Page 253 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 253
EĞİTİMİN İLK DÜĞMESİ
İstanbul’da erken çocukluk eğitiminin yaygınlaşması için kaymakamlıklarca ilçeler ölçeğinde yapılan
çalışmalar ve gelecek vizyonu değerlendirildi.
Bilindiği üzere erken çocukluk eğitimi, çocukların sosyal, duygusal, bilişsel, dil ve motor gelişimini azami düzeyde
destekleyen, yaşam boyu iyi olma hâline katkı sağlar. Bu dönemde sunulan deneyimlerle elde edilecek temel bilgi, beceri
ve tutumlar çocuğun sosyal yaşamına doğrudan etki eder. Ayrıca daha sonraki eğitim hayatını da biçimlendirdiğinden bu
dönemde sunulan nitelikli eğitim hizmeti, tüm eğitim sisteminin en önemli basamağıdır.
Toplumsal refahın artması ve ülkemizin sosyal, kültürel ve ekonomik sürdürülebilir kalkınması eğitim sistemin ilk önemli
adımı olan erken çocukluk eğitiminden başlamaktadır. Burada başta aile, okul ve çocuğun yakın çevresi olmak üzere tüm
paydaşların birbirleriyle olan etkileşimlerinin sağlanması son derece önemlidir.
Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi
Millî Eğitim Bakanlığımızın, 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde ve Cumhurbaşkanlığımızın 2019 yıllık programında 5
yaşındaki bütün çocukların okullaşması hedefi yer alıyor. Millî Eğitim Bakanlığımız farklı sebeplerden elverişsiz şartlara
sahip tüm çocukların eğitim hakkının sağlanması için bütünleşik bir stratejiye sahip. Bakanlığımız aile ve sosyal boyutlarıyla
bu bütünleşik stratejinin oluşturulmasında ağırlık merkezi olacak. Dolayısıyla toplum temelli bir erken çocukluk eğitimi öne
çıkarılacak.
Bu bağlamda İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde kaymakamlıklarca İstanbul ölçeğinde ilçeler boyutundaki çalışmaları
değerlendirmek üzere bir toplantı yapıldı. İl Millî Eğitim
Müdür Yardımcımız İrfan Zeki Er başkanlığındaki toplantıya,
39 ilçemizin temel eğitimden sorumlu şube müdürleri
katıldı.
Toplantıda önce İstanbul’un erken çocukluk
eğitimindeki mevcut durumu erişilebilirlik açısından ele
alındı. Erken çocukluk eğitimine erişimin son yıllarda hızla
arttığı İstanbul’daki okullaşma oranının durumu Türkiye
ölçeğindeki durumla birlikte veri temelli olarak paylaşıldı.
Daha sonra okullaşma sürecinde karşılaşılan sorunlar
ve bunlara yönelik çözüm önerileri 2023 Eğitim Vizyon
Belgemizdeki erken çocukluk eğitimi çerçevesinde tartışıldı.
252 AR-GE B LTENİ ’19