Page 196 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 196
Devamsızlığın önlenmesine yönelik tüm uygulamalarda kilit noktada yer alan öğretmenlerimizin, devamsızlığın
önlenmesi için hayata geçireceği uygulamalar ve çözüm önerilerini geliştirebilecek ve tüm bunları başarıyla takip edecek
yetiye gelmeleri için gerekli süreçler de ihmal edilmiyor. Gerek ilçe bazında oluşturulan komisyonlar, gerekse okul bazındaki
ekipler gerekli tedbirlerin alınmasını kolaylaştırıyor.
Sürekli devamsız öğrencilerin tespiti ve önleyici çalışmalar kapsamında hazırlanan İl Çalışma Planı’nın uygulanması,
okul yöneticileri ve rehber öğretmenlerin katılımı ile ilçe bazlı toplantılarda önemli kararlar alınıyor. Sürekli devamsız
öğrencilerin sosyal, kültürel, sportif alanlara yöneltilmeleri, devamsızlıkla ilgili eylem planı çalışmalarının izlenmesi bu
çerçevede zikredilebilir.
Başarıya Giden Yolda Okul
Geleceğim Okulda Projesinin özünde öğrencilerimizin okulu sevmelerini esas aldığını belirten İl Millî Eğitim
Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, “Okullarımız sağladıkları imkânlarıyla, gerçekleştirdikleri sanatsal, sosyal ve sportif
faaliyetleriyle öğrencilerimizi geleceğe hazırlama misyonunun baş aktörüdür. O sebeple geleceği bugünden okumalı,
öğrencilerimizin okulun önemini fark etmelerini sağlayarak yetiştirmeliyiz. Mutluluklarından iyi bir eğitim almalarına,
sosyal etkinliklere katılmalarından meslek seçimlerine ve kariyer planlamalarına kadar onların yanlarında olmalı, büyük
hedefler istikametinde onlara yol göstermeliyiz. Kısacası öğrencilerimizi geleceğin dünyasına bugünden hazırlamanın,
en temel ve asli görevimiz olduğunu aklımızdan asla çıkarmamalıyız. Bu bakımdan devamsızlığı önleme sürecinde neleri
eksik yaptığımızı öğrenmeye çalışmak çok önemli. Şunu hep hatırlatırım: Okula gelmeyen öğrencilerin isimleri okul
müdürümüzün masasında olmalı, öğrencinin o gün neden gelmediğini okul müdürümüz mutlaka bilmelidir.” dedi.
Öğrenci Dostu Okul Sertifikası
Yazıcı, okullardan gelen açıklamaların ilgili birimlerce çok yönlü olarak değerlendirilerek okulun yapısına özgü
devamsızlığın önlenmesi stratejisi geliştirildiğini kaydetti. Ay bütünlüğünde ve okul türleri bazında, devamsızlık oranları
en düşük oranda gerçekleşen okulların ödüllendirileceğini ifade eden Yazıcı şunları söyledi: “Araştırmalar ve veriler bize
göstermiştir ki, devamsız öğrenciler, okula devam eden akranlarına kıyasla hayata hep bir adım geriden başlamaktadır.
Okula devamsızlığa neden olan faktörleri tespit edip, bunları ortadan kaldırmak için elimizden geleni yapacağız. Ancak bu
sayede millet ödevimiz olan eğitim ve öğretim sürecini verimli hâle getirebiliriz. Millî Eğitim Bakanlığımızın temel hedeflerini
gerçekleştirmenin öncelikli şartı öğrencilerimizin geleceğinin okulda olduğunu fark etmekten geçiyor. Geleceğim Okulda
Projemiz bu noktada oldukça önemli. Şimdiye kadarki sonuçlar beklediğimizden de iyi oldu. Bu çerçevede katkı sunan
herkese teşekkür ediyorum.”
Geleceğim Okulda Projesi çerçevesinde ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kademelerindeki öğrencilerin devam takibi ile
ilgili olarak e-okul sistemi üzerinden raporlar alındı. Bu doğrultuda ilimiz genelinde devamsızlık oranları en düşük okullar
belirlendi. Bu okullara “Öğrenci Dostu Okul” sertifikası takdim edildi.
Uygulama aylık olarak yapılan izleme, değerlendirme ve raporlama çalışmalarına bağlı olarak ilimiz genelindeki her
türden resmî okulda devam etti.
AR-GE B LTENİ ’19 195