Page 113 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 113
Engel Tanımayanlar Çatısı
Turkcell Pazarlama Direktörü Sayın Ömer Barbaros Yiş, “Beethoven, Jane Austen, Nicola Tesla, Mozart, Thomas Edison
gibi isimleri ve elde ettikleri başarıları hepimiz biliyoruz. Dünyada sanat, edebiyat ve fizik alanında dengeleri altüst eden
bu isimlerin bir ortak noktaları var, o da otizmli olmaları. Bir ortak noktaları da, kişiliklerin uygun şekilde doğru eğitimden
geçirilmeleri ve yeteneklerini geliştirme fırsatı bulmaları. Neden Türkiye’de de bir Mozart ya da Tesla yetiştirmeyelim? Biz
bu vizyon doğrultusunda hayata geçirdiğimiz projelerle, Engel Tanımayanlar çatısı altında 1 milyon çocuğumuzun hayatına
dokunduk. 25 yıllık teknoloji deneyimimizi insanların iyiliği için geliştiriyor, onların hizmetine sunmaya devam ediyoruz.
Teknolojik girişim ve projelerin desteklenmesi amacıyla gerekli platformları ve yapıları kurarak bu girişimlerin daha büyük
kitlelere ulaşmasını sağlayacağız. Daha çok çocuğumuza ulaşacak ve destek vereceğiz. Şu an itibarıyla İçimdeki Hazine
sınıflarıyla; 10 ilde, 11 sınıfla 1000 çocuğumuzun hayatına dokunuyoruz. Ancak İçimdeki Hazine uygulamasıyla Türkiye’deki
1 milyon otizmlinin birçoğuna hızlıca ulaşmayı hedefliyoruz. İçeriklerimiz ve ulaştığımız birey sayısı çok yakında Millî Eğitim
Bakanlığı ve Tohum Otizm Vakfı iş birliğiyle katlanarak artacak.” dedi.
Mimari Donanım ve Eğitim Materyalleri
Millî Eğitim Bakanlığımıza bağlı özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda otizmli çocuklar
için oluşturulan sınıflara; öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda mimari donanım ve çeşitli eğitim materyalleri temin
edilmektedir. Öğrencilerin bireysel özellikleri dikkate alınarak hazırlanan eğitim programlarında kullanılmak üzere çeşitli
materyaller sınıflarda yerini almaktadır.
Eğitim materyallerinin çeşitliliği ile gelişim alanlarının eğitim-öğretim sürecine dâhil edilmesi sağlanıyor. Eğitim
materyallerinin, alıcı ve ifade edici dil, öz bakım, büyük-küçük kas, sosyal, fiziksel ve bilişsel becerilerini geliştirmeye yönelik
çeşitlilikte olmasına özen gösteriliyor.
Bireysel eğitim programlarında yer alan gelişim alanları öğrenciler arası farklılık göstermekle birlikte materyallerin
kullanım şekilleri de farklılık gösterebiliyor. Öğrencilerin teknolojiye olan ilgisinin öğretim amaçlı kullanılabilmesi için
öğrenci ve öğretmenlere tabletler veriliyor. Mimari donanım düzenlemeleri ile fiziksel şartların otizmli öğrencilerine
uygun olarak tasarlanması sağlanıyor. Aydınlatma, yalıtım, oda ısısı düzenlemelerinin yanı sıra sivri köşelerin oluşmaması,
pencerelerin yukarıdan açılması ve prizlerin kapaklı olması da eğitim ortamının güvenliğini sağlamak için yapılmaktadır.
112 AR-GE B LTENİ ’19