Page 22 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 22

Toplumla neyin nasıl yapılacağının paylaşılmasının hayati derecede önemli olduğunun altını çizen Bakanımız Selçuk,
           eğitimle ilgili yüksek bir beklenti oluştuğuna işaret etti.
             Bilimsel Metodolojiyle, Israrla


             Bakanımız Selçuk, “Bu beklenti benim şahsımla ilgili değil. Bu sizin çocukla, gelecekle ilgili hayallerinizle bağlantılı
           bir beklenti bu. Sizin bu ülkenin güzelleşmesiyle ilgili bir beklentiniz var. Yoksa bir şahısla ilgili değil. Bunu bir şahsın
           omuzlaması da mümkün değil.” değerlendirmesinde bulundu.

             Dünyada eğitimde büyük reformları hayata geçirebilmenin şartları olduğuna değinen Bakanımız Selçuk, “Bizim nasıl
           yapacağımız da belli aslında. Sadece bir projeyi ısrarla devam ettirmek, bilimsel bir metodoloji içerisinde ısrarla sürdürmek
           gerekiyor. İnanın biz bunu yapabiliriz.  Çünkü Türkiye’nin ciddi bir birikimi var, sadece bu birikimin kaynak yönetimini, veri,
           yönetimini ve politika yönetimini bir stratejiye dayandırmak gerekiyor. Ama bu sadece günlük işleri yürüterek olmaz. Günlük
           iş sadece operasyonları içerir. Bunları yapanlara idareci denir. Eğer bir iki yaptığı işle ilgili olarak nasıl daha iyi yapabiliriz
           çerçevesinde taktikler geliştiriyorsa işte o yöneticidir.  Bir kişi yeni bir oyun kuruyorsa işte o liderdir.” ifadelerini kullandı.

             Öğretmenliğin Ontolojisi ve Çocuğun Hukuku

             İdareci öğretmen ve idareci müdürden öteye geçerek büyük mesafeler alınması gerektiğini kaydeden Bakanımız Selçuk,
           sınıfta, okulda, illerde ve ülkede millet ödevi için daha iyinin peşinden giderek çocuklarda buluşmayı başarmak gerektiğini
           dile getirdi.

             Bakanımız Selçuk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Asıl olan istikamet üzere olmaktır. Günlük hayatta gücümüzün yettiği
           yetmediği  sorunlarla  karşılaşabiliriz.  Doğası  gereği  bazı  şeyler  yaşıyoruz,  bu  benim  için  de  geçerli.  Ama  önemli  olan
           niyetimizi  ve  istikametimizi  korumak…  Bu  anlamda  baktığımda,  benim  meseleyi  sadece  Ankara’dan  yazı  göndererek
           çözmem mümkün değil. Burada asıl olan şey tabandan yukarıya bir hareket yapmaktır. Tabandan hareket şu:  Mutfakta
           ve  sizin  orada,  sahada,  öğretmenler  odasında  bir  şey  yapmaktır.  Esasında  dönüşüm  öğretmenler  odasından  başlıyor.
           Eğer öğretmenler odası barış ve huzur adası değilse o okuldan bir şey çıkmaz. O zaman ‘Biz bu öğretmenliği yaparken
           niye  yapıyoruz?’  sorusunu  sormalıyız.  Bu  aynı  zamanda  öğretmenliğin  ontolojisidir.  Öğretmenlik  çocuğun  hayatına
           dokunmaktır. Bunu bir sene oturup düşünsek bu sorumluluğun ağırlığını kavrayamayız.”

             Öğretmenliğin  ontolojisine  değinirken  anılarından  ve  deneyimlerden  aktarımlarda  bulunan  Bakanımız  Selçuk,
           öğretmenin çocuğun hukukunu koruyarak ilhamla, cesaretle ve heyecanla hareket etmesinin gerekliliğine dikkati çekti.





































                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  21
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27