Page 113 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 113

Engel Tanımayanlar Çatısı

            Turkcell Pazarlama Direktörü Sayın Ömer Barbaros Yiş, “Beethoven, Jane Austen, Nicola Tesla, Mozart, Thomas Edison
          gibi isimleri ve elde ettikleri başarıları hepimiz biliyoruz. Dünyada sanat, edebiyat ve fizik alanında dengeleri altüst eden
          bu isimlerin bir ortak noktaları var, o da otizmli olmaları. Bir ortak noktaları da, kişiliklerin uygun şekilde doğru eğitimden
          geçirilmeleri ve yeteneklerini geliştirme fırsatı bulmaları. Neden Türkiye’de de bir Mozart ya da Tesla yetiştirmeyelim? Biz
          bu vizyon doğrultusunda hayata geçirdiğimiz projelerle, Engel Tanımayanlar çatısı altında 1 milyon çocuğumuzun hayatına
          dokunduk. 25 yıllık teknoloji deneyimimizi insanların iyiliği için geliştiriyor, onların hizmetine sunmaya devam ediyoruz.
          Teknolojik girişim ve projelerin desteklenmesi amacıyla gerekli platformları ve yapıları kurarak bu girişimlerin daha büyük
          kitlelere ulaşmasını sağlayacağız. Daha çok çocuğumuza ulaşacak ve destek vereceğiz. Şu an itibarıyla İçimdeki Hazine
          sınıflarıyla; 10 ilde, 11 sınıfla 1000 çocuğumuzun hayatına dokunuyoruz. Ancak İçimdeki Hazine uygulamasıyla Türkiye’deki
          1 milyon otizmlinin birçoğuna hızlıca ulaşmayı hedefliyoruz. İçeriklerimiz ve ulaştığımız birey sayısı çok yakında Millî Eğitim
          Bakanlığı ve Tohum Otizm Vakfı iş birliğiyle katlanarak artacak.” dedi.

            Mimari Donanım ve Eğitim Materyalleri

            Millî Eğitim Bakanlığımıza bağlı özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda otizmli çocuklar
          için  oluşturulan  sınıflara;  öğrencilerin  ihtiyaçları  doğrultusunda  mimari  donanım  ve  çeşitli  eğitim  materyalleri  temin
          edilmektedir. Öğrencilerin bireysel özellikleri dikkate alınarak hazırlanan eğitim programlarında kullanılmak üzere çeşitli
          materyaller sınıflarda yerini almaktadır.
            Eğitim  materyallerinin  çeşitliliği  ile  gelişim  alanlarının  eğitim-öğretim  sürecine  dâhil  edilmesi  sağlanıyor.  Eğitim
          materyallerinin, alıcı ve ifade edici dil, öz bakım, büyük-küçük kas, sosyal, fiziksel ve bilişsel becerilerini geliştirmeye yönelik
          çeşitlilikte olmasına özen gösteriliyor.
            Bireysel eğitim programlarında yer alan gelişim alanları öğrenciler arası farklılık göstermekle birlikte materyallerin
          kullanım şekilleri de farklılık gösterebiliyor. Öğrencilerin teknolojiye olan ilgisinin öğretim amaçlı kullanılabilmesi için
          öğrenci  ve  öğretmenlere  tabletler  veriliyor.  Mimari  donanım  düzenlemeleri  ile  fiziksel  şartların  otizmli  öğrencilerine
          uygun olarak tasarlanması sağlanıyor. Aydınlatma, yalıtım, oda ısısı düzenlemelerinin yanı sıra sivri köşelerin oluşmaması,
          pencerelerin yukarıdan açılması ve prizlerin kapaklı olması da eğitim ortamının güvenliğini sağlamak için yapılmaktadır.









































     112      AR-GE B LTENİ ’19
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118