Page 175 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 175
BİR HARF BİN İSTANBUL PROJESİ
Bir Harf Bin İstanbul Projemizin okuma yazma kursları büyük ilgi gördü.
İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yürütülen Bir Harf Bin İstanbul Projesi kapsamındaki çalışmalar tüm
hızıyla devam ediyor. Birinci dönemde hayata geçirilen projenin hedefleri için öncelikle veriye dayalı bir hazırlık süreci
başlatıldı. İl genelinde okuma yazma güçlüğü yaşayan öğrencilerin sayısının fazlalığı proje faaliyetlerini hızlandırdı.
Hep Birlikte, Akıl ve Hayal Gücüyle
Önce işimi nasıl daha iyi yaparım diye düşünerek pek çok çocuğun dünyasını değiştirmeye aday öğretmenlerimiz
okuma yazma öğretimine dair eğitim aldı. Bu öğretmenlerimizin 39 ilçedeki faaliyetleri neticesinde taleplerin
yoğunlaşması öğrenci kayıtlarının birinci dönem boyunca devam etmesini sağladı.
Okuma yazma becerilerinin birlikte, akıl ve hayal gücüyle kazandırılabileceği anlayışını temel alan projenin öğretmen
ve öğrenci kayıtları www.bhbi.istmem.com adresindeki modül sistemine yapıldı.w Kayıtlar geldikçe listeler güncellendi.
Öte yandan İstanbul ölçeğinde okuma yazma becerilerini geliştirmeye dönük planlamalar da sürüyor. Fikirler,
uygulamalar ve materyaller, kurslara katılan binlerce öğrencimize ilham oluyor, okuldan okula, ilçeden ilçeye yayılıyor.
Okuma yazma kursları 4 Şubat itibariyle açıldı. Öğrencilerin okuma yazma becerilerinin okuma yazma kursları ile
desteklenmesi hedefleniyor. İlçe formatörleri ilçelerindeki kursları takip ediyor. Öğretmenlerimizin öğrencileri için okuma
yazma becerilerini geliştirme yönünde etkinlik ve faaliyetlere başladıkları görülüyor.
Proje kapsamında okuma yazma becerilerinin desteklenmesi ve kursun nitelikli yönde sürdürülebilmesi için çalışmalar
hızlandı. Öğretmenler için okuma yazma öğretiminde başvurabilecekleri kılavuz kitaplar hazırlandı. Ayrıca öğretmenler
sürece dair değerlendirmelerini sistem üzerinden yapabiliyor.
Üç Kategori
Okuma yazma becerisi kazandırmayı hedefleyen kurslar üç kategori şeklinde devam ediyor. Birinci kategori okuma
yazmayı hiç bilmeyenler, ikinci grup okuma yazma becerilerinde güçlük yaşayanlar, üçüncü grup ise akıcı okuma ve
okuduğunu anlama becerilerinde problem yaşayanlar şeklinde ayrılmaktadır. Üç kategori için okullarda açılan kurslar
sayesinde öğrencilerin okuma yazma becerilerinin desteklenmesi bekleniyor.
Yapılan değerlendirmeler ile öğrencilerin okuma yazma becerileri izlenerek takip edilmesi hedefleniyor. Rakamlara
bakmak gerekirse, sistemden alınan verilere göre şimdiye kadar 2. ve 12. sınıf arası 7016 öğrenci kurslara başladı. Önemli yol
kat eden projenin kurs kayıtları 11-15 Şubat 2019 tarihleri arasında devam etti.
174 AR-GE B LTENİ ’19