Page 196 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 196

Devamsızlığın  önlenmesine  yönelik  tüm  uygulamalarda  kilit  noktada  yer  alan  öğretmenlerimizin,  devamsızlığın
           önlenmesi için hayata geçireceği uygulamalar ve çözüm önerilerini geliştirebilecek ve tüm bunları başarıyla takip edecek
           yetiye gelmeleri için gerekli süreçler de ihmal edilmiyor. Gerek ilçe bazında oluşturulan komisyonlar, gerekse okul bazındaki
           ekipler gerekli tedbirlerin alınmasını kolaylaştırıyor.

             Sürekli devamsız öğrencilerin tespiti ve önleyici çalışmalar kapsamında hazırlanan İl Çalışma Planı’nın uygulanması,
           okul yöneticileri ve rehber öğretmenlerin katılımı ile ilçe bazlı toplantılarda önemli kararlar alınıyor. Sürekli devamsız
           öğrencilerin sosyal, kültürel, sportif alanlara yöneltilmeleri, devamsızlıkla ilgili eylem planı çalışmalarının izlenmesi bu
           çerçevede zikredilebilir.
             Başarıya Giden Yolda Okul

             Geleceğim  Okulda  Projesinin  özünde  öğrencilerimizin  okulu  sevmelerini  esas  aldığını  belirten  İl  Millî  Eğitim
           Müdürümüz  Sayın  Levent  Yazıcı,  “Okullarımız  sağladıkları  imkânlarıyla,  gerçekleştirdikleri  sanatsal,  sosyal  ve  sportif
           faaliyetleriyle  öğrencilerimizi  geleceğe  hazırlama  misyonunun  baş  aktörüdür.  O  sebeple  geleceği  bugünden  okumalı,
           öğrencilerimizin okulun önemini fark etmelerini sağlayarak yetiştirmeliyiz. Mutluluklarından iyi bir eğitim almalarına,
           sosyal etkinliklere katılmalarından meslek seçimlerine ve kariyer planlamalarına kadar onların yanlarında olmalı, büyük
           hedefler istikametinde onlara yol göstermeliyiz. Kısacası öğrencilerimizi geleceğin dünyasına bugünden hazırlamanın,
           en temel ve asli görevimiz olduğunu aklımızdan asla çıkarmamalıyız. Bu bakımdan devamsızlığı önleme sürecinde neleri
           eksik  yaptığımızı  öğrenmeye  çalışmak  çok  önemli.  Şunu  hep  hatırlatırım:  Okula  gelmeyen  öğrencilerin  isimleri  okul
           müdürümüzün masasında olmalı, öğrencinin o gün neden gelmediğini okul müdürümüz mutlaka bilmelidir.” dedi.

             Öğrenci Dostu Okul Sertifikası

             Yazıcı,  okullardan  gelen  açıklamaların  ilgili  birimlerce  çok  yönlü  olarak  değerlendirilerek  okulun  yapısına  özgü
           devamsızlığın önlenmesi stratejisi geliştirildiğini kaydetti. Ay bütünlüğünde ve okul türleri bazında, devamsızlık oranları
           en düşük oranda gerçekleşen okulların ödüllendirileceğini ifade eden Yazıcı şunları söyledi: “Araştırmalar ve veriler bize
           göstermiştir ki, devamsız öğrenciler, okula devam eden akranlarına kıyasla hayata hep bir adım geriden başlamaktadır.
           Okula devamsızlığa neden olan faktörleri tespit edip, bunları ortadan kaldırmak için elimizden geleni yapacağız. Ancak bu
           sayede millet ödevimiz olan eğitim ve öğretim sürecini verimli hâle getirebiliriz. Millî Eğitim Bakanlığımızın temel hedeflerini
           gerçekleştirmenin öncelikli şartı öğrencilerimizin geleceğinin okulda olduğunu fark etmekten geçiyor. Geleceğim Okulda
           Projemiz bu noktada oldukça önemli. Şimdiye kadarki sonuçlar beklediğimizden de iyi oldu. Bu çerçevede katkı sunan
           herkese teşekkür ediyorum.”
             Geleceğim Okulda Projesi çerçevesinde ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kademelerindeki öğrencilerin devam takibi ile
           ilgili olarak e-okul sistemi üzerinden raporlar alındı. Bu doğrultuda ilimiz genelinde devamsızlık oranları en düşük okullar
           belirlendi.  Bu okullara “Öğrenci Dostu Okul” sertifikası takdim edildi.
             Uygulama aylık olarak yapılan izleme, değerlendirme ve raporlama çalışmalarına bağlı olarak ilimiz genelindeki her
           türden resmî okulda devam etti.


























                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  195
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201