Page 192 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 192

Sahici bir varoluşun öncelikle bir mirasın aktarılmasını
                                                              şart  koştuğunu  belirten  Yazıcı,  “Deneyimler  bir  süreklilik
                                                              içinde  aktarılırsa  öğretme  pratiklerimiz  kurucu  bir  şekilde
                                                              yeniden tesis edilebilir. Etkinlikte öğretmelerimiz yaptıkları
                                                              sunumlarıyla  öğretme  konusundaki  iyi  örneklerini,  bu
                                                              konudaki bilgi ve tecrübelerini paylaştılar. Böylece Deneyim
                                                              Paylaşım Günleri şimdiki zamanı geçici bir zaman olmaktan
                                                              çıkarmaya  başardı.  Çünkü  hedeflerimizi  ve  öğretmenlik
                                                              mirasımızı  bugüne  taşıdık.  Öğretmenlerimizin  yüksek
                                                              motivasyonu  ve  heyecanıyla  üç  haftayı  tamamladık.
                                                              Deneyimleri  paylaşırken,  yeni  deneyimleri  beslemek
                                                              gerçekten  harikaydı.  Şuna  inanıyoruz;  öğrenmek,  merak
                                                              etmek birlikte güzel! Çocuklarımız için nitelikli paylaşımlara
                                                              zemin  hazırlamanın  mutluluğunu  ve  gururunu  yaşıyoruz.”
                                                              dedi.

                                                                Tıpkı deneyim gibi bilginin de gücünü hem olmuş olandan
                                                              hem  de  gelecekte  vuku  bulacak  olandan  aldığını  belirten
                                                              Yazıcı, farklı zaman ufuklarını birleştiren deneyimlerin ancak
                                                              paylaşıldığı takdirde bilgiye dönüşebileceğini kaydetti.
                                                                Deneyimler ve Başarı İlişkisi

                                                                Deneyimlerin başarıya götüren yol olma vasfı taşıdığını
                                                              ifade eden Yazıcı, günümüz eğitim ortamlarındaki öğretme
           pratiklerinde karşımıza çıkan sorunların önemli sebeplerinden birinin deneyimlerin paylaşılamamasından kaynaklandığını
           vurguladı.  Tecrübesiz  pratiklerin  kalıcı  olmadığını  belirten  Yazıcı,  “Deneyim  Paylaşım  Günleri’nde  öğretmenlerimiz,
           kendilerine ait onlarca ders materyalini meslektaşları ile paylaştı. Öğrencilerimiz de uygulamalı olarak derslere katıldı ve
           Deneyim Paylaşım Günleri’ne renk kattı. Artırılmış gerçeklik uygulamalı Türkçe dersinden, basketbol ile öğrencileri derse
           motive etmeye, kayıp harita oyunundan matematik her yerde etkinliklerine kadar uzandı paylaşımlar. Başarılı çalışmaları
           vesilesiyle öğretmenlerimizi canı gönülden tebrik ediyorum. Hakikaten okullarımızın ve sınıflarımızın tefekkürü içeren
           deneyim becerilerini dikkate aldığımızda daha nitelikli bir hâle geleceği açık. Bu durum bize, aynı zamanda büyük bir
           zenginlik de kazandıracaktır. Çünkü genel olarak günümüz insanı deneyimi yitirmiş durumda. Oysa eğitimde kendimize
           belirlediğimiz hedeflere, öğretmenlerimizin bize aktardıkları deneyimler sayesinde ulaşabiliriz.”
             Yazıcı, Deneyim Paylaşım Günleri’nin gördüğü ilgiden hareketle ilerleyen süreçlerde okullarımızın ve öğretmenlerimizin
           bilgi ve deneyim alışverişinde bulunmalarının önünün açılması ve süreklilik kazanması hedefiyle çalışacaklarını kaydetti.






























                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  191
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197