Page 20 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 20

SÜREÇ ODAKLI BİR ÖLÇME DEĞERLENDİRME SISTEMİ

































             İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezimiz ile okullar arasındaki koordinasyonu sağlamak üzere tüm
           resmî ve özel okullarımızda okul ölçme değerlendirme birimleri oluşturuldu.

             Ölçme  değerlendirme  teknik  bir  konu  olmanın  ötesinde  nasıl  bir  insan  yetiştirmek  istendiği,  benimsenen  eğitim
           felsefesi ve hedefleri ile doğrudan ilişkilidir. Neyin, nasıl ve hangi amaçla ölçüldüğüne ilişkin verilecek her türlü cevabın
           merkezinde ise hiç şüphesiz çocuğun tüm yönleriyle gelişimi ve mutluluğu yer alır.

             Bu noktada Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyon Belgesi, ölçme değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı
           bütünleşik  bir  anlayış  ortaya  koyuyor.    Akademik  başarının  ölçülmesinde  kullanılan  kıstasların  ve  değerlendirme
           biçimlerinin çeşitlendirilmesi bununla doğrudan ilgili. Ayrıca belirlenecek sınıf düzeylerinde herhangi bir notlandırma
           olmaksızın alınan kararların işleyişini öğrencilerin akademik çıktıları üzerinden görebilmek amacıyla Öğrenci Başarı İzleme
           Araştırması yapıldı. Okullar ve bölgeler arası farkları azaltmak, eğitim sistemini bir bütün olarak görmek amacıyla Öğrenci
           Başarı İzleme Araştırması sonuçları yıllar içerisinde akademik dünyayla birlikte çalışılarak takip edilecek ve sistemde gerekli
           iyileştirici tedbirler alınacak.
             Ölçme Değerlendirme Birimlerinin Görevleri

             İyi bir ölçme değerlendirme sisteminin sorumluluğu, her şeyden önce çocuğun yapabilirliklerini anlamlandırarak, bunu
           artırmakla sorumlu tüm paydaşlara, doğru ve anlamlı kararlar alabilmeleri için destek sunmaktır. Bu çerçevede İstanbul
           Ölçme Değerlendirme Merkezimiz ile okullar arasındaki koordinasyonu sağlamak üzere tüm resmî ve özel okullarımızda
           ölçme değerlendirme birimleri oluşturuldu.

               Okullardaki  ölçme  değerlendirme  birimlerinin  görevleri  şöyle:  PISA,  TIMSS  gibi  uluslararası  sınavların  okullarda
           uygulanmasında  İstanbul  Ölçme  Değerlendirme  Merkezine  yardımcı  olmak.  İstanbul  İzleme  ve  ABİDE  gibi  ulusal
           değerlendirme çalışmalarında İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi tarafından belirlenen çalışma takvimini uygulamak.
           İlimiz genelindeki ortak sınavlarda okullarda sınavların uygulanmasında görev almak.
             İstanbul  Ölçme  Değerlendirme  Merkezimizce  koordine  edilen  soru  hazırlama  gruplarının  oluşturulmasına  ve
           çalışmaların  yürütülmesine  destek  vermek.  Bunun  yanında  kendi  okullarında  ölçme  değerlendirme  faaliyetlerinin
           niteliğinin arttırılmasına yönelik önlemler alıp çalışmalar yürütmek. Ayrıca katıldıkları ölçme değerlendirme eğitimlerinde
           edindikleri bilgi ve becerileri kendi okullarındaki öğretmen ve yöneticiler ile paylaşmak.

             Böylece  öğrenci  gelişim  verileri  üzerinden;  eğitim  sisteminin,  eğitim  politikalarının,  okulun,  öğretmen  ve  okul
           yöneticisinin değerlendirmesinin yapılabileceği bir ölçme ve değerlendirme çerçevesi oluşturuldu.



                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  19
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25