Page 118 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 118

Bahçıvan,  özellikle  sanayi  alanında  bu  konuda  son
           yıllarda  çok  ciddi  bir  darboğazla  karşı  karşıya  oldukları
           bilgisini  verdi.  Özellikle  genç  nüfusta  hak  etmedikleri
           oranlarda bir işsizlik yaşandığını anlatan Bahçıvan, işgücü
           piyasaları ile işgücü arasında bu köprünün eksik olduğunu
           ve bu proje ile yola çıkarken “iki yaka” arasında bu köprüyü
           inşa etmeyi hedeflediklerini ifade etti.
              Üretim ve Verimlilik

             Mesleki  eğitimde  bugün  içinde  bulundukları  ve
           eleştirdikleri  noktanın  aslında  uzun  yıllara  dayanan  bir
           ihmaller  zincirinin  ortaya  çıkardığı  bir  sonuç  olduğunu
           vurgulayan Bahçıvan, eğitim hayatlarının bir zamanlar en
           güçlü markası olan mesleki eğitimin ne yazık ki son yıllarda
           farklı  sebeplerden  dolayı,  ulaşmış  oldukları  o  başarı  noktalarından  çok  çok  gerilere  düştüğünü  dile  getirdi.  Bahçıvan,
           azalan bu ilgiye de bağlı olarak ortaya çıkan sonuçların belki de eğitim ve istihdam hayatımızda yaşanan en önemli açmaz
           olduğunu kaydetti.

             Bahçıvan, böylece ortaya çıkan ve imzaladıkları protokolle gençleri yeniden üretime, yeniden verimliliğe kazandırmanın
           ilk adımını atmış olduklarını söyledi. Bu işbirliğinin İSO’da göreve geldiği yıldan bu yana kendisini en çok heyecanlandıran
           proje olduğunun altını çizen Bahçıvan, projenin fikriyattan icraata dönüyor olmasının sadece kendisini değil sanayicilerimizi
           ve  tüm  meslektaşlarını  heyecanlandırdığını  vurguladı.  Bahçıvan,  heyecanının  sadece  bugün  değil,  bu  proje  yaşadığı
           müddetçe artarak ve gelişerek devam edeceğinden emin olduklarını kaydetti.

             Bahçıvan şöyle devam etti: “Geldiğimiz noktada öncelikle şu ana kadar karşılıklı ve titiz bir çalışmayla belirlenen meslek
           komitelerimizin  ve  sanayi  sektörlerimizin,  belli  meslek  liseleriyle  eşleştirildiğini  bildirmek  istiyorum.  Ayrıca,  bu  meslek
           komitelerimiz içinde okullarda görev yapacak temsilcilerimiz de belirlemiş durumdayız. Bugün burada gerçekleştirmekte
           olduğumuz toplantının ise bir ilki teşkil ettiğinin altını özellikle çizmek istiyorum. Çünkü imzaladığımız protokolün yol
           haritası  bağlamında  eşleşen  okulların  müdürleri  ile  ilgili  meslek  komitelerimizi  ilk  defa  ama  toplu  olarak  bu  toplantı
           vesilesiyle bir araya getirmiş bulunuyoruz. Dolayısıyla önceki protokol imza töreninden farklı olarak bu toplantımızı, eşleşme
           bağlamında yapılacak çalışmaların somut başlangıcını teşkil etmesi açısından da çok önemli bulduğumuzu özellikle ifade
           etmek istiyorum. İşbirliği protokolü kapsamında her okulda oluşturulan ve bir nevi okulların yönetim kurulu gibi görev
           yapacak olan Protokol Yürütme Kurullarının rehberliğinde; okulların ders programlarının güncellenmesi, öğretmenlerin
           geliştirilmesi, öğrencilerin staj programlarının belirlenmesi ve seçilen sektörle okulun adeta bir hücresel buluşma noktasında
           gelecek planları bundan sonra birlikte ortaya konacak.”

             Meslek Lisesi Gelecek Meselesi

             İstanbul  Sanayi  Odası  olarak  sanayicilerden  proje  ile  ilgili  olarak  ısrarlı  ve  kararlı  olmasını  isteyen  Bahçıvan,  “İSO
           yönetimi olarak o görevlerin ifası, layığıyla yapılıp yapılmadığı konusunda sürekli bir değerlendirme içinde olacağımızı
           özellikle vurgulamak istiyorum. Bu konuda tüm görev alan ve alacak olan arkadaşlarımızın üzerine düşen görevleri layığıyla
           yapacağınızdan  kuşku  duymadığımı  özellikle  ifade  etmek  istiyorum.  Çünkü  bu  proje,  yıllardır  üzerinde  durduğumuz
           bir konunun fiiliyata geçmesi açısından çok büyük bir şans. Eğer bunu doğru yapabilirsek, benim ‘Meslek Lisesi Gelecek
           Meselesi’ dediğim bu konuda, gelecekte bir orman olacak olan fidanları da ekmiş olacağız.” dedi.

              Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi
             Millî  Eğitim  Bakanlığı  Mesleki  ve  Teknik  Eğitim  Genel  Müdürümüz  Sayın  Prof.  Dr.  Kemal  Varın  Numanoğlu  da  bir
           konuşma yaptı. Mesleki eğitim denildiğinde genelde olumlu şeyler duymadıklarını söyleyen Numanoğlu, buna karşın 7-8
           asır hatta daha fazla bu coğrafyada ahilik ve lonca gibi mesleki eğitime ait yapılanmalar olduğunu hatırlattı. Osmanlı’nın
           son dönemindeki atılımlarıyla birlikte ele almak gerektiğini belirten Numanoğlu, bu nedenle toplumun kodlarında mesleki
           eğitimin iyileştirilmesine yönelik bir şeyler yapma isteği olduğuna işaret etti ve değişimin her zaman yaşandığını ancak
           değişimi sürdürülebilir dönüşüme çevirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.




                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  117
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123