Page 175 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 175

BİR HARF BİN İSTANBUL PROJESİ

































            Bir Harf Bin İstanbul Projemizin okuma yazma kursları büyük ilgi gördü.

            İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yürütülen Bir Harf Bin İstanbul Projesi kapsamındaki çalışmalar tüm
         hızıyla devam ediyor. Birinci dönemde hayata geçirilen projenin hedefleri için öncelikle veriye dayalı bir hazırlık süreci
         başlatıldı. İl genelinde okuma yazma güçlüğü yaşayan öğrencilerin sayısının fazlalığı proje faaliyetlerini hızlandırdı.
            Hep Birlikte, Akıl ve Hayal Gücüyle

            Önce işimi nasıl daha iyi yaparım diye düşünerek pek çok çocuğun dünyasını değiştirmeye aday  öğretmenlerimiz
         okuma yazma öğretimine dair eğitim aldı. Bu öğretmenlerimizin 39 ilçedeki faaliyetleri neticesinde taleplerin
         yoğunlaşması öğrenci kayıtlarının birinci dönem boyunca devam etmesini sağladı.

            Okuma yazma becerilerinin birlikte, akıl ve hayal gücüyle kazandırılabileceği anlayışını temel alan projenin öğretmen
         ve öğrenci kayıtları www.bhbi.istmem.com adresindeki modül sistemine yapıldı.w Kayıtlar geldikçe listeler güncellendi.
              Öte  yandan  İstanbul  ölçeğinde  okuma  yazma  becerilerini  geliştirmeye  dönük  planlamalar  da  sürüyor.  Fikirler,
         uygulamalar ve materyaller, kurslara katılan binlerce öğrencimize ilham oluyor, okuldan okula, ilçeden ilçeye yayılıyor.

            Okuma yazma kursları 4 Şubat itibariyle açıldı. Öğrencilerin okuma yazma becerilerinin okuma yazma kursları ile
         desteklenmesi hedefleniyor. İlçe formatörleri ilçelerindeki kursları takip ediyor. Öğretmenlerimizin öğrencileri için okuma
         yazma becerilerini geliştirme yönünde etkinlik ve faaliyetlere başladıkları görülüyor.

            Proje kapsamında okuma yazma becerilerinin desteklenmesi ve kursun nitelikli yönde sürdürülebilmesi için çalışmalar
         hızlandı. Öğretmenler için okuma yazma öğretiminde başvurabilecekleri kılavuz kitaplar hazırlandı. Ayrıca öğretmenler
         sürece dair değerlendirmelerini sistem üzerinden yapabiliyor.
            Üç Kategori

            Okuma yazma becerisi kazandırmayı hedefleyen kurslar üç kategori şeklinde devam ediyor. Birinci kategori okuma
         yazmayı  hiç  bilmeyenler,  ikinci  grup  okuma  yazma  becerilerinde  güçlük  yaşayanlar,  üçüncü  grup  ise  akıcı  okuma  ve
         okuduğunu anlama becerilerinde problem yaşayanlar şeklinde ayrılmaktadır. Üç kategori için okullarda açılan kurslar
         sayesinde öğrencilerin okuma yazma becerilerinin desteklenmesi bekleniyor.

            Yapılan değerlendirmeler ile öğrencilerin okuma yazma becerileri izlenerek takip edilmesi hedefleniyor.  Rakamlara
         bakmak gerekirse, sistemden alınan verilere göre şimdiye kadar 2. ve 12. sınıf arası 7016 öğrenci kurslara başladı. Önemli yol
         kat eden projenin kurs kayıtları 11-15 Şubat 2019 tarihleri arasında devam etti.

     174      AR-GE B LTENİ ’19
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180