Page 20 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 20
SÜREÇ ODAKLI BİR ÖLÇME DEĞERLENDİRME SISTEMİ
İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezimiz ile okullar arasındaki koordinasyonu sağlamak üzere tüm
resmî ve özel okullarımızda okul ölçme değerlendirme birimleri oluşturuldu.
Ölçme değerlendirme teknik bir konu olmanın ötesinde nasıl bir insan yetiştirmek istendiği, benimsenen eğitim
felsefesi ve hedefleri ile doğrudan ilişkilidir. Neyin, nasıl ve hangi amaçla ölçüldüğüne ilişkin verilecek her türlü cevabın
merkezinde ise hiç şüphesiz çocuğun tüm yönleriyle gelişimi ve mutluluğu yer alır.
Bu noktada Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyon Belgesi, ölçme değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı
bütünleşik bir anlayış ortaya koyuyor. Akademik başarının ölçülmesinde kullanılan kıstasların ve değerlendirme
biçimlerinin çeşitlendirilmesi bununla doğrudan ilgili. Ayrıca belirlenecek sınıf düzeylerinde herhangi bir notlandırma
olmaksızın alınan kararların işleyişini öğrencilerin akademik çıktıları üzerinden görebilmek amacıyla Öğrenci Başarı İzleme
Araştırması yapıldı. Okullar ve bölgeler arası farkları azaltmak, eğitim sistemini bir bütün olarak görmek amacıyla Öğrenci
Başarı İzleme Araştırması sonuçları yıllar içerisinde akademik dünyayla birlikte çalışılarak takip edilecek ve sistemde gerekli
iyileştirici tedbirler alınacak.
Ölçme Değerlendirme Birimlerinin Görevleri
İyi bir ölçme değerlendirme sisteminin sorumluluğu, her şeyden önce çocuğun yapabilirliklerini anlamlandırarak, bunu
artırmakla sorumlu tüm paydaşlara, doğru ve anlamlı kararlar alabilmeleri için destek sunmaktır. Bu çerçevede İstanbul
Ölçme Değerlendirme Merkezimiz ile okullar arasındaki koordinasyonu sağlamak üzere tüm resmî ve özel okullarımızda
ölçme değerlendirme birimleri oluşturuldu.
Okullardaki ölçme değerlendirme birimlerinin görevleri şöyle: PISA, TIMSS gibi uluslararası sınavların okullarda
uygulanmasında İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezine yardımcı olmak. İstanbul İzleme ve ABİDE gibi ulusal
değerlendirme çalışmalarında İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi tarafından belirlenen çalışma takvimini uygulamak.
İlimiz genelindeki ortak sınavlarda okullarda sınavların uygulanmasında görev almak.
İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezimizce koordine edilen soru hazırlama gruplarının oluşturulmasına ve
çalışmaların yürütülmesine destek vermek. Bunun yanında kendi okullarında ölçme değerlendirme faaliyetlerinin
niteliğinin arttırılmasına yönelik önlemler alıp çalışmalar yürütmek. Ayrıca katıldıkları ölçme değerlendirme eğitimlerinde
edindikleri bilgi ve becerileri kendi okullarındaki öğretmen ve yöneticiler ile paylaşmak.
Böylece öğrenci gelişim verileri üzerinden; eğitim sisteminin, eğitim politikalarının, okulun, öğretmen ve okul
yöneticisinin değerlendirmesinin yapılabileceği bir ölçme ve değerlendirme çerçevesi oluşturuldu.
AR-GE B LTENİ ’19 19