  sorunlar
          ve  bunlara  yönelik  çözüm  önerileri  2023  Eğitim  Vizyon
          Belgemizdeki erken çocukluk eğitimi çerçevesinde tartışıldı.


     252      AR-GE B LTENİ ’19
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258