Page 166 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 166

ÖĞRENCİLER MÜZEDE

































             İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz müze odaklı yeni etkinlikler tasarlıyor.

             Günümüzde müzeler, kültür ve bilim tarihine ait eserleri toplayıp, koruma, sergileme işlevini yerine getirirken; yayınları,
           hazırladıkları eğitim programları, sanatsal ve kültürel etkinlikleri ile toplumun eğitimine katkıda bulunuyor. Bilgi edinmenin
           en zevkli yollarından biri olan müzeler, öğrencilerde yaratıcı ve yorumlayıcı düşünceyi geliştiren yeni bir alan olarak bugün
           birçok ülkede okul eğitiminin ayrılmaz bir parçası kabul ediliyor.

             İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü 2023 Eğitin Vizyonu çerçevesinde okul ve çevre şartları, öğrenci seviyesi vb. durumları
           da göz önünde bulundurarak müze odaklı yeni etkinlikler tasarlıyor. Bu çerçevede 2019’un Fuat Sezgin Yılı olması hasebiyle
           İslâm Bilim Teknoloji Tarihi Müzesi ziyaretleri de hız kazandı.

             İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü’nün uyguladığı Fuat Sezgin’in İzinde Projesi kapsamında ilk, orta ve lise seviyesindeki
           öğrenciler  birinci dönemden  itibaren  Gülhane’deki İslâm Bilim  Teknoloji  Tarihi  Müzesi’ni yoğun  bir  şekilde  ziyaret  etti.
           Nişantaşı Nuri Akın Anadolu Lisesi öğrencilerinin müze ziyaretini proje koordinatörleri ile Medipol Üniversitesinden Uğur
           Polat eşlik etti.
             Fuat Sezgin’in Felsefesi

             Etkinlik sonrasında öğrencilerimiz Fuat Sezgin İslâm Bilim Teknoloji Tarihi Müzesi hakkındaki düşüncelerini paylaştılar.
           Elif Aytöre Aşcı, müzedeki eserlerin öğreticiliğinin yanı sıra, gençlerin bu atmosferden etkilenerek geleceğimize birer umut
           ışığı olması, üzerinde durulması gereken en önemli noktadır dedi. Aşcı, “Sefer Turan’ın Fuat Sezgin ile yaptığı söyleşilerden
           derlediği “Bilim Tarihi Sohbetleri” kitabında da belirttiği gibi, Fuat Sezgin’in en büyük arzusu Müslümanların Batı karşısındaki
           aşağılık kompleksinden kurtulması, bunun karşılığında da Batılıların, Müslümanların bilime katkılarını görerek “üstünlük”
           duygusundan uzaklaşmasıdır. Onun bu hayat felsefesini anlayarak ve yorumlayarak yaşantımıza uygulamak hem Türkiye’yi
           hem de İslâm coğrafyasını ileriye taşıyacak çalışmaların zeminini oluşturmada bizlere yardımcı olacaktır.” ifadelerini kullandı.

             “Hakikat Gün Yüzüne Çıkmıştır”

             Deniz  Sinem  Çalışkan  ise  Fuat  Sezgin’in  hakikatin  peşinde  oluşuna  vurgu  yaptı.  Çalışkan,  “Hepimiz  birçok  buluşun
           Avrupalılara ait olduğunu düşünüyoruz. Oysa bu buluşların temelleri Müslüman bilim insanları tarafından atılmıştır. İşte,
           bunları öğrendiğimiz ve bilim tarihini ‘tarafsız’ dinlediğimiz yer Fuat Sezgin tarafından açılmış olan İslâm Bilim ve Teknoloji
           Tarihi Müzesi… Bu müze, biz gençler için bir hazine ve bir aydınlanma yuvası. Uzun zamandır Müslümanlara bilim alanında
           katkı sağlamadıkları empoze edilmiş ancak Fuat Sezgin öncülüğünde bu algı kırılmış ve hakikat gün yüzüne çıkmıştır. Bu
           gerçekler ışığında gençlerimizin bilime daha sıkı sarılacağına, ipleri eline alacağına eminim. Bize bu inancı sağlayan, ışık
           tutan başta Fuat Sezgin olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.

                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  165
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171