Page 170 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 170

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR AKADEMİSİ

































             Eğitim dünyasındaki yeni gelişmeler İstanbul Öğretmen Akademilerinde çeşitli yönleriyle ele alındı.

             Öğretmenlerimiz  “Kanıt  Temelli  Eğitim  Hangi  Derslerde  Uygulanabilir?”  konulu  çalıştayda  gruplara  ayrılarak  Yücel
           Kabapınar  tarafından  verilen  problemlere  “kanıt  temelli”  çözümler  bulmaya  çalıştı.  Yapılandırmacı  anlayışın  analiz  ile
           birleştirilmesi esasına dayalı yaklaşım çerçevesinde özellikle farklı bakış açılarına, farklı yaklaşımlara göre problemin birden
           farklı çözümü, doğruları, yanlışları olabileceğini kavrandı. Benzer senaryoların derslerde kullanılabileceği, “kanıt temelli
           problem çözme” yaklaşımı ile öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerinin gelişeceği anlaşıldı.

              “Dokuz Tip Mizaç Modeline” göre her insan, dokuz farklı mizaç tipinden biri ile dünyaya gelir. Bu dokuz ayrı tipin hepsinin
           kendisine göre bir arayışı, yönelimi ve ihtiyaç dili vardır. Uz. Psikiyatr Enver Demirel Yılmaz, mizaç tiplerini, o mizaç tipindeki
           bireylerin en temel ihtiyaç ve arayışlarından aldığını ifade etti. Dokuz tip mizaç modelleri üzerinde durarak örnekler verdi.

             Doç.  Dr.  Şahin  Oruç,  öğrencilerin  yeteneklerini  keşfetme  sürecinde  karşılaşılabilecek  önyargıları  örneklerle  anlattı.
           Aslında sanılanın aksine yeteneksiz olunduğu zannedilen birçok konuda kişinin potansiyeli olduğunu ancak bunu ortaya
           çıkaracak  güdüleyici  unsurun  olmaması  nedeniyle  sönük  kaldığını  vurguladı.  Öğretmenler  olarak  gerekli  güdülemeyi
           “merak uyandırma” yoluyla sağlayabileceğimizi anlattı.

             Prof. Dr. İrfan Erdoğan ise öğretmenin her dersi bütünleyici görmesi ve ona göre hazırlık yapması gerektiğini belirtti.
           Bütünleyicilikten  kasıt  ise,  dersleri  işlerken  disiplinlerarası  bir  anlayıştan  yola  çıkılmasıydı.  Hazırlık  olarak,  öğretmenin
           öğretme sürecinde derinlik kazanabilmesi için, kapsamlı ve nitelikli eserler okumalarının önemine değindi.

             Öğretmenin  iletişim  becerilerini  kazanması  için,  iş  birliğine  yatkın,  kendini  geliştiren,  kendine  güvenen  ve  kendini
           yenileyen profesyoneller olmasına dikkat çeken Kayhan Karlı, 2023 yılında öğretmenlerin hayal ettikleri öğretmende öne
           çıkan niteliklere değindi.  Buna göre, öğretmenlerin hayal ettikleri öğretmen değişime açık, yenilikleri takip eden meslek
           insanı olarak oluşuyor. Değişim talebinde öğretmenin teknoloji iyi kullanan, teknolojik donanıma sahip, çağının bilişim
           teknolojilerini takip eden kişiler olması en çok vurgulanan nitelikler arasında yer alıyor.
             Sürekli araştıran, sorgulayan, entelektüel, bilimsel gelişmeleri takip eden, eleştirel düşünme becerisine sahip, yenilikleri
           takip eden, öğretirken öğrenen öğretmen verilen cevaplar arasında dikkat çekiyor. Öğrenen öğretmeni tamamlayıcı bir
           diğer nitelik ise öğretmenin sınıfta öğrencilere rehber olan, çözüm odaklı, rol gösterici, öğrenciyi sınıfın merkezine alan bir
           rehber olması.








                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  169
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175